• ann0rlunda

Borde alkohol vara olagligt?

Motivera!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde alkohol vara olagligt?
  • Mickis74

Nej, det tycker jag inte.....har klurat på motivering ett tag nu, men kan faktiskt inte komma på nåt mer än att det är gott med vin/öl eller en grogg då och då

• finntroll

absolut inte. det är så jävla gott me en kall öl o grogg

• Tokitoj

Nej, lika lite som att cigaretter skulle vara det, eller att det ska va lag på cykelhjälm för vuxna, eller andra liknande absurda påhitt. Vuxna människor får hjälpa sig själva så att säga.

• W W

nej

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar
  • anarkokapitalist

Nej alla droger borde vara lagliga, vuxna människor måste kunna ta eget ansvar.

• miss alm
    Mickis74 skrev 2008-05-30 13:44:05 följande:
    Nej, det tycker jag inte.....har klurat på motivering ett tag nu, men kan faktiskt inte komma på nåt mer än att det är gott med vin/öl eller en grogg då och då
    Klart godkänd motivering tycker jag! Och tänk så länge det skulle dröja innan man fick till det i ett nytt förhållande utan alkohol:P
  • Vindfall

Nej för tusan. För det första så skulle jag gråta om jag inte fick ta en kall öl på en uteservering en varm sommardag. Men framför allt så är jag så nedrands trött på alla satans förbud.

• Pyris

Nej, det tycker jag inte.
    Men det borde vara mer uppmärksamhet från läkare o liknande instanser när hjälp borde sättas in.

• Frontline

Inte en chans , vad är godare som nån sa en att ta en öl/vin eller grogg..
    Går man över 1 timma och klipper gräset så sitter en öl som handen i handsken under tiden och när man är klar tar man ett par till..
    Eller sitta ute på gräsmattan med grillen och känna lukten med en iskall öl i handen..

Så nej säger jag..

• NoXigen

Dricker inte själv men nej...tycker dom som vill ska få ta sin öl eller nubbe om dom vill.
    Iof sen e d alla problem me alkohol som finns, så kanske ja ändå...argh, fan jag vet inte men rösta NEJ.

Svar på tråden Borde alkohol vara olagligt?