Inlägg från: H e l e n a |Visa alla inlägg
  • H  e  l  e  n  a

... Född: Juli 2007 ... 2

Beckah82 skrev 2008-07-29 19:26:31 följande:
    fasen vad sur jag blev...I Alvins journal står 3 navelkärl men rutan där vikten ska stå är tom Men den var iaf gigantisk enligt barnmorskan som skulle lyfta upp och visa "Om jag klarar av att lyfta upp den ens, för detta var ingen liten historia".Victors var en liten pluttig sak på 600 gram iallafall men så var han ju en liten bebis också. Hör säkert ihop.
    Jag blir också sur Hade velat veta eftersom vi ju hade stora bebisar båda två...

650 gram är snittet har jag fått höra, så pluttig var den inte, men ganska medel
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • H  e  l  e  n  a
    Vos skrev 2008-07-29 19:51:00 följande:
    Jag blödde 5dl innan placentan och 1 dl efter.Den vägde 834g.
    Ok, vad var det nu Robin vägde som nyfödd?
  • H  e  l  e  n  a
    H e l e n a skrev 2008-07-29 20:06:39 följande:
    Ok, vad var det nu Robin vägde som nyfödd?
    såg att du hade fyllt i det i Beckahs tråd nu

"Rösta" gärna här också:
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m34827809.html
  • H  e  l  e  n  a
    Prinsessan Zelda skrev 2008-07-29 22:04:22 följande:
    tack för alla grattis sitter och pustar ut vid datorn. och lägger upp bilder i bdb. har varit en jättefin dag. Isabel har fått fina saker och det har varit trevligt. inte för mycket folk, så man hunnit umgås. nån som vill ha lite tårta , munkar och moccarutor. bara att komma över, he he. gjorde egen swarzwald (stavning?) tårta, den var lite annorlunda men jättego.
    Ååååååh, vad gott det låter!! Räcka ut tungan
    Härligt att det blev ett lyckat kalas! Ska kolla bilderna sen
  • H  e  l  e  n  a
    JoNaLi skrev 2008-07-29 23:11:42 följande:
    Såg att ni pratade om 1års kontroll. Meja vägde 11486g och var 80cm lång. hehe min stora lilla tjej!
    Inte illa!
    Mum23 skrev 2008-07-30 09:17:23 följande:
    Godmorgon alla mammor!!Var och tittade på "SATC" igår. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ BRA!Idag drar vi till Falkenberg igen. Vädret är ju så gott
    Ha det fint i Halland!!! Hoppas det är färre getingar där
    Jessa6 skrev 2008-07-30 09:19:38 följande:
    MOrgens! Idag ska vi åka till Mellbystrand och ikväll är det Uggla i Tylösand som vi ska gå på. Elias ska sova hos mina föräldrar. Ska bli så kul!!
    Låter skoj, även om jag aldrig gillat Uggla (bara "babyboom", haha). ha det så trevligt då!
    Halvblod skrev 2008-07-30 10:13:17 följande:
    Go´morron. Fick sovmorgon idag då Leia sov ändå till 10 i 10. Igår lyckades jag äntligen hitta regnbyxor i strl74, på rea dessutom. Jag var inne och kollade på dom för 2-3veckor sedan men då fanns inte hennes storlek, men nu på rean fanns det plötsligt Det var köp 2 reaplagg betala för 1 på Lindex så det blev en hel del shopping för väldigt lite pengar.I eftermiddag blir det storhandling, skönt att hålla sig vid frysdiskarna i denna hettan.
    Kollade också rean igår och köpte en ny bikini med lite större underdel. Orkar inte vara så noga som (jag borde ha varit) när jag hade min förra. Såg löpsedlarna framför mig "Pubeshårsmamman slog till igen på allmän strand - antalet kallsupar tiodubblades under en tretimmarsperiod" Haha, nu ser ni väl nåt groteskt framför er, men det behöver ni inte, hahaha
    Beckah82 skrev 2008-07-30 10:33:35 följande:
    Sååå jobbigt De har stängt av vattnet här! Utan att meddela innan heller. Det är en vattenläcka tydligen. Sååå roligt när man vaknar på morgonen jättetörstig och står med en bebis med bajsblöja på sig!!!Det gick att klämma ut några vattendroppar till tvättlapparna och ta ett par deciliter till gröt och sedan sinade kranen helt.De hade fått reda på detta igår eftermiddag och lagt lappar i brevlådan på kvällen...jaha? och hur många kollar brevlådan på kvällen? Inte jag iallafall!Då hade man ju kunnat fylla på pet-flaskoroch sånt.Jo de har ställt ut så man kan hämta vatten en bit bort. Så skoj att göra sig i ordning och pallra sig dit med en unge för att hämta vatten.Gnäll gnäll gnällDagens i-landsproblem...ja stackars mig det FINNS ju iaf lite vatten att hämta...
    Svar NEJ, en normal människa kollar inte brevlådan på kvällen. Meckigt för er! När tror de att det ska vara igång igen då?
  • H  e  l  e  n  a
    Beckah82 skrev 2008-07-30 10:56:18 följande:
    Ingen aning...sa hon på Bostadsbolaget
  • H  e  l  e  n  a
    mrsbygg skrev 2008-07-31 08:55:24 följande:
    morrn..ja ska ta mig en dusch sen ska ja promenixa iväg till bvc me lill killen. han blir 2 veckor imorrn!! min snutt..sen kanske jag drar ner på stan en sväng får se, så jävulskt varmt..hua
    Hur har det gått med blödningen? Fick du pratat med nån?
  • H  e  l  e  n  a
    ellenwesterlund skrev 2008-08-01 21:20:22 följande:
    Nån mer som har unge/ungar som biter/bitit på spjälsängen?Mina gör det antagligen för att det klias i tänderna. Vad ska man hitta på för att få dom att sluta? Ska köpa nån bitskena på ikea så fort vi kommer oss iväg men tills dess ... "Nej!" "ajaj!" och "fy" hjälper inte Dom e så "dum" så att dom biter fast man står och tittar på dom! Sängarna blir ju så stygga av allt gnagande
    Har inte det problemet själv, men kanske trä på nåt starkt grovt tyg (som kan tas av och tvättas) runt spjälorna som de kan gnaga på istället?

Enda idén jag fick spontant...
  • H  e  l  e  n  a

Grått här med. Tycker det är rätt skönt efter den värmeböljan som varit! Ironiskt nog skaffade jag bordsfläktar i förrgår men fick nu inte använt dem så mycket, men det kanske blir varmt igen; augusti har ju bara börjat!

Idag ska Eskil och jag till min pappa och äta middag. Har haft min lillebror Anders hemma under några vcekor (han bor annars i Israel) samt hans flickvän men nu ska de åka tillbaka igen så vi ska ha lite avskedsmiddag... Blir dock en imorn med!

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2