-
Kanske du har rätt i, att det är mer små bindor de har, något mellanting mellan trosskydd och bindor.imsel skrev 2008-07-08 18:14:28 följande:Men har dom trosskydd?Det är det jag är ute efter.Så bara lunapads än så länge som har utan pul va? -
Sckoons minibinda med inlägg skavde som bara den... så köp inte den modelen bara!
-
Gha, ett av mina trosskydd från ecosoft har fått en "knöl" i sig, förmodligen trådar som har buntat ihopp sig till en härva. Antar att jag får klippa upp och ta ut knölen och hoppas det går bra att sy ihopp igen.
Många som funderar på att sy i tråden nu, någonstans i min press har jag beskrivningar på hur jag sytt några av mina bindor. Gillar dem med fleece/microfiber/flanell bäst. -
Tittade in på Babyheavn, hon hade fått in nya tyger. Vilka läckra bindor man skulle knna sy! Lite synd att jag redan har så många...
-
Stämmer in med Nomana,
Välkomna in i tråden allihopp! -
Popolinis är väldigt olika både Eckosoft och Imsevinse, popoilnis är betydligt tjockare och saknar dessutom spärrsikt. Är du ute efer en luftig binda att ha hemma kan det säkert fungera bra men annars skulle jag rekomendera att du letade vidare. Någon speciell egenskap du är ute efter? (vilka imses har du?)
-
Men om du gillar pocketvarianten kanske det inte är så stor skillnad mot popolinis heller.
-
Mia bindor får torka som dom är, sen lägger jag dom i kallt vatten en stund innan dom skall tvättas. Mest bara för att få kort lite blod för det ser så sunkigt ut i maskinen annars...
-
Grumme kulörtvätt, förut var det via. Häller lite ätika i sköljmedlet och tycker det luktar frächare när bindorna används då.
Tygbindor (eller tygblöjor men det är väll sak samma) skall tvättas i kulörtvättmedel och utan sköljmedel. -
Svar på #248Jag provade minibindorna med inläg och de var inte alls bekväma. Trevliga att titta på men en pina att ha på sig.