Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

H e l e n a skrev 2008-07-29 19:21:29 följande:
    Hehe, jag har inte heller så många att jämföra med, men fler ger sig kanske snart tillkänna i tråden
    Eller här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m34827261.html

så kanske man får fler svar? eller inte
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82

Sååå jobbigt

De har stängt av vattnet här! Utan att meddela innan heller. Det är en vattenläcka tydligen. Sååå roligt när man vaknar på morgonen jättetörstig och står med en bebis med bajsblöja på sig!!!

Det gick att klämma ut några vattendroppar till tvättlapparna och ta ett par deciliter till gröt och sedan sinade kranen helt.

De hade fått reda på detta igår eftermiddag och lagt lappar i brevlådan på kvällen...jaha? och hur många kollar brevlådan på kvällen? Inte jag iallafall!

Då hade man ju kunnat fylla på pet-flaskoroch sånt.

Jo de har ställt ut så man kan hämta vatten en bit bort. Så skoj att göra sig i ordning och pallra sig dit med en unge för att hämta vatten.

Gnäll gnäll gnäll

Dagens i-landsproblem...ja stackars mig det FINNS ju iaf lite vatten att hämta...

• Beckah82
    H e l e n a skrev 2008-07-30 10:54:16 följande:
    Svar NEJ, en normal människa kollar inte brevlådan på kvällen. Meckigt för er! När tror de att det ska vara igång igen då?
    Ingen aning...sa hon på Bostadsbolaget
  • Beckah82
    Tania

Det där att BVC skulle glömt bort våra barns ettårsbesiktningar var inget tråkigt skämt...

Idag när jag gick förbi BVC svängde jag in för jag tänkte jag måste ju bara fråga nu när det gått så lång tid.

...och JO visst fasen hade de glömt min plutt! "ojdå ojdå, förlåååt. Men vaddå...har han inte träffat läkaren heller?" eh nej... "men...inte ens fått vaccinationen?" eh...nej...

Så vi fick första bästa tid och det är torsdag nästa vecka...när Alvin är 13 månader + 2 dagar gammal *morr*

• Beckah82
    Tania skrev 2008-07-30 19:18:17 följande:
    Det är riktigt uselt faktiskt ...när man tänker efter... det är ju inte så att be ens behöver minnas alla barn i huvudet de har ju avancerade datorsystem. men men.
  • Beckah82
    rullgardinsflikkan skrev 2008-07-31 16:03:11 följande:
    Beckah hur funkar det med listtråden??Är den Döden död??  
    Tänkte  göra en ny till hösten många har försvunnit och en del tillkommit så det kan ju vara trevligt
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-07-31 15:04:30 följande:
    hua, äntligen hemma. bidde en tripp till barnakuten oxå Min Tomtom hade fått en infektion i naveln upptäkte vi på bvc. och så går han inte upp i vikt som han ska han hade gått ner nu sen vi va där sist.så fick sitta på akuten och ta massa vikter före och efter amning och det såg inge bra ut. så jag fick instruktioner om hur mycket jag skulle amma sen ska vi tillbaka på lördag och såg d inge bra ut så kommer vi få börja me tillägg...men naveln såg mycket bättre ut efter vi fick ut allt var som var där inne. men skulle höra av oss om den blev rött å irriterad osv.Har sagt hela tiden att jag tyckte hans navel ser helt knepigt ut, berodde tydligen på att det var en jäkla massa var bakom som tryckte ut hela naveln... ne inte pratat nått me någon, har inte blödit nå mer..
    Uscha då
  • Beckah82
    Beckah82 skrev 2008-07-31 19:44:22 följande:
    Tänkte  göra en ny till hösten många har försvunnit och en del tillkommit så det kan ju vara trevligt
    och med hösten menar jag terminstart-hösten inte väder-hösten
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2