Inlägg från: slangen |Visa alla inlägg
  • slangen

Snälla hjälp mig!!!

Min son är 12 år och vi har alltid haft ett komplicerat förhållande, jag separerade från hans far när han var 1 år. jag tror att sonen har ADHD och vi har startat en utredning nu, det har jämt varit mycket konflikter hemma och jag får väll erkänna att jag har inte världens bästa tålamod och har gjort många misstag....nu har sonen tröttnat och bestämt sig för att flytta till sin pappa som han knappt har haft nån kontakt med alls de sista åren!
    Jag bara gråter nu och känner mig såå hjälplös.... min bebis vill inte bo med mig... känner mig så jävla usel som mammma.... jag måste verkligen vara hemsk!!!
    Han flyttar direkt efter skolavslutningen och ska bo där HELA SOMMAREN!! sen säger han att han ska bestämma sig om han ska flytta dit för gott!
    Jag och hans far har ingen bra relation och kan knappt prata med varandra men jag vet att han myser av det här...
    Snälla vad ska jag göra? vill att min älskling ska bo hemma med mig...=( gråter o gråter.....................

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-13 18:01
    jaha, då har denna sommar gått och sonen har nu bestämt sig för att flytta!!
    han börjar ny skola om en vecka... jag känner mig alldeles tom... kan inte ens gråta, vill bara att han ska må bra men....
    det känns så fel!! trodde aldrig den här dagen skulle komma... vill ju att han ska kunna må bra hos mig oxå.. jag är så lessen, har inte kunnat ringa sonen än, har bara pratat med hans pappa som myser av hela situationen... vet inte vad jag ska göra nu........=(.....

• Svar på tråden Snälla hjälp mig!!!
  • slangen

självklart så får han komma hem när han vill, det har jag sagt men hans pappa hotar med tingsrätten nu efter sommaren då han redan har bestämt sig att sonen ska flytta dit på heltid.
    är så rädd att sonen kommer att bli "övertalad" till att komma o bo där permanent, han skulle kunna övertala en död om att den levde... och jag vet att sonen inte är stark nog att stå emot.... Fan vad jag ångrar saker jag sagt och gjort nu.... om man ändå kunde vrida tillbaka tiden... är så rädd för att förlora min son....

• slangen

han måste ju byta skola och allt om han flyttar.... =( han har redan jätteproblem nu i skolan och jag tror det skulle bli ännu värre om han bytte....har svårt att inte göra en stor grej av detta, känns som om hela livet har raserat... FAN FAN!!

• slangen

Tack för alla värmande ord!! =) det kanske blir bra i slutändan.. jag kan bara hoppas av hela mitt hjärta att han kommer hem efter sommaren. Det känns bara så konstigt.., men jag får kanske ge det en chans, vill ju bara att sonen mår bra!! och om det betyder att han bor med sin far så får jag kanske acceptera det... men det känns tungt i mamma hjärtat.... =(

• slangen

Ewa 65 skrev 2008-05-30 16:01:13 följande:

Hej.Min nu 15 åriga dotter flyttade till sin pappa för hon tyckte jag var hemsk, sträng ja gud vete allt....JAg var helt nedbryten.Hur skulle jag kunna leva utan henne. Pappan bor 5 mil bort, skolbyte.....inga regler mmHon har inte bott m honom sedan hon var 5, utan endast varnnan helg..Efter 1 vecka kom hon hem igen, som inget hade hänt..detta var på sommarlovet..Ett år senare, efter bråk o tjafs ,så var det dax igen.Jag grät floder, men kunde inget göra.Hon var stor nog att bestämma själv. Nu har det gått 1 ½ år och hon har flyttat hem.Dessa år var nyttiga för både henne och mej och pappan fick verkligen känna på att det inte är någon dans på rosor alla gånger..JAg bestämde mej för att ändå vara engagerad i skolan och har haft bra kontakt med dom.Hon har höjt sina betyg enormt och varit en bra elev.Ett gott råd.Säg ofta att han alltid får komma hem när han vill, för det behöver dom höra.Visa inte att du är ledsen , det ger honom bara skuldkänslor och han blir ännu mer avig till dej.Tids nog så tror jag att han kommer hem igen.Hör av dej om du vill höra mer.Ha det bra och försök se det från en positiv sida, även om jag vet att det nu är väldigt svårt.
    [/citat]

Ewa 65 skrev 2008-05-30 16:01:13 följande:
    [citat]
    Hej.Min nu 15 åriga dotter flyttade till sin pappa för hon tyckte jag var hemsk, sträng ja gud vete allt....JAg var helt nedbryten.Hur skulle jag kunna leva utan henne. Pappan bor 5 mil bort, skolbyte.....inga regler mmHon har inte bott m honom sedan hon var 5, utan endast varnnan helg..Efter 1 vecka kom hon hem igen, som inget hade hänt..detta var på sommarlovet..Ett år senare, efter bråk o tjafs ,så var det dax igen.Jag grät floder, men kunde inget göra.Hon var stor nog att bestämma själv. Nu har det gått 1 ½ år och hon har flyttat hem.Dessa år var nyttiga för både henne och mej och pappan fick verkligen känna på att det inte är någon dans på rosor alla gånger..JAg bestämde mej för att ändå vara engagerad i skolan och har haft bra kontakt med dom.Hon har höjt sina betyg enormt och varit en bra elev.Ett gott råd.Säg ofta att han alltid får komma hem när han vill, för det behöver dom höra.Visa inte att du är ledsen , det ger onom bara skuldkänslor och han blir ännu mer avig till dej.Tids nog så tror jag att han kommer hem igen.Hör av dej om du vill höra mer.Ha det bra och försök se det från en positiv sida, även om jag vet att det nu är väldigt svårt.
    Känns skönt att det finns hopp!! Ska försöka att inte visa mig ledsen inför sonen. jag tänker göra all jag kan för att det ska bli bra igen, sonen ska veta att jag inte försvinner bara för att han inte bor hemma,kanske får vara ännu mer "På", känns lite lättare när jag har läst ditt inlägg. Tack!
  • slangen

ja vi får börja med sommaren, den värsta chocken har lagt sig nu, var verkligen förtvivlad de första dagarna!! men nu har det lagt sig lite, får tänka positivt att det blir nog bra i slutändan! han har redan börjat "vela" om sitt beslut, men vi får se vad som händer under sommaren.

Svar på tråden Snälla hjälp mig!!!