• Dino78

Tycker ditt barn om blomkål och broccoli?

Min dotter älskar alla sorters grönsaker och jag måste alltid ha frysen full. Just nu är hon inne i en blomkål, broccoli och morotsperiod - det ska hon ha till all mat.
    De flesta jag pratar med tycker dock det är konstigt att hon äter detta för det är inte direkt vanligt att barn gillar det? Måste se hur pass vanligt/ovanligt det är

Min tjej är 3 år och har i hela sitt liv livnärt sig på grönsaker typ

DIF i själ och hjärta
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker ditt barn om blomkål och broccoli?
  • ElinOlsson

Mina bägge barn 3,5 och 1 äter de flesta grönsaker med glädje. Brukar hellre äta det än maten

• MinaHjältar

mina ungar äter allt utom blomkål, dom är 5 och 1 år.

Mina små troll
  • Kamikazee

Hon gillar broccoli, men jag har inte testat blomkål ännu. Ska testa nu i helgen.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Suskiv

Det är poppis här. Vi får koka mycket annars blir vi utan för barnen mumsar i sig allt.

• Circus Larsson

Älsta tjejen älskar grönsaker. Äter allt broccoli och majs är favoriterna :)
    När hon var liten så var det pasta och wokgrönsaker som funkade jämnt.
    Även nu vid 4 årsålder så äter hon hellre grönsakerna än kött.

2 åringarna äter grönsaker men inte som storesyrran.

• Turran

Ja, min 3.5 åring älskar både broccoli och blomkål.

• Tossi77

Min dotter är verkligen helt galen i broccoli! Det har gått så långt att hon inte vill äta något annat än det, om vi serverar det tillsammans med annan mat. Hon gillar det mer än glass t o m!!

• hewa

Broccoli gillar de båda två. Och de har ätit blomkål med god aptit, bara det att jag gillar inte blomkål så det har vi aldrig här hemma. Vet därför inte om de fortfarande gillar blomkål också. Usch, de kommer säkert tycka de missat något när de blir vuxna och inser att blomkål som de aldrig fick är ju gott! Precis som jag under hela min uppväxt ogillat paprika, tills jag typ flyttade hemifrån och insåg att det fanns ju både röda & gula paprikor oxå och de är ju goda!

• Juis

Mina tre barn är inte förtjusta nån av dom i broccoli eller blomkål..men de kan gå ner om dom vill..så därför röstade jag på Njää !

• Lycklig 4barnsmor

Mina 3-åringar slukar grönsaker och tar i salladskålen med salladsbestick och skickar skålen vidare. Oliver, avokado och allt möjligt slinker ner. Många är rätt förvånade när vi äter pastasallad i lekparken istället för mackor. Får se húr länge det håller i sig.

• Kajsan

Ja hon älskar det! Frukt och grönsaker skulle hon leva på om hon fick

• Kamikazee

Jag nu avlägga rapport hur det gick med blomkålen. Gjorde en sats blomkålspure idag och gav dottern en sked. Först tittade hon lite förundrat sen gapade hon efter mer. Jag tar det som ett gott betyg

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
Svar på tråden Tycker ditt barn om blomkål och broccoli?