• Tania

... Född: Juli 2007 ... 2

Ja... undrar vad det blir för tårta här hemma... 

Det känns som att jag måste överträffa mig själv varje gång jag gör en ny tårta. Som att alla förväntar sig nåt spektakulärt och nytt i både smak och utseende.
    Jag får värsta prestationsångesten.
    Jag kan ju liksom inte göra en enkelt tårta längre för då verkar det som att man inte tycker att det är värt energin och tiden..
    Men men... "som man bäddar..." heter det väl.
  • Tania
    jennsans skrev 2008-07-07 18:22:34 följande:
    min åsikt är inte den.. jag skulle bli glatt överraskad vad du än gjort tror jag! o en "enkel" tårta behöver inte va mindre god för det.. snarare tvärtom ibland.
    Ja den sista tårtan jag gjorde var en enkel jordgubbsmousse/yoghurt/gräddtårta och det var nog en av de godaste jag gjort någonsin...
    Det enda jag gjorde för att göra den speciell var fjärilarna annars var det en vanlig gräddtårta.
  • Tania

Nä usch det skulle jag inte kunna göra... det är ju hans första födelsedagstårta!

Han är värd det bästa
    Beckah82 skrev 2008-07-07 20:06:57 följande:
    ÄH! gör en helt vanlig rund tårta med vanlig fyllning och ett slätt lock som det står Grattis Charlie på Den ska ju ändå bara ätas och efter den tårtan så slipper du ha prestationsångest, du kan du i lugn och ro göra tårtorna hur du vill utan att folk förväntar sig att det ska vara superavancerat
  • Tania
    Anns krypin skrev 2008-07-07 20:50:21 följande:
    tror nog mest att är man duktig på att göra tårtor å har kännsla för det såklart vill man göra lite extra för sitt barn *L* Jag kör rövare å överlåter tårtorna till nån annan jag skall stå dagen innan å göra 5 smörgåstårtor hahaha, så vanlig tårta hinner ja då inte me , men vill då ändå att en av vanliga tårtorna skall va extra speciell OM det går..
    Du har så rätt så...
  • Tania

Här har vi en till på 11 augusti!!!

Charlie börjar på dagis och jag har inte haft en tanke på att handla regnkläder än.
  • Tania
    skruttan35 skrev 2008-07-08 19:44:13 följande:
    Tania - Hur gjorde man fluff ??
    180gr dumle (eller valfri godis)
    3dl grädde
    Smält godiset i grädden OBS FÅR EJ KOKA
    Kyl helst under natten och vispa sen som vanligt.
  • Tania

Jag jobbar inom restaurang och har turen att vara den som skriver schemat.

Så mina tider kommer att se ut så här:
    mån-fre 8-14, 19-21
    mån-fre 8-14
    lör 8-18
    Kör varannan vecka och hoppas på att det funkar bra... annars får jag göra om schemat igen så det passar.
  • Tania
    madeleine78 skrev 2008-07-08 20:31:34 följande:
    Klart man har både regnkläder hemma och på dagis. de har vi...De finns inget dåligt väder bara dåliga kläder... och nå såna har vi inte..jag har rikgta ute ungar... spelar ingen roll vilket väder de bjuder på s å går de gärna ut...
    Melle har också kläder både på dagis (nu blir det förskoleklass) och hemma men han vägrar att gå ut när det regnar... han har väl tagit efter mig.
    Jag hatar att vara ute när det regnar.
  • Tania

Jag skulle vilja åka till Ullared och shoppa men det är ju så fruktansvärt långt.

Nån som vill köra mig?
  • Tania

Meh... nu får ni inte vara taskiga...

Är det verkligen så bra som alla säger?
    Är det VÄRT att åka så långt (6 timmar ca enkel resa)
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2