• MissLaila

Bästa och sämsta kattsanden?

NU skulle jag vilja höra vad ni tycker..
    Vilken är den bästa kattsanden? Och vilken är den sämsta?
    Alla har vi ju olika tycke och smak.. =)

Själv är jag inte så jättebra på sånt..
    Men jag vet.. Aldrig mer Extra (Coop)
    Tror den bästa jag har haft är MissCat den klumpbildande..

Låt höra...

• Svar på tråden Bästa och sämsta kattsanden?
  • ludenben

vi har euroshopper. Tycker att den är bättre än många andra dyrare. Men den är rätt finkorning. ska prova eldorado för den har fått utmärkelse som sveriges näst bästa kattsant och den har större korn. Det blir så mycket sand i lägenheten med finkornig för det fastnar på tassarna.

• MarieHJ

Misscat är utan tvekan den bästa!

• MissLaila

Men Coops egna är inte det Extra? Det är ju den som stinker piss innan katten ens har varit där? :p

jenni82 skrev 2008-05-30 07:34:46 följande:
    jag tycker euroshoppers lr coops egna är bäst
  • Sommarblomman

kommer inte ihåg namnet.men den finns att köpa på granngården. det är en blåförpackning. den är lite dyrare men man kan ha den jätte länge och det luktar inget.

• Krabbolina

Ever Clean (fresh guard) är helt klart bäst, finns i djuraffärer och kostar en liten slant. Tar bort urin- och avföringsdoft.
    Den sämsta jag någonsin provat var Euroshoppers (detta är för något år sedan) och när katterna hade pinkat i den så luktade det apa.

• Smirretissen

Jag tycker MissCat är bästa klumpfria, men nu har vi klumpbildande och har Katty som jag tror att även elin 85 menar.
    Den finns även på Coop Forum och ICA och ligger bra i pris.

♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥ www.familjensundquist.se
  • Mirris

Pussi ultra kompakt tycker jag är den bästa.

Sämsta sand jag nånsin köpt var en sand som heter "Klumpe" Den köpte jag på "lågprismagasinet" för 39 kr/10 kg. HUVVA va det stank här.

Hade helt slut och orkade inte åka o handla.. så jag passade på när jag såg den. ALDRIG MER!!

Nu har jag köpt på mig 3 säckar Pussi så vi har

• Krabbolina

ja just det, Ever Clean ger små kissklumpar.
    Vill man inte lägga jättemycket pengar på kattsand så är Pussi Compact ett bra alternativ. Dock luktar den mer än Everclean och ger större klumpar.

Svar på tråden Bästa och sämsta kattsanden?