• Jessys

... Född: Juli 2007 ... 2

Beckah82 skrev 2008-07-10 13:16:33 följande:
    På dagarna sover han middag i soffan (om jag sitter där) eller på fårskinnet på golvet med kudde och filt eller i sjal om vi är iväg någonstans.
    va använder du för sjal?
    ja använde BB sele när Charlie var mindre men usch va hemska dom är! är jätte intresserad av att använda sjal, ser så mysigt o behändigt ut!
    kanske är för sent att börja med sjal med Charlie nu.
    men syskon kommer ju i feb så kanske skulle satsa då ist.
  • Jessys

kikar in en snabbis mellan tvätt stugan o här.

Nu ikväll ha Charlie spytt 2 ggr!!! först i sin säng, typ precis när han höll på somna. kom massor..
    bytte i hans säng o la han i vår säng. så händer samma sak igen. höll just på somna in när han spydde värsta lasset igen..

han ha inte spytt såhär sen han va uttepytte liten (är en f.d kräkbebis)

bör man ringa sjukvårdsupplysningen eller?

• Jessys

annars är han pigg o glad..
    vi ha inte ändrat nåt i hans mat. ätit samma sort burkmat och samma sort välling i flera månader.

de va samma sak igår kväll.
    inte kan man väl va magsjuk på kvällarna bara.. konstigt..

• Jessys

Anns krypin skrev 2008-07-11 07:31:58 följande:

Nämen Grattis
    Taack.är ju så nytt ännu. är bara i v10.. menmen
  • Jessys
    Beckah82 skrev 2008-07-11 08:05:14 följande:
    åh va härligt hoppas det blir då på alla hjärtans dag Grattis
    Ja det hoppas jag oxå men antagligen går jag över. Blev nu snittad med Charlie pga säte så han föddes ju 2 veckor före bf. lär ju knappast hända en gång till
  • Jessys
    Beckah82 skrev 2008-07-11 08:12:53 följande:
    Jag har sådan tur att jag har så stort innemått på bäckenet att jag skulle kunna föda en sätesbebis vaginalt (om bebisen inte är FÖR stor då). Snitt är min värsta mardröm.
    Okej. Här får man inte som förstföderska föda sätes bebis, dom gör heller inte vändningsförsök, så det blir snitt varje sig man vill eller inte.
    Men iofs har jag inget emot snitt igen. Har väldigt bra erfarenheter från förra
  • Jessys

tillbaka från bvc och 1-års kontrollen

Charlie väger nu 9960 gram och var 80,5cm lång Fick spruta i låret men det gick bara bra!

Hur mkt väger era 1-åringar o hur långa är dom?

• Jessys

Kikar in gfrån en dag i Ntälje med massa shopping..

ser att ni pratat amning o sömn... min son HELamma jag tills han var 9 månader, sen börja han äntligen äta riktigt mat o acceptera välling/gröt. sen amma jag 1½ månad till på enbart hans villkor. till slut tappa han intresset för mammas mat
    men iofs rätt skönt får ja hade gått ner så mkt i vikt..

och min son har sovit HELA nätter dvs 20-08 sen han var 2½ månad. sååååå som Beckah sa finns det alla sorter

• Jessys
    mrsbygg skrev 2008-07-22 21:04:08 följande:
    pillade bort va jag trodde var skorpor men fick me mig halva bröstvårtan typ!!så det är verkligen stora köttsår nu. ser skit äckligt ut..men men köpt amningsnappar nu så det borde lindra liiite iaf då suger han inte direkt i det öppna såret...
    ja körde med amningsnapp heela amningsperioden. dvs nästan 10 månader fyy attan vilket jobb att alltid hålla koll på vart den var o att man inte glömde den nånstans.

jag hade innåtgående vårtor så Charlie fick aldrig vettigt tag. + att inte en kotte visade mig på BB hurdant grepp han skulle ha osv.

men nu me kommande bebis ska jag kämpa gärnet för att kunna amma utan. guuud va härligt det måste vara
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2