• MissLaila

Bästa och sämsta kattsanden?

NU skulle jag vilja höra vad ni tycker..
    Vilken är den bästa kattsanden? Och vilken är den sämsta?
    Alla har vi ju olika tycke och smak.. =)

Själv är jag inte så jättebra på sånt..
    Men jag vet.. Aldrig mer Extra (Coop)
    Tror den bästa jag har haft är MissCat den klumpbildande..

Låt höra...

• Svar på tråden Bästa och sämsta kattsanden?
  • mysmumlan74

Ever Clean Extra Strength Cented är helt klart den bästa jag köpt. Sämst kommer jag inte ihåg för jag har använt Ever Clean så länge. Någon budgetvariant från Willys eller Coop troligen.

• mysmumlan74
    Wildis81 skrev 2008-05-30 20:17:52 följande:
    Verkar som dom flesta tycker om Everclean... nåt man kanske borde prova?? köper man det i vanliga affärer?? Dyrt??
    Jag ger 199 kr för en kartong som väger mellan 11 och 12 kg. Den räcker 1,5-2 månader till min katt.
  • Wildis81

Ok... nåt man kanske skulle prova på. Köper du det i djuraffärer eller finns det i vanliga matbutiker??

mysmumlan74 skrev 2008-05-30 20:20:29 följande:
    Jag ger 199 kr för en kartong som väger mellan 11 och 12 kg. Den räcker 1,5-2 månader till min katt.
  • vackrastarflow
    Wildis81 skrev 2008-05-30 20:21:52 följande:
    Ok... nåt man kanske skulle prova på. Köper du det i djuraffärer eller finns det i vanliga matbutiker??
    Finns bara i djuraffärer, men de flesta har det.
  • vackrastarflow

Dessutom, när man har köpt 10 st så får man den 11:e gratis.

• mysmumlan74
    Wildis81 skrev 2008-05-30 20:21:52 följande:
    Det köper jag i djuraffärer. Har inte sett det i vanliga affärer här i stan i alla fall.
    Det är kanon eftersom det bara klumpar ihop kisset så man inte får med en massa extra sand när man rensar lådan.
  • Wildis81

Tack för tipset! ska absolut prova på....

mysmumlan74 skrev 2008-05-30 20:27:12 följande:
    Det köper jag i djuraffärer. Har inte sett det i vanliga affärer här i stan i alla fall.Det är kanon eftersom det bara klumpar ihop kisset så man inte får med en massa extra sand när man rensar lådan.
  • enlitenstund

Jag använder också everclean med aktivt kol. Den är toppenbra! Dyr, men håller länge och det luktar nästan aldrig illa här hemma.

• Mozarts Nachtmusik

fresh and easy gillar ja. luktar inte, men de små vita sanden ( små o små) gör jäkligt ont o trampa på om de kommer ut i lgh .

Kom ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
  • stenfalk

Har aldrig provat en sand jag gillar, och jag har provat många... Luktar kattlåda om hela lägenheten med sand tycker jag.
    Föredrar pellets och låda av PeeWee-typ.

Svar på tråden Bästa och sämsta kattsanden?