... Född: Juli 2007 ... 2
ni SKA va avis, hehe. nä men alltså jag är riktigt nöjd! köper vi hus i framtiden kommer det bli svårt med alla krav man nu harp å ett riktigt kök....
ni SKA va avis, hehe. nä men alltså jag är riktigt nöjd! köper vi hus i framtiden kommer det bli svårt med alla krav man nu harp å ett riktigt kök....
inez vKNde 7.30 idag! så skönt att var utvilad, hon sover grymt bra nu. hon ställer sig ofta mot möbler när vi inteser... varför gör hon det inte när vi är med? går vi ut från rummet och tittar mot henne efter ett tag så står hon där mot bordet och garvar och stapplar runt bordet..... men när vi kommer till henne vill hon sitta ner igen och börjar gnälla... hmmmm
Inez vanor;
vaknar mellan 6.30-7.30
frukost ca 8, gröt m mjölk el yoghurt, macka lite mjölk
9.30 ibland lite frukt om hon är hungrig
11-12 lunch, det vi äter elelr nån färig rätt jag gjort till henne och har i frysen. äter inte burkmat
sover efter lunch ca 1½-2 timmar
13-14 mellanmål, lite yoghurt eller macka + frukt
17 middag det vi äter, se lunch
sedan lite kvällsmys som bad, massage, bokläsning, potta, lek sedan välling i egen säng och somnar omedelbums ca 19 varje kväll. ibland vill hon sitta i famnen och få välling och ibland vill hon att man håller en hand på henne tills hon somnar.
frukten gör jag som så att jag river äpple eller päron blandar med lite russin. går alltså emot allt vad bvc säger om att inte ge frukt o russin till små barn då det kan vara beroendeframkallande med sött... suck säger jag bara =)( psst idag delade jag och inez på en dajm strtu... hehe)
L2K; Inez älskar pizza =) i ettårs present ska hon få en sacco-säck! kommer hon säkert gilla att krypa upp och gosa lite i hoppas jag =) så ska hon få lite böcker eftersom hon älskar att titta i böcker!
Prinsessan Zelda skrev 2008-07-11 08:45:39 följande:
suck
inez verkar ha feta problemos att somna in ikväll......
hoppas alla sjuka barn kryar på sig
Inez vaknar kl 8 av att ligga i sängen o skratta, hehe. Skönt med sovmorgon. Ska fixa lite frukost här till oss... eller henne o sambon. jag har såååå svårt att få i mig frukost... =(
Inez fick ur sig massor av morgonkiss i pottan! alltså massor! och så säger hon kissssssssssss och skrattar , hehe. väntar på tecken för nr 2...
idag verkar solen skina, ska ta med familjen på picnic tror jag. sitta på en klippa vid vattnet och meta lite... låter ju riktigt barnsäkert när man har en ettåring och ingen flytväst... klippa... vatten.... får hitta en bra plats vid en strand =)
Beckah; kul med partaj!!! jag o sambon ska ev på bio på fredag och sedan ut och äta o dricka lite vin å ha oss så då ska inez sova hos mormor =)
Halvblod; nääää stackars Leia, hoppas hon snart godkänner en ny liten gose.... Inez har ju sina nappar, snuttefilten + sitt lejon har hon bara hemma... måste ju va hemskt å tappa bort...
grattis alla födelsedagsbarn!!
just det... Inez blöja va helt torr imorse ?!?!
satte henne som vanligt på pottan när hon vaknar och hon kissar massor.... sedan är hon utan blöja fram till lunch och sätter henne på potta lite då o då och kiss kommer varje gång =) efter lunch kommer nr 2 oxå och nu sover hon gott.
här är det molnigt idag... har bakat kanel/kardemumma muffins och väntar på att mor min ska komma på besök. nästa vecka är sambons sista sem vecka efter det jobbar han två veckor sedan ska jag börja jobba!!!!! lite smått nervös är man ju =) ,men ser fram emot det, det är viktigt att Inez och hennes pappa får massa egentid tycker jag.