Inlägg från: annki72 |Visa alla inlägg
  • annki72

... Född: Juli 2007 ... 2

Behöver hjälp jag skulle göra guacamole, köpte mix och avokado och gräddfil.

Min fråga är hur mosar man avokadon??? den är ju stenhård och inte f***n är den grön, ska man ha skalet oxå???

Förmodligen inte mogen avocado jag köpt men jag fattar inte ju, har aldrig köpt avocado innan

• annki72
    mrsbygg skrev 2008-08-03 14:31:06 följande:
    Man delar avocodon, tar bort kärnan å gröper ur "köttet" sen mosar du med en gaffel.köttet ska va grönt om den är mogen...
    ok, tack, tror inte mina var mogna, hur ser man utan på om de är mogna?
  • annki72
    annki72 skrev 2008-08-03 14:35:22 följande:
    ok, tack, tror inte mina var mogna, hur ser man utan på om de är mogna?
    De var liksom bara grön runt skalet sen gula innuti, smaken är ok men inte konsistensen för den blev liksom grynig, jag körde i mixern.
  • annki72
    mrsbygg skrev 2008-08-03 14:40:31 följande:
    man får känna efter! är dom stenhårda så är dom omogna. Dom ska vara lite mjuka och skalet ska va mera åt det bruna hållet än det gröna!

Ok tack, då ska jag testa en gång till senare och leta burna istället frå gröna hahaha

Tack så mycket för hjälpen!

• annki72

Godmorgon, sitter här med kaffe och tårta

Om ett par timmar bär det av till Ullared

Lilly hälsar och grattar för alla gratulationer!

• annki72
    Donna69 skrev 2008-08-04 10:16:07 följande:
    jag vill ju meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed *muttrar*
    hehehe du hade gärna fått hänga på
  • annki72
    misan84 skrev 2008-08-11 12:47:30 följande:
    igår kväll var jag uppe o lämnade min bil vid bilaffären här hemma för den skulle på service idag.... Kollade noga så jag låste o la nyckeln i deras nyckellåda... Idag på morgonen väcktes min sambo att bilfirman ringde o frågade var vår bil var, om vi inte hade lämnat den... Det visade sig att vår bil är STULEN dem hade lyckats fiska upp nyckeln tydligen o sen ta den:( En audi combi -08 var det Snacka om att man blir lessen...... O bara tanken att där i ligger hampes resesäng, nya kavat skor och BILBARNSTOLEN!!!! fan säger jag bara.. Vill gräva ner mig...
    NÄÄ snacka om otur   lider med er!!
  • annki72

ser att ni pratar bh, jag har såna problem, mina bröst är olika stora skilljer en hel stl.
    just nu har jag hittat en modell som passar i stl 75D men då får jag ha inlägg i ena kupan.
    jag har liksom en C och en D stl på brösten, super jobbigt att hitta en bh som sitter fint på båda brösten liksom

• annki72
    Vos skrev 2008-08-13 22:58:17 följande:
    Jag vet EXAKT  vad du pratar om!!!Jag har ett B och ett CSåååå jobbigt när man måste kolla alla toppar man köper så det inte syns för mycket att de är olika. Jag ska operera mig när jag blir miljonär
    ME TOOOOOOO Penga mun
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2