Inlägg från: H e l e n a |Visa alla inlägg
  • H  e  l  e  n  a

... Född: Juli 2007 ... 2

Resultatet från BVC:

12400 gram, 82,5 cm

Min store lille pojk!

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • H  e  l  e  n  a
    Prinsessan Zelda skrev 2008-07-21 13:41:03 följande:
    mysko... Adam är ju helt blöjfri sen i julas. det händer olyckor ibland och ibland kommer det små droppar, helt normalt. vissa dagar är bättre, vissa sämre. Idag har han kissat på sig typ 6 gånger, alldeles nyss i soffan. han är ju medveten att han gör det, han torkar upp, byter kalsonger och så. han har inte ont eller nåt, tänkte om det kunde vara uvi eller nåt. nån som har nåt tips eller en ide??
    Hm... visst kan det ju vara UVI men oftast har man ju ont då, fast inte alltid. Han har ingen feber eller? Jag hade nog avvaktat nån dag till (om han inte har feber) och om det fortsatte  kontakta vården för o rådfråga.
  • H  e  l  e  n  a
    Vos skrev 2008-07-21 14:22:00 följande:
    OMG Är det ettårskollen?Jag trodde Robin var störst ju.Han vägde 12200g och var 79 cm.Härligt att det är flera som inte väger typ under tio
    Japp, men vi fick ändra om tiden ett antal gånger så han hann bli ett år och två veckor Tänkte förut på att jag måste fråga dig om Robin, men nu behöver jag inte det
  • H  e  l  e  n  a

Ser att det är några dagar kvar till han blir ett också

• H  e  l  e  n  a
    Prinsessan Zelda skrev 2008-07-21 14:29:04 följande:
    stor grabb Adam sa till mig att han hade tråkigt. tror det är därför han kisar på sig. har bara suttit inne hela dagen. så vi gick ut och nu äter han mellis. sen ska han till tippen med pappa. får se om det blir bättre då.
    Hoppas på det! Som vuxen är det svårt att förstå hur det kan göra livet roligare att bli blöt i byxan, haha. Men det är klart, lite drama blir det ju och så får man mammas uppmärksamhet också!
  • H  e  l  e  n  a
    Vos skrev 2008-07-21 16:43:03 följande:
    hihi, ja han har ju inte fyllt ett än...Vi var på ettårskontrollen i onsdags.Vi har ju typ tre veckor mellan våra så dom väger väl ungefär samma då om man drar ett genomsnittMen så lång som Eskil är han inte.Där vinner duJag ver helt säker på att Robin var den enda över 12 kilo.Kanske finns mer här men just nu vet jag bara Robin och EskilVåra stora killar
    Vi har gött dem framgångsrikt verkar det som
    Beckah82 skrev 2008-07-21 18:55:31 följande:
    Robin, Alvin och Eskil var väl topp tre största julitrådsbebisarna i födelsestorlek. Nu ett år senare är Eskil och Robin fortfarande stora grabbar men kolla min pluttunge han tillhör numera de små i julitråden! 9,6 och 75 är måtten (hemmamätt då han inte varit på ettårskontroll än).
    Hehe, om ett år kanske det har svängt igen. Blir skoj att se om vi fortsätter följas åt
  • H  e  l  e  n  a
    Lindisen81 skrev 2008-07-21 19:05:10 följande:
    måste bara berätta ; inez somnade utan problem!!!!! ingen välling idag heller, hon ville inte..... så nu får man väl sluta erbjuda henne det, fjärde kvällen utan välling.... men hon somnade bra! tog ca 15 min, hon gnällde o skrek o protesterade typ två gånger sen verkade hon acceptera att det va sova som gällde! sååååå glad just nu!!!!!!
    härligt!
  • H  e  l  e  n  a
    SusannaT skrev 2008-07-21 19:30:11 följande:
    okeeeej. nu håller datorn på o lever sitt eget liv. skickar ett inlägg utan att jag ens skrivit eller ens kollat på sidan.. hmm.
    Ajaj, låter ju inge bra alls det där! Tänk om den börjar bråka med nån i ditt namn? Det finns många lättstötta människor här på FL
  • H  e  l  e  n  a

Hehe, helt otroligt vad många ord Alvin kan ju! Väldigt impad av att Leia kan säga "knäskål" också, haha

Eskil snackar MASSOR, men nästan bara gallimattias Säger mamamama, pappa, iss (=läs för mig!), eeej (hej)

Inte så många riktiga ord alltså, men han är hemskt bra på att förmedla sig ändå, haha Dessutom kommunicerar han väldigt bra med miner och ögon osv, så det känns som om han pratar mer än han gör.

• H  e  l  e  n  a

jahopp, fler som skrivit om knäskålen innan jag hann skriva klart mitt förra inlägg

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2