• Lycklig 4barnsmor

Hoppar era 1-6 åringar studsmatta?

En väninna till mig hennes son bröt armen av att bara hoppa i mitten ensam men landade tokigt. Ramlade inte på kanten eller ramlade av. Vi har köpt en till våra småbarn med skyddsnät till denna sommaren var det dumt kanske? Det är ju 6-års gräns på dem egentligen...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 23:26
    Länk till omröstning
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m33159555.html

• Svar på tråden Hoppar era 1-6 åringar studsmatta?
  • Heavenlyfaith

Min son som är 3 år hoppar som en tok hos dagmamman men hon har ju koll på barnen o har inte fler än tre där åt gången. Jag litar fullt på att det går bra. Händer det nåt så är det ju nåt som kunnat hänt på en cykel oxå...

• mamma hampus

Min 5 åriga son hoppar och hans kusin som också är snart 5 år dom hoppar och har jätte kul men dom hoppar en i taget och vi vuxna står brevid hela tiden..

• Lycklig 4barnsmor

Någon plusmedlem som vill göra en omröstning av det här? om barn under 6 år hoppar och om de blivit skadade. Lägg gärna länken här om någon gör det.

• Alle

Vår 2.5-åring hoppar under överinseende av vuxen och han älskare det.
    Jag känner många som har barn under 6 år som hoppar mycket.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Alle

Vi har som regel att aldrig vara flera än 2 på mattan!
    Det är ju ingen leksak utan ett motionsredskap som man ska ha respekt för.

Jag kan fixa en omröstning

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Lycklig 4barnsmor

Min väninna stod jämte och han hoppade själv och slog inte ens i kanten utan bröt armen på 2 ställen av att ramla mitt på. De sa på akuten att de hade 55000 sådana olyckor förra året i Sverige. låter hur mycket som helst.

• Lycklig 4barnsmor

Alle, jättesnällt.

• Madame Mom

Vi är inne på 3:e sommaren med våran studsmatta och ingen har skadat sig på vår matta.
    Vår stora tjej var 3½ när vi köpte mattan och lillasyster var då lite drygt 2 år..  Dom har hoppat som tokar och dessutom har det kommit två syskon till som också använder mattan. Min minsta är nu 2 och hon älskar studsmattan. Våra tre tonårsbarn, deras kompisar, småtjejernas kompisar plus några till har också glatt använt vår studsmatta, men ändå har det aldrig hänt nåt allvarligt.

Att bryta en arm eller ett ben är ju egentligen inte så märkvärdigt när man tänker efter. När jag själv var liten så var det mer regel än undantag att ungarna brutit i alla fall ett ben i kroppen... :)

• Lycklig 4barnsmor

ulrika, får man fråga om de hoppar med eller utan skyddsnät? Håller med om det du säger men bröt de verkligen i så unga år? Gjorde inte vi mer sådana saker efter 6års ålder? Jag själv har ju skadat mig en del på hästryggen och cykling när jag var yngre. De ska få studsmattan ändå. De älskar att hoppa hos långväga vänner som har.

Svar på tråden Hoppar era 1-6 åringar studsmatta?