• imsel

Älskade tygbindor!

Tycker det är konstigt att det står 4-6 veckor, när det för de flesta har tagit/tar typ 8 veckor..
    Och hon har ju uppdaterat på sidan oxå..

• imsel

Fan jag blir ju lite avundsjuk när alla har så fina bindor!
    Jag måste ta och beställa, men det blir nog mest trosskydd, kanske nån binda, men jag använder ju knappt binda.. jag har hellre tampong..
    och som sist jag hade mens så hade jag bara en enda dag vanlig mens, sen var det lite..brunröda flytningar, så trosskydd hade suttit bra, känns dumt att ha ecosoft när det knappt kommer nåt.

• imsel

Ni som inte blötlägger, gör ni något alls med dom innan ni sätter i maskinen??

• imsel
    majanli skrev 2008-08-01 21:33:49 följande:
    Förtvättar gör jag alltid och tvättar i 60 gr ibland 90 gr. Inget annat som fläckborttagning eller så, ids inte, är lite lat.
    Jag kan inte sätta förtvätt på min maskin, och den är bara nåt år gammal.
    Den har inte snabbtvätt heller..
    Hoppas nästan den ska gå sönder så jag får en ny
  • imsel
    Kantarellen skrev 2008-08-01 23:02:24 följande:
    Grumme kulörtvätt, förut var det via. Häller lite ätika i sköljmedlet och tycker det luktar frächare när bindorna används då.Tygbindor (eller tygblöjor men det är väll sak samma) skall tvättas i kulörtvättmedel och utan sköljmedel.
    Just nu tar inte min maskin från sköljmedelsfacket..
    Jag som ville prova tvätta med lite eterisk olja..men den ligger fortfarande kvar.
    Inte tygbindorna med det förresten.

Nä, alltså nu MÅSTE jag beställa trosskydd!
    Det bara är så.
    Skulle vilja prova en minibinda från sckoon, dom är ju såå fina, men jag tyckte att någon sagt att dom skaver.. hur?
    Dom kunde man väl ha både med inlägg och utan?

Eller kanske lunapads, eller magdalena nehm..
    Visst är alla dom utan pul?
  • imsel

Kollade på imsevimses trosskydd, dom verkar ju vara utan pul, nån som provat eller vet nåt om dom??
    Kollade på amandas intima.

• imsel

Och det här står ju på lunette trosskydd:

Material
    Bomullsflanell med ett lager laminerad polyuretan som vätskebarriär.

Den är med pul då va?

• imsel
    Kantarellen skrev 2008-08-02 16:56:24 följande:
    Svar på #248Jag provade minibindorna med inläg och de var inte alls bekväma. Trevliga att titta på men en pina att ha på sig.
    Hur var dom obekväma?
    Jag har som aldrig haft problem att tex plastbindor "skaver" eller nåt, och sen har jag ju bara haft ecosoft.

Och sckoon minibinda är ju 23,5 och ecosoft är 22cm..
    är det förresten kanske kanterna på sckoon som är obekväma?
    De verkar ju vara de enda som har såna kanter.

Får kanske bara beställa från magdalena nehm, trosskydd, för dom är ju utan pul vad jag kan läsa.
  • imsel
    Auroratiger skrev 2008-08-02 20:25:13 följande:
    Jag har Sckoons minibinda (den med lösa inlägg, ifall det nu finns fler) och gillar den inte särskilt mycket, den är alldeles för tjock och klumpig för min smak. Trosskydd har jag bara provat Lunette och Ecosoft, och av dem gillar jag Lunettes bäst, de har bättre passform och är dessutom finare
    jaha, då blir det nog ingen fin sckoon, jag får sy en egen fin nångång.
    Så jag ska nog ta och beställa magdalena nehms trosskydd, var det förresten nån som provat?
    Eller nånting från henne?

Jag har ju kollat på både ecosoft och lunette trosskydd, men båda verkar vara med pul??
    Och jag vill ha utan.
    Vill ju allra helst ha från procraft, men där tar jag nog ifrån oxå isåfall. Men vill ha nåt som kommer hem lite snabbare.
Svar på tråden Älskade tygbindor!