• Birgitta2

Måste pappan godkänna flytt?

Tycker de här reglerna är konstiga. När mina ungar var små, så flyttade vi 60 mil. Pappan skrev inte på ett enda papper, för vi visste inte att man var tvungen att göra det (eller är det nya regler nu). Ingen myndighet lade sig i vart jag flyttade. Meddelade min nya adress till fk, och sen var det bra med det. Vi hade varit gifta, hade gemensam vårdnad.. ja, allt.

Nån som vet när dessa "godkännande-regler" kom?

• Birgitta2
    Frezalo skrev 2008-05-28 10:03:41 följande:
    Vet inte om det är nya regler, men det är så att när din flyttanmälan inkommer till skatteverket och inte är påskriven av båda vårdnadshavarna, så skickas en förfrågan ut till den som inte skrivit på om h*n vill överklaga adressändringen. Ditt ex kanske inte gjorde det?
    Hmmm... om nån sån förfrågan gick till honom så brydde han sig inte. Tilläggas kan att han tog sin långtradare och körde ner alla mina möbler till Skåne också, och pröjsade soppan själv . Och gjorde slutpackningen av min lägenhet innan.
  • Birgitta2

Anonym (a) skrev 2008-05-28 10:11:50 följande:

Ja det är det roliga. Det är inte ok att flytta till större lägenhet i samma hyreshus utan att fadern skriver under. Däremot är det helt ok för fadern att säga att han flyttar till andra delen av jordklotet utan att säga någonting.
    Det handlar ju om att godkänna att BARNEN flyttar. Inte att mamman eller pappan flyttar. Men jag tycker ändå det är synd att föräldrar inte kan samarbeta mer. Då hade inte myndigheterna behövt lägga sig i.

Att det skall godkännas att barnen flyttar inom samma stad är ju horribelt. Det är ju fullständigt vansinnigt.
Svar på tråden Måste pappan godkänna flytt?