Du måste logga in för att svara i en tråd.

• mirresmamma

Vår bil är konstig...

Lisette: Varför ger du dessa råd? Visserligen kan det ju vara kylaren som är trasig eftersom vattnet försvunnit, men att döma av hur bilen beter sig så kan jag som fd bilmekaniker säga att det är högst troligt att TS måste byta topplockspackning! En gissning: avgaserna är ganska vita i färgen? Vad är det för bil du har ts?

• mirresmamma

Ja, det kan ha skadat motorn om den gått för het, men det är omöjligt att säga säkert innan man tittat på bilen. Det är inte säkert att topplocket är skadat, men packningen som sitter mellan blocket och topplocket (topplockspackningen) måste troligen bytas(kan ju inte vara 100 eftersom jag inte sett bilen, men det låter som om packningen gått). Mitt råd är att köra bilen till en verkstad och låta dem titta på den. Kör du omkring så här för länge kan det skada motorn och då blir det dyrt!

Lycka till!!

• mirresmamma

Lisette: Menade inte att låta snorkig.. satt med barn i famn och försökte skriva
    Reagerade mest på tvärsäkerheten i ditt inlägg...kanske inte så lyckat att säga:"men du måste i alla fall byta kylare" när det ingenstans i trådstarten antyds att kylaren är trasig...

Svar på tråden Vår bil är konstig...