• ann0rlunda

Borde alkohol vara olagligt?

Motivera!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde alkohol vara olagligt?
  • Micke Geting

MrM: Fakta är dock att många berusade personer inte klarar av att handla ansvarsfullt.
    Givetvis många som inte kan göra det ens i nyktert tillstånd, men faktum är att många människor som agerar mycket ansvarsfullt nyktra inte gör det när dom blir berusade.

• slangbella

Ja, alkohol borde vara olagligt.

Tänk fel om du vill, men tänk själv - Doris Lessing
  • slangbella

Glömde motivering: Den kostar samhället så oerhört med pengar så det är helt sinnessjukt att det är lagligt. Precis som de droger som är illegala är illegala, så borde även alkoholen vara.

• idisb

nej säger jag, jag tycker om och festa till det med kompisar, alla bli så glada och det blir en rolig tillställning och ja jag kan ha kul utan alkohol :)

• MrM

Micke Geting skrev 2008-05-31 13:15:06 följande:

MrM: Fakta är dock att många berusade personer inte klarar av att handla ansvarsfullt.Givetvis många som inte kan göra det ens i nyktert tillstånd, men faktum är att många människor som agerar mycket ansvarsfullt nyktra inte gör det när dom blir berusade.
    Dessa personer kan uppenbarligen inte heller handla ansvarsfullt i nyktert tillstånd eftersom de försätter sig i en situation som de uppenbarligen inte kan hantera.

Mvh
  • Bedhead

Ingen annan drog har en så tydlig koppling till vålsbrott i och utanför hemmet som alkohol. Det vore bra om den var förbjuden men det är nog tyvärr omöjligt att förbjuda den nu.

• slangbella
    MrM skrev 2008-05-31 13:24:04 följande:
    Micke Geting skrev 2008-05-31 13:15:06 följande: Dessa personer kan uppenbarligen inte heller handla ansvarsfullt i nyktert tillstånd eftersom de försätter sig i en situation som de uppenbarligen inte kan hantera.Mvh
    Vilken verklighet lever du i om jag får fråga...?
  • MrM
    slangbella skrev 2008-05-31 13:25:35 följande:
    Vilken verklighet lever du i om jag får fråga...?
    Den verkligheten där vuxna människor förväntas ta ansvar för sina handlingar. Vet dock att många andra lever i ett parallellt Peter Pan-universum där man aldrig behöver bli stor.

Mvh
  • En glad tjej

Nej, det tycker jag inte. Det är så gott med cider och vin och då tänker jag bara enbart på mig själv och inte på alla med problem.

• Free Spirit
    En glad tjej skrev 2008-05-31 13:30:15 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Det är så gott med cider och vin och då tänker jag bara enbart på mig själv och inte på alla med problem.
    En trenger ikke ha problemer med alkohol..men det kan bli et problem når inntaket blir for stort.
Svar på tråden Borde alkohol vara olagligt?