Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Här ploppar det också en massa tänder på löpande band nej men han har iaf fått 3 st på ett par veckor  så nu har han 10  tänder.

Mammig/pappig

Alvin är nog både och eller varken eller han är inte så där jobbigt gnälligt mammig men han är allt lite mammig

Men så fort han hör ljud i dörren skiner han upp och ropar PAPPA ochspringer dit! När Mathias kommer så kastar sig Alvin i hans famn och ska kramas och sen vänder han sig till mig och vinkar och säger Hejjååå! innan han ens fått på sig skor

Taskigt

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82
    Beckah82 skrev 2008-08-04 22:12:28 följande:
    Här ploppar det också en massa tänder på löpande band nej men han har iaf fått 3 st på ett par veckor  så nu har han 10  tänder.****Mammig/pappigAlvin är nog både och eller varken eller han är inte så där jobbigt gnälligt mammig men han är allt lite mammig Men så fort han hör ljud i dörren skiner han upp och ropar PAPPA ochspringer dit! När Mathias kommer så kastar sig Alvin i hans famn och ska kramas och sen vänder han sig till mig och vinkar och säger Hejjååå! innan han ens fått på sig skor Taskigt
    Häromdagen blev han lurad av grannarna...

De lät ute i trappuppgången så Alvin sprang glatt till dörren och ropade pappa!

jag gick efter. Han stod ett par sekunder och lyssnade och väntade på att dörren skulle öppnas men jag försökte förklara och sa att "nej det är inte pappa". Då började han störttjuta så besviken. Meeen det gixk över på några sekunder
  • Beckah82
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-05 06:34:07 följande:
    Isabel blödde näsblod inatt. Undrar om det är vanligt på så små?? Hade gnuggat in hela ansiktet, lakan, kudde, spjälor, pyjamas, ben mm. men det var inte jättemycket men hon såg till att det var överallt. Sambon hämtade henne mitt i natten men han tittade inte på henne i ljuset. sen när hon inte ville somna och jag skulle byta på henne såg jag ju direkt att ansiktet var hela blodit, suck. Hoppas det var en engångsföreteelse.
    Usch då. Det är nog alldeles säkert så att hon lyckats peta in ett finger och rivit sig med negeln. En liten rispa han ju göra att det forsar.
    Pluttan då stelt och äckligt att ha på sig i ansiktet.
  • Beckah82
    Donna69 skrev 2008-08-05 08:56:35 följande:
    wwwiiiiieeeemys idag!!! nån som vill med? mohahahahahahaha
    mys på normal svenska eller mys enligt FLs ordlista?
  • Beckah82
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-05 09:21:36 följande:
    fast det kom från båda näsborrarna.... aja, nu oroar jag mig över nåt annat. det regnar in i huset. droppar bara men ändå. har kollat på vinden och hittar inget, och kikat upp på taket men ser inget. sambon får gå upp på andra vinden och kolla när han kommer hem. andra vinden nås med lång stege utifrån huset och det ger jag mig inte på, he he.
    Då kan hon ju råkat smälla i spjälorna. kan räcka med en liten träff om det träffar "rätt".
  • Beckah82

Jag störtblödde ofta som barn. Det bara kom, plötsligt, utan anledning. Plus att jag givetvis blödde vid minsta lilla utöver det vanliga också. Typ näsdroppar osv. Klarade inget.

Det gick över dock

• Beckah82
    skruttan35 skrev 2008-08-05 19:23:21 följande:
    Är det någon fler som har matvägrande barn just nu ??William åt nästan 400ml till kvällen förra veckan och nu de sista dagarna äter han endast 120ml.Imorgon börjar inskolning på dagis....huugah....vad hemskt det känns att lämna bort honom redan.
    hehe det där kallar inte jag matvägrande är det välling du menar? För välling räknas inte ens som mat i min ordlista. Det är lite påfyllnad utöver den riktiga maten ju

Kanske blir mer mätt på riktiga maten och därför inte vill ha så mycket att den blaskiga utfyllnaden

Välling är ju inget måste, det är bara något vi i norden fått för oss att det är

När det är jättevarmt eller tänder på G eller utvecklingsfas kan också flaskan bli ointressant så det kan finnas många förklaringar men som sagt... 120 milliliter är ju rätt mycket egentligen.

Däremot låter 400 ml alldeles för mycket... då får man nästan ge något mer matigt om barnet inte blir mätt av mindre än 400 ml blask.

Hoppas det löser sig iaf
  • Beckah82
    H e l e n a skrev 2008-08-05 20:17:42 följande:
    Eskil äääälskar välling! DHan dricker 3 dl morgon och kväll. Finns inget annat han njuter så mkt av . Jag brukar dock göra den tjockare än vad som är meningen . En fördel med den förutom att den är mysigt varm och god är att den är sömngivande. Jag tycker också att det är mysigt att ge den och sitta och gosa i soffan
    Tips: gör gröt istället, med lite för mycket vatten så den blir flytande det känns lite mer matigt än blaskig välling.

Alvin får detta. Jag har klippt av toppen av nappen på flaskan för att gröten ska kunna rinna igenom.
  • Beckah82
    solstraalen skrev 2008-08-05 22:14:54 följande:
    UÄK!Josef börja snora lite smått igår, började hosta lite smått oxå, med ljudet av krupphostan.Han har fått falsk krupp en gång och då var de riktigt kraftigt.Imorse lät han som 17 när han andades, så testade en av hans astmamediciner som vidgar luftrören å då vart de bättre direkt.Hostade inte på nåra timmar, sen när han börja så gav ja bara med igen å den försvann.Men han snorar lite mer idag och har hostat mer idag än igår å de låter verklgien som krupphostan + att han hade lite jobbigt å andas imorse ( det vhar han inte av sin astma ).Snälla hålla tummarna att det inte blir som sist, det var läskigt

Hur många dagar på senaste året har dina barn varit friska? Alltså hur många dagar är det då ingen varit sjuk?

Måste vara extremt lätträknade dagar. Jag tycker du skriver de är sjuka typ...varje dag. Så jobbigt ni har det.
  • Beckah82

Hoppas det är så att det vänder om ett par år och att de "aldrig" blir sjuka sen immunförsvar av stål eller något.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2