• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Tania
    mrsbygg skrev 2008-07-29 18:14:03 följande:
    Fan, försöker hitta nå "akut" nummer till gyn. men dom har bara teletid fram tills 15. efter det då? vart fan ska man ringa då?nått är skumt, nyss så fick ja världens blödning och det kom ut jätte klumpar..nu har ja lite smått mensvärk och är lite små snurrig i skallen..kan allt detta blödande bero på att jag hade/har dåligt hb?fattar ingenting, ena dan blöder jag inte en droppe och andra dan är det nigarafall..jag får lägga mig och vila och invänta morgondagen och ringa då ist...
    Ring akuten!
  • H  e  l  e  n  a
    mrsbygg skrev 2008-07-29 18:14:03 följande:
    Fan, försöker hitta nå "akut" nummer till gyn. men dom har bara teletid fram tills 15. efter det då? vart fan ska man ringa då?nått är skumt, nyss så fick ja världens blödning och det kom ut jätte klumpar..nu har ja lite smått mensvärk och är lite små snurrig i skallen..kan allt detta blödande bero på att jag hade/har dåligt hb?fattar ingenting, ena dan blöder jag inte en droppe och andra dan är det nigarafall..jag får lägga mig och vila och invänta morgondagen och ringa då ist...

Blödandet borde ju inte bero på att du lågt hb men däremot har du kanske lågt hb av blödandet, men det var kanske så du menade? När tog de hb på dig? Direkt efter förlossningen eller? Äter du järntillskott och så?

Kan du inte ringa växeln och fråga vart de tycker du ska vända dig?
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • mrsbygg
    H e l e n a skrev 2008-07-29 18:20:04 följande:
     Blödandet borde ju inte bero på att du lågt hb men däremot har du kanske lågt hb av blödandet, men det var kanske så du menade? När tog de hb på dig? Direkt efter förlossningen eller? Äter du järntillskott och så?Kan du inte ringa växeln och fråga vart de tycker du ska vända dig?
    enl. bm så kan man blöda mer om man har dåligt hb. typ därför man ska äta tillskott osv så man inte blöder för mycket under förlossningen. har jag fattat det som iaf..

men iaf, hb tog jag hos bm då näst sista besöket..
    äter inge tillskott, megen bara krånglar hehe..

ska nog ringa sjukvårdsupplysningen å se va dom säger
    Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • H  e  l  e  n  a
    mrsbygg skrev 2008-07-29 18:22:32 följande:
    enl. bm så kan man blöda mer om man har dåligt hb. typ därför man ska äta tillskott osv så man inte blöder för mycket under förlossningen. har jag fattat det som iaf..men iaf, hb tog jag hos bm då näst sista besöket..äter inge tillskott, megen bara krånglar hehe..ska nog ringa sjukvårdsupplysningen å se va dom säger
    Möjligtvis att det kan vara för att blodet blir tunnare med lägre hb. Skriv gärna igen när du hört om du orkar och kommer ihåg!

Har du testat Hemofer? Ska vara skonsammare för magen...

Ja, alltid bra att höra med s-upplysningen.. hopaps du får nåt vettigt svar!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Beckah82

mammab;

Försök med järnrik mat istället för tabletter då. Jag hade ju himla lågt under graviditeten men det funkade inte för magen att käka tabletter.

Blutsaft var bra men smakar vidrigt. Jordgubbar funkade suveränt. Blodpudding är väldigt järnrikt och bra.

Man kan få väldigt lågt Hb av mycket blödningar.

Att man ska ha så högt som möjligt på förlossningen är för att man då klarar av blodförlusten bättre om det skulle råka bli en stor blodförlust.

Du kan ju testa att ringa sjukvårdsupplysningen istället för akut-gyn.

• Beckah82
    Tania skrev 2008-07-29 17:53:52 följande:
    Vi har fortfarande inte fått nån tid för ettårsbesiktningen... de har väl glömt bort oss antar jag.
    Samma här han är ju snart 13 månader för bövelen!
  • rullgardinsflikkan

Gah för ett år sen satt jag här i min soffa med värkar....VEMOD

Jag vill föda barn igen!!!!

• rullgardinsflikkan
    Beckah82 skrev 2008-07-29 18:43:33 följande:
    Samma här han är ju snart 13 månader för bövelen!
    Jag har fått tid men hatar min bvc tant så ni kan få dela på min tid om ni vill
  • Beckah82
    rullgardinsflikkan skrev 2008-07-29 18:45:36 följande:
    Gah för ett år sen satt jag här i min soffa med värkar....VEMODJag vill föda barn igen!!!!
    Jag vill också föda barn! Så jäkla häftigt!
  • Beckah82
    rullgardinsflikkan skrev 2008-07-29 18:46:07 följande:
    Jag har fått tid men hatar min bvc tant så ni kan få dela på min tid om ni vill
    Smart! så gör vi
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2