Inlägg från: prospicientia |Visa alla inlägg
  • prospicientia

Föredrar killar blondiner?

Rödhåriga och brunetter och i tredje hand svarthåriga - brukar inte vara så attraherad av blondiner. Dock är det ju en väldigt oviktig detalj i det stora hela. Rösten är viktigare, sättet är viktigare, den känslomässiga kemin är långt viktigare... Ska vi nu vara så ytliga så är i så fall hur hon ser ut på könet något som har större betydelse för mig än brösten och håret för "kliniskt" sexuell attraktion. (Finns ju liksom en massa annat som ambitioner och hur framgångsrik hon är på sina specialområden t.ex. som kan spela allmän roll för sexuell attraktion också.)

• prospicientia

Så kom jag på att min egen mamma är ju blond. Hon sägs ha varit väldigt vacker som ung, men då hon är min egen mamma är jag nog lite blind för det. Hon är bara min mamma och ingenting annat! :) Så om jag ser en blondin och det påminner mig om mamma på något sätt så... Jag vill liksom inte ha sex med min egen mamma, haha. Ja, det är bara en spekulation, är inte säker på om det är därför (som jag brukar vara mindre attraherad av blondiner), men det känns logiskt.

Mer intressant är om olika hårfärger faktiskt till viss del förknippas med olika egenskaper så att även sådana associationer spelar in. Det är naturligtvis fördomar då en kvinnas egenskaper omöjligen kan ha med hennes hårfärg att göra, men det skulle ändå inte förvåna mig om sådana undertoner fanns när det gäller hur vi ser på kvinnor i samhället.

Svar på tråden Föredrar killar blondiner?