Inlägg från: Halvblod |Visa alla inlägg
  • Halvblod

... Född: Juli 2007 ... 2

Hej hej tråden
    Har inte tid för datorn just nu men tittar in lite snabbt när jag har några minuter på kvällen.

I fredags var vi barnlediga och gick ut och åt och tog några drinkar.
    I lördags hjälpte vi vänner att flytta på förmiddagen innan vi åkte till kollo där Leia var med mina föräldrar.
    Hon hade fått en ny pool och lite nya leksaker plus att dom hade plockat fram lite av mina gamla leksaker *nostalgi*
    Vi stannde hela eftermiddagen och kvällen och grillade och hade det mysigt med ett par vänner.

Idag har vi mest slappat, käkat brunch och varit på en promenad längs stranden.

Imorgon är det dax för sommarens första ordentliga utflyckt då vi ska åka till Skånes Djurpark och klappa djur och bada, Leia kommer ääääälska det

Ang solkräm: Givetvis smörjer vi Leia när hon är i solen. Bättre att smörja än att bränna sig (enligt rekomendationer från både sköterskan och läkaren på BVC innan Thailandsresan), plus att vi har UV-dräkter till henne.

• Halvblod

Zandrisen: Grattis!!!!!

Tania: Det är faktiskt inte helt ovanligt att burkarna exploderar av trycket som blir i lastrummet på planet så lägg varje burk i en plastpåse och sen ner med dom i typ GB-glassburkar med lite papper imellan...så skulle en burk gå sönder så kan han äta de andra utan risk för glas i maten. Det hände faktiskt oss att den ena burken exploderade så vi är glada att vi hade dom så.
    Ta med massor av kex/råån, mitt tips definitivt!!!

• Halvblod

Hej hej.
    Har varit borta från datorn ett tag och njutit av solen och fotbollen som äntligen har satt igång.
    Kommer nog inte att vara så aktiv här mer på ett tag iaf...har varken tid eller intresse längre, sorry.

Har ögat igenom allt jag har missat men väljer att inte kommentera något.

Idag skulle Leia fått vaccination (tbc) men sköterskan tyckte att vi skulle vänta till hösten eftersom dom inte får bada på ett par månader (i värsta fall)...så vi valde att gå hem igen istället för att förstöra sommaren.

Här hemma är allt bra, Leia har äntligen börjat gå idag igen efter att hon slutade gå för några veckor sedan då hon hade feber och var förkyld, så nu hoppas vi att det lossnar ordentligt igen.

• Halvblod

Bebisnamn: Leia (Elvynora)

Fyller 1 år den: 15Juli

Vikt/längd, vet du det? (10-månader) 8.3kg & 74cm

Vad har hen för storlek? strl 68

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Kryper med ena foten först...

Kan hen gå? Ja

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? Är inte direkt tidig i talet. Säger typ mamma, pappa, vov vov, bye bye...kanske något mer.

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Maten har aldrig varit några problem, hon äter allt.

Burkmat eller hemlagat? Blandat

Ammar du och hur mycket i så fall? Nope

Hur många gånger sover hen på dagen? 1-2

Vilka tider sover hen på natten? ca21/22-9/10

Hur går nattningen till? Flaska i sängen

Var sover hen? I sin säng på sitt rum

Hur många tänder har hen? 2st

Skostorlek? 17-18 (tror jag)

Har hen ätit glass ännu? Slickat på en isglass en gång.

Har hen badat utomhus ännu? ja

Är det dags för småsyskon än? Absolut inte, vill ha ett par år imellan.

Vad ska hen få på födelsedagen? Massor av leksaker plus ett nyfixat rum.

Vad ska ni göra i sommar? Småutflykter, bla Zoo/Tivoli i Köpenhamn.

Berätta några rader om din julibebis: Leia är en av de absolut mest sociala bebisar jag har träffat (har aldrig varit mammig) och charmar därför alla.
    Hon är glad, pigg och ALLTID i rörelse...men hon har ett jävla humör!
    Verkar ha ärvt de musikaliska generna och älskar musik och plinkar gärna på pianot och gitarren.

• Halvblod
    Donna69 skrev 2008-06-14 16:31:42 följande:
    o ja ba yes!!3-4 steg själv, gång på gång....jihaaaa
    Bra jobbat Sessan!!!!

Tittar in och säger hej hej...
    Nu är det uppvärmning inför matchen och matchkläderna åker snart på....whiiiiii vad spännande det kommer att bli
  • Halvblod
    Donna69 skrev 2008-06-14 16:47:31 följande:
    Lotta; gubben är informerad ang våra döttrars karriärer. Han fick sig ett gott skratt vill jag lova!! *mohahaha*
    Hahaha...gott!
    Tror han att dom kommer lyckas då?
  • Halvblod
    Donna69 skrev 2008-06-14 16:53:41 följande:
    mäh!!??hallå!! dom har det i bloooodet ju *kiknar*
    Hahah, saaaaant

Nej nu lämnar jag igen...måste fixa maten innan mannen min kommer hem.

Trevlig kväll!!!
  • Halvblod

Wooohooo...ensam hemma...dansar på bordet!!!! SmileyCentral.com

• Halvblod

Hej hej
    Här har ni en till liten tjej med bara 2tänder där nere...gulligt. När vi var hos tandsköterskan för 2månader sedan så sa hon att tänderna där uppe synd jättetydligt och kommer näääär som helst förmodligen inom några dagar...hahaha...snacka om segt tandkött

Sen Leia i söndags tog sina första steg igen efter att hon var sjuk så tog det mindre än 1dygn innan hon började gå helt, så nu kryper hon i princip inget alls längre.
    Satte för skoj skull en stegräknare på henne i helgen (hon är om möjligt ÄNNU mer aktiv nu än innan!!!) och på 3timmar hade hon gått över 4500steg :-O

• Halvblod

H e l e n a skrev 2008-06-17 11:09:38 följande:

Haha, kul idé med stegräknare på den lilla Ingen pulsklocka också?
    [/citat]

Haha, nej det har jag ingen men det ska man kanske införskaffa
    solstraalen skrev 2008-06-17 11:27:35 följande:
    [citat]
    Halvblod: Oj de e ju mer än vad många vuxna går på en dag!!
    Jaaaaa. jag har ju sagt hela tiden att hon är "onormalt" aktiv, jag har verkligen inte överdrivit!!!!
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2