Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82
    Karttu skrev 2008-06-04 21:27:15 följande:
    Hej hej alla *vinkar* Roligt att få ett "sammandrag" över läget hemma hos er!Läste Beckah att Alvin hade slutat nattamma. Blev det av sig självt att han började sova hela nätter eller körde du nån "metod"?
    Nej metoder är inte min grej

Sedan någon månad så har han bara ätit en gång på naten, aningen när jag tagit upp honom på pottan när jag ska lägga mig eller så har han hunnit vakna av sig själv för att jag varit vaken för länge

Men så började han lägga sig ner och tvärsomna igen efter pottan mitt i natten...utan att bli ammad först. Jahapps? mamman frågetecken men köpte det direkt  GÖTT!

Sen testade jag en kväll att amma färdigt innan han borstade tänderna och så så när vi la oss i sängen sen så erbjöd jag inte tutten och han frågade inte heller efter den, bara kramades och somnade utan protest Jag tappade hakan lite men tog emot tacksamt

Så det är barn-styrt helt och hållet på dagarna är han dock väldigt mån om att ha kvar sin tutte och älskar att mysa och bli ammad (söver honom så på middagsvilan också om vi inte ska iväg så han somnar i sjalen).
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82

Asså jag tycker verkligen det är JÄTTEROLIGT att läsa om era bebisar fleeeer svar

• Beckah82
    Karttu skrev 2008-06-04 21:53:21 följande:
    Det var det jag hade lite på känn, att du inte hade kört AW iaf. Jag skulle gärna slippa nattamningen, även om den inte är så betungande, men Alfred lär väl börja sova hela nätter nångång ska vi tro!
    Finns ju metoder som är helt okej "somna utan gråt" tex jag kör inte med det själv men tycker att det absolut kan vara något för andra...allt utom metoder som går ut på att de ska skrika sig till sömns....då gillar jag det inte ens hos andra
  • Beckah82

Vikla go juli (+juni/augusti) -bebisar vi har skulle va döläckert att samla ihop alla på en träff

• Beckah82
    Lindisen81 skrev 2008-06-05 12:23:22 följande:
    snart får både jag o inez typ solsting! hon ligger å skriker i sitt rum å jag sitter här å e irriterad. hon totalvägrade somna i vagnen på promenaden trots att hon gnugga ögonen HELA vägen å smågnällde för att hon va varm å trött. La henne i sin säng å då bara skriker hon istället för att somna *suck* jaja, får ta upp henne ett tag låter det som för hon tänker tydligen INTE somna just nu...
    Hon ligger och skriker och du sitter vid datorn? okej.
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-06-05 13:36:03 följande:
    haha gull unge!omg ja måste va monster mamman från hell...lät sam skrika typ 10 min inatt nä rhan vägrade somna om efter både mys och välling...bäst ja går å ringer soc me en gång...
    BÖRJA inte bråka i den här tråden. Har du hållt dig borta hittills behöver du INTE komma in och försöka skapa saker som inte finns, TACK.

De där är INGET annat än ett sätt att skapa trist stämning.

TVI!
  • Beckah82
    Lindisen81 skrev 2008-06-05 13:34:07 följande:
    inez ville hur som helst inte sova och den elaka mamman lät henne skrika för sig själv i säkert fem minuter!!! wohoooo vad ska folket säga nu, haha. la oss tillsamans i sängen o busa en stund men ingen somna, nu försöker en trött inez reta gallfeber på mig å dra ut datasladden hela tiden å säga titta! jag som vill mecka ikea möbler, unge sov nu! haha, nä ska försöka lägga henne igen =)
    Eftersom du framställde dig själv att vara så att du lät henne ligga och skrika medan du bara satt vid datorn och var irriterad på hennes skrikande så är jag glad att jag frågade så att du fick anledning att skriva den här fortsättningen

Den lät nämligen mycket trevligare. Vad jag ar ute efter var en vidareutveckling helt enkelt

Alvin skriker också på det viset så det var inte det men vissa sätter ungen i sängen och går bara, end of story typ. Det är ju synd om man framstår så fast man inte är så.

• Beckah82

Med tanke på att mammab aldrig nååågonsin skriver i denna tråd men nå råkade seen öppning till ett potentiellt tjafs och då genast gick in och skrev såå...

Ja jag läste det också som ett skämt. Naturligtvis ett skämt men det var ju menat så en pik mot min fråga om att låta skrika för att hon ville att det skulle bli ett tjafs om skrik och inte.

Jag vill inte ha sånt här i den här tråden. Sånt här tillhör tråden jag lämnade för att SLIPPA skiten. Alt har varit lugnt och fint i 3 månader, det får gärna fortsätta vara så därför föreslår jag att vi fortsätter med tråden på samma sätt som det varit i tre månader utan att börja med nya grejer som inte hör hemma här.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2