Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

H e l e n a skrev 2008-06-25 22:29:55 följande:
    Jaha, hade ni det också så? *visste inte*
    Inte jag heller, Donna, du har dolt det bra i såfall.

Du klaaagar för liiite
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82
    Donna69 skrev 2008-06-25 22:39:41 följande:
    H e l e n a skrev 2008-06-25 22:29:55 följande: asgo no...klagar gör jag jämt!!! *fniss*men varför gnälla jämt???
    Det har du helt rätt i

Roligare att framhäva det som är bra istället för att jämt dra upp de dåliga bitarna det får man ju göra OCKSÅ såklrt hehe men gtrevligt om man inte BARA gnäller
  • Beckah82
    misan84 skrev 2008-06-25 23:20:52 följande:
    Wiiiiiieeee måste berätta att hampe börjat hasa sig framåt på rumpan nu eller typ hoppar han är sååå lycklig när han kan ta sig från ena sidan av rummet till det andra o så går han jätte bra nu när man håller i han glaaaaaad Har med en extremt lättsan bebbe känner jag:) leker väldigt mycket själv nu eller myser i famnen:) riktigt gosig:) men tror det är för att jag börjat jobba nu kanske:)Nehe ska ta o sova. Missade bussen hem idag så svärmor fick köra 4 mil för att hämta mig. gulle hon. så nu är man helt slut. Öland imorgon o sen fredagsmys med en kompis ha det gott alla!!
    Härligt för honom att vara rörlig

Nu får du mera jobb
  • Beckah82
    MissHeaven skrev 2008-06-26 08:44:36 följande:
    Avlastning är A och O för att överleva. Mina föräldrar är guld värda när det gäller att passa Caspian så att jag kan få andas lite. Dock är jag lite trött på min mor just nu som gärna vill ge mig dåligt samvete för att jag börjat jobba, och framför allt för att jag är en så HEMSKT dålig mamma att jag skickar iväg min sambo och Caspian till Budapest ensamma! Jag borde ju följa med annars är det skadligt för honom...
    Hahaha så töntigt han är ju med sin pappa!

Om du hade skickat ungen själv till Budapest (jodå det blir man sugen på ibland) så hade jag förstått henne
  • Beckah82

Mitt flaskbarn var sjuk heeela tiden första året medan mitt ammade barn haft två öroninflammationer och thats it. Om man nu ska räkna så

Men nu är det ju som så att man inte bygger statitik på personliga erfarenheter det är bland det pinsammaste jag vet när folk gör faktaslutsatser baserat på vad de själv upplevt.

Precis som alla dessa som röker under graviditeten "för min mamma rökte minsann och det är inget fel på mig"

Jag är inte jättepåläst i frågan om "sjukdomar och amning" så jag uttalar mig inte om den saken men snälla, gör inga slutsatser efter vad just ERA barn visat, det gör inte jag heller.

• Beckah82
    Halvblod skrev 2008-06-26 19:41:57 följande:
    Joooo, jag kommer att dra den slutsatsen mot alla dessa som är såååå säkra på att mitt barn kommer att må så mycket sämre av att jag valde ett välmående flaskbarn istället för ett hungrigt ständigt skrikande bröstbarn.
    Ja slutsatsen är ju att för ER passade det bättre med ersättning och att just Leia mådde bättre av det och att du var lyhörd mot ditt barn och vågade orkade stå emot folks gnäll.

Slutsatsen är också att folk i din omgivning är ouppfostrade och borde veta hut istället för att klaga på ditt val.

Däremot kan man inte dra några slutsatser angående om ersättningsbarn oftare är sjuka eller ej.
  • Beckah82
    Lindisen81 skrev 2008-06-26 19:43:41 följande:
    jag gjorde ju då bara en slutsats på vad JAG tror och tycker i jämförelse till hur MIN unge är. sa INGET om nån statistik! måste ju få yttra mg, o kanske tom försvara (?) om det behövs (?) då man som flaskmatande mamma/pappa (!) får höra en HEL del rätt/FEL från allt och alla. så, SNÄLLA, jag gör INGA slutsatser i NÅGONTING, bara skriver vad JAG TROOOOOR utefter MINA erfarenheter och MITT barn! Rätt eller fel (?) då ALLT verkar handla om att skriva, ja just, rätt eller fel =)
    Jag menar detta:
    Lindisen81 skrev 2008-06-26 19:15:18 följande:
    oj skrev fel, menar att jag ej tror "ersättningsbars" blir mer sjuka än barn som ammas
    Det är samma sak som om jag skulle skriva:

Alvin har varit mycket friskare än Victor så jag tror att ammade barn blir mindre sjuka.
  • Beckah82
    Prinsessan Zelda skrev 2008-06-26 19:47:37 följande:
    statistik är ju inte att lita på heller. om man räknar de som fått flaska mot de som ammats så är det säkert många fler sjukare barn bland de som flaskas. men pga av att det är sjukdom eller liknande som gjort att de just flaskas. kanske fötts för tidigt, har nåt handikapp eller sjukdom som gjort amning svårt osv osv. det drar ju ner siffrorna för den gruppen. Nu gissar jag ju bara så...
    Jovisst är det också så att man kan vrida statistik precis hur man vill genom att bortse från andra faktorer, ja

Så därför har jag inte orkat sätta mig in i frågan (bryr mig inte ens).

Jag vet att bröstmjölk är nyttigt, längre än så behöver jag inte veta. jag behöver inte veta om det är nyttigare än ersättning för vad får jag ut av det? Jag behöver inte evta att det är mindre nyttigt än ersättning för jag skulle ändå välja att amma.

För mig handlar det om att jag trivs med amningen och Alvin trivs med amningen och då räcker det för mig. OM det nu skulle vara så att allt detta snack om allergiskydd osv också stämmer så är det bara bonus men inget viktigt för mig.
  • Beckah82
    Lindisen81 skrev 2008-06-26 19:49:47 följande:
    ja men herre gud, snälla! ett ord "fel"-skrivet hit å dit. såhär då; jag tror inte ett skit på att MITT barn blir sjuk oftare än ett barn som ammas.nöjd??????(att man ALLTID ska behöva rätta sig/förklara sig......)
    Har frågeteckenknappen hakat upp sig?

Trevlig du är.
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-06-26 20:11:33 följande:
    .nu finns det juh forskning på att amning inte förebygger för nå allergier å sjukdomar osv osv. så kvittar om man ammar eller ger flaska. same shit bara från olika apparater
    Jojo men det finns forskning som visar motsatsen också så vi kan väl bara lämna allt det åt sidan för ingen sitter på svaret och det är ju möjligt dessutom att svaret är individuellt dessutom.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2