• Tania

... Född: Juli 2007 ... 2

Donnis.... tänkt dig att få ha Scala helt för dig själv varje kväll mmmmm.....

Mitt andra hem, Löv!
  • Tania

På tal om tvillingar så drömde jag att jag fick tvillingar, en tjej och en kille. och ingen visste att jag var gravid och ännu mindre visste de eller jag att det var tvillngar.

Haha... Jag blev så glad för då kunde jag använda både tjej och killnamnet jag gillade
  • Tania
    Halvblod skrev 2008-08-12 14:57:40 följande:
    Ni som har börjat lämna på dagis/har fått plats...är det ett "vanligt" dagis eller är det någon speciell inriktning?
    Reggio Emilia
  • Tania

Alltså... vi valde ungarnas dagis bara för att jag själv gått på lekis och skola där, inte för att det var Reggio Emilia. Det var bara ett plus.

Sen vet jag inte om man märker så värst mycket. Tycker inte att det är så stor skillnad på det här dagiset och det som Melle gick på tidigare. Men man är ju inte med och ser hur de arbetar varje dag heller.
  • Tania

Va fasen... vanlig tandkräm är ju stark som sjutton ju.. tycker till och med jag.

Melle klarar inte heller av att borsta med vanlig tandkräm och han fyller snart 6år. Nä här är det Bamse till Charlie och Shrek till Melle som gäller.
    För övrigt så älskar Charlie att borsta tänderna och han gör det gärna själv varje gång han ser nån av oss andra borsta våra tänder.
  • Tania

*använder ni skötbord?
    Ja

*har ni börjat med potta?
    Nej

*äter barnet själv?
    Ja när det går

*gillar ditt barn soppa =)?
    Har aldrig testat

*vaknar barnet på natten?
    Ja

*använder barnet napp/snutte?
    Napp

*barnets favoritmat?
    Strips och pasta

*sitter barnet framåt eller mot dig i vagnen?
    Framåt

*har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv?
    Ja.. så gott det går.

• Tania

1.Vad tycker du mest om med ditt barn?
    Lite mer specifikt så gillar jag Charlie mest för hans underbara sätt att visa hur mycket han älskar mig.

2.Hur många barn vill du ha när du blir stor?
    Jag är redan stor och jag har två, det räcker.

3.Vad gillar du för musik?
    Gillar lite allt möjligt

4.Vilka TV-serier följer du?
    Journeyman

5.Vad jobbar du med/pluggar du när du inte är mammaledig?
    Jobbar på "min" restaurang som miniBoss

• Tania

Jag behöver hjälp.... 

Jag vill ha ordet PRATA eller SKRIVA på olika svenska dialekter eller typ slang om ni förstår vad jag menar.

Hoppas att nån vill hjälpa mig.
  • Tania
    Moll skrev 2008-08-31 20:28:30 följande:
    Svar på #5505snacka, tjattra, dillaklottraeeeh kommer kanske på fler om ett tag...
    Hihi... tack.. ja mer mer mer!!!
  • Tania
    Vos skrev 2008-08-31 20:30:31 följande:
    Menar du tjöta som man säger i gbg???På Öbo säger vi tjöda
    hahaha... det funkar tyvärr inte med åäö
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2