• Tania

... Född: Juli 2007 ... 2

En till fråga till er som rest med era små...

Ska man packa med burkmat för hela veckan?? Och i så fall håller burkarna i bagaget?

• Tania

Grattis Sandra på 30årsdagen

själv har jag 4mån kvar....

• Tania
    Prinsessan Zelda skrev 2008-06-02 11:51:00 följande:
    det beror väl på vart man ska. men burkar brukar hålla i bagaget. jag tar bara med burkmat för resan nu när vi ska till usa. sen äter Isabel mest vanlig mat ändå.
    Ja jag tar med mig en tetra gröt, fruktpuré och flaska till vatten på flyget. Man får en burk barnmat på flyget (Ving, Thomas Cook airlines)

Sen tänkte jag packa ner burkar och vällingtetror för hela veckan för att göra det enkelt för oss.

Charlie vill ju fortfarande ha välling på natten och då är tetrorna så bra.
  • Tania
    Beckah82 skrev 2008-06-02 12:00:05 följande:
    Har inte rest med barn men jag tror det är bra att ha med sig så mycket man får plats som säkerhetsmat om man inte lyckas få till annat där på plats. Hålla borde de ju göra iaf.
    Ja istället för att sitta på restaurang och specialbeställa mat åt Charlie så tänkte jag mata honom hemma innan vi går ut så får han äta efterrätt i form av frukt, kex eller nåt när vi äter.

Shit.... jag är verkligen ett planeringsfreak hahaha
  • Tania
    Halvblod skrev 2008-06-02 21:01:31 följande:
    Zandrisen: Grattis!!!!! Tania: Det är faktiskt inte helt ovanligt att burkarna exploderar av trycket som blir i lastrummet på planet så lägg varje burk i en plastpåse och sen ner med dom i typ GB-glassburkar med lite papper imellan...så skulle en burk gå sönder så kan han äta de andra utan risk för glas i maten. Det hände faktiskt oss att den ena burken exploderade så vi är glada att vi hade dom så.Ta med massor av kex/råån, mitt tips definitivt!!!
    jo jag har varit med om att en flaska exploderat i frakten så därför va jag lite orolig för det...

Men först i plastpåse sen i låda med stötdämpning - check!
  • Tania
    Bebisnamn: Charlie
    Fyller 1 år den: 15 juli kl 06.13
    Vikt/längd, vet du det? 10.5kg 76lång
    Vad har hen för storlek? stl 80
    Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? han kryper
    Kan hen gå? går längs bord o dyl.
    Har hen sagt något ord och vilka i så fall? mamma och äta
    Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Charlie älskar mat, burk som lagad. Äter en hel burk. Älskar lax
    Burkmat eller hemlagat? både och
    Ammar du och hur mycket i så fall? nope
    Hur många gånger sover hen på dagen? två
    Vilka tider sover hen på natten? 20-07
    Hur går nattningen till? Välling en flaska, bada, en till flaska välling i sängen sen godnatt.
    Var sover hen? sitt rum
    Hur många tänder har hen? två
    Skostorlek? 22
    Har hen ätit glass ännu? ja
    Har hen badat utomhus ännu? nej
    Är det dags för småsyskon än? nej
    Vad ska hen få på födelsedagen? Pengar och badleksaker
    Vad ska ni göra i sommar? Åker till Mallis på tisdag
    Berätta några rader om din julibebis: Charlie charmar alla han möter.
  • Tania
    Lindisen81 skrev 2008-06-05 12:23:22 följande:
    snart får både jag o inez typ solsting! hon ligger å skriker i sitt rum å jag sitter här å e irriterad. hon totalvägrade somna i vagnen på promenaden trots att hon gnugga ögonen HELA vägen å smågnällde för att hon va varm å trött. La henne i sin säng å då bara skriker hon istället för att somna *suck* jaja, får ta upp henne ett tag låter det som för hon tänker tydligen INTE somna just nu...
    Ja visst är det irriterande att de inte sover när de är så trötta... Charlie får också stå och skrika i sin säng. Oftast räcker det med att jag går upp och lägger honom igen så fattar han att det var sova han skulle göra
    Beckah82 skrev 2008-06-05 12:30:44 följande:
    Hon ligger och skriker och du sitter vid datorn? okej.
    Är det nåt fel med det eller är det jag som missuppfattar din fråga och ditt okej? Fundersam
  • Tania

Hur paketerar man bäst en vagn som ska checkas in på resan??

Jag ska iväg i kväll och hämta den här:
    www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspx

Får betala 500kr för den och det är det värt.... går den sönder så är det inte så mycket pengar ändå...

• Tania
    Prinsessan Zelda skrev 2008-06-06 11:31:32 följande:
    Tania skrev 2008-06-06 11:00:40 följande:Hur paketerar man bäst en vagn som ska checkas in på resan??Jag ska iväg i kväll och hämta den här:www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspx. ..Får betala 500kr för den och det är det värt.... går den sönder så är det inte så mycket pengar ändå...vi ska ju resa imorgon. och vi tar vår kronan sulky med oss, men den har ju en fodrad väska med, jättepraktiskt. Har ni nån form av väska /påse som den får plats i. typ ikeakasse eller nåt. då kan man ju tejpa runt den runt vagnen, ev nåt skyddande innanför, handduk eller nåt??
    Ja... funderar på nåt man kan vaddera den med... hmm....

Jag tänkte i alla fall som ytterförpackning linda runt svarta sopsäckar, tejpa och sen dra runt två spännband runt paketet och ett spännband mellan de två så det blir ett handtag.

smart va!?
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2