... Född: Juli 2007 ... 2
Tjohoo! Imorse fick ett par kompisar till mig en liten flicka efter 1 veckas övertid. De med ÄD om jag har berättat det innan....Ska bli så mysigt att få gosa med henne om ett par dagar
Tjohoo! Imorse fick ett par kompisar till mig en liten flicka efter 1 veckas övertid. De med ÄD om jag har berättat det innan....Ska bli så mysigt att få gosa med henne om ett par dagar
Morgens, igår blev Elias sjuk, dunderförskyld och feber...typiskt när han ska börja på dagis på måndag...
Goddagens allihopa!
Då har man varit på akuten 5 timmar med Elias idag då. Förkylningen satte sig på luftrören iallafall och när han andningen låg på 70/min åkte vi in. Inhalerades och fick medicin. Tog prover som var ganska ok. Efter 5 h fick vi åka hem med en herkules och köpa medicin för 250 spänn. Nu får vi ringa dagiset i morgon bitti och skjuta upp inskolningen med en vecka, hoppas det är ok...
Börjat på förskola/hos dagbarnvårdare:
Sols Josef Aug-08
Beckahs Alvin Aug-08 (hos farmor som är dagmamma)
Planerad start för barnomsorg:
Theo Jan -09 (Ur och skur)
Jennsans Alexander jan -09 (dagmamma)
Sessan Nov -08 (vanligt dagis???) har ej fått svar än
Nasse01, Linus, Aug-08 25/8 inskolning 20/8
Gbgmorsans Melvin Aug-09 (vet ej dagis ännu)
Rullis Molly Aug-08
Jessa6, Elias, skulle börjat 18(idag)är sjuk så det blir den 25/8
Jag hinner itne heller läsa allt, jobbar ju heltid nu och sen är det fullt upp när jag kommer hem. har haft tupperwareparty idag, gjorde av med 500 spänn....men det var det värt!!
Hallå allihop!
Idag har jag varit och snuffat på en liten flicka som föddes i fredags, lämpligt nog kom mensen idag med så nu kör vi igång syskonverkstaden
En liten fråga, jag har oftast haft en cykel på 31 dagar men hade bara 26 denna gången, verkar inte det onstigt...Vad kan det bero på? Hade ju för 3 månader sen en på 22 dagar bara...Varför blir det så?
Ja det verkar så, är fler dagar och hoppas väldigt hur lång den är, oftast 31 dagar men som sagt har ju varit annorlunda nu.
Här är det cokså 15 timmar, hade gärna velat ha fulla dagar i såfall och inte småpluttar som vi måste nu, 3 timamr om dagen, honner ju knappt lämna förrän man ska hämta...
Milla med killar skrev 2008-08-23 09:43:14 följande:
nyfikna frågor;
*använder ni skötbord?
Ja
*har ni börjat med potta?
Nej, tycker det är för tidigt
*äter barnet själv?
Plockmat själv och annan mat, lite själv och lite vi matar
*gillar ditt barn soppa =)?
Vet ej
*vaknar barnet på natten?
Oftast inte men kan hända en gång vid 4 på natten
*använder barnet napp/snutte?
Ja både napp och en favoritnalle som ska med överallt
*barnets favoritmat?
har nog inget speciellt förutom ärtor
*sitter barnet framåt eller mot dig i vagnen?
Framåt
*har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv?
Ja rätt så
*Vad vi gör på dagarna?
Leker med klossar, lyssnar på musik, ute och går, pussel, Elias är väldigt pysslig av sig själv så han drar alltid runt på något.