Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

... Född: Juli 2007 ... 2

Är jag först ut idag???? Kanske ingen som lyckas ta sig in på FL, har ju varit enorma problem med den saken de senaste dagarna...Fundersam

Idag börjar Mick inskolning på dagis! Skulle så gärna vara med, men nu blir det pappa som får följa istället. Och i eftermiddag blir det ettårskontroll och vaccination. Bara att hoppas att han inte reagerar på sprutan, så här mitt i inskolningen!
  • zandrisen

Börjat på förskola/hos dagbarnvårdare:
    Sols Josef Aug-08
    Beckahs Alvin Aug-08 (hos farmor som är dagmamma)
    Veronicaq's Tiger aug-08 (dagmamma)
    Pusslebitens´s Thias aug-08 ( dagis tillsammans med storebror)
    Misan84 Hampus aug-08 (Börjat med inskolning på vanligt dagis)
    JoNaLis Meja, inskolningen började 18/8
    zandrisens Mick, Aug-08 (fri-förskola) 18/8

Planerad start för barnomsorg:
    Theo Jan -09 (Ur och skur)
    Jennsans Alexander jan -09 (dagmamma)
    Sessan Nov -08 (vanligt dagis???) har ej fått svar än
    Nasse01, Linus, Aug-08 25/8 inskolning 20/8
    Gbgmorsans Melvin Aug-09 (vet ej dagis ännu)
    Rullis Molly Aug-08
    Jessa6, Elias, skulle börjat 18(idag)är sjuk så det blir den 25/8
    H e l e n a s Eskil, jan -09, (förmodligen vanlig) förskola på halvtid
    Lindisen´s Inez dagmamma (hoppas jag annars förskola) januari-09

• zandrisen
    Milla med killar skrev 2008-08-19 09:44:34 följande:
    tack alla ni som svarat i min tråd. Kram kram på era alla! Känner mig som en idiot där många verkar tro att jag vill ha mina föräldrar som hjälp till allt jag vill ju bara de ska vara intresserade av sitt eget kött och blod men jag har bestmt mig att låta det vara och inte vara bitter utan försöka se det positiva med dem i stället. Men när man är trött o utlakad blir man tyärr bitter Nu har jag lämnat Hannes på dagis för första gången på 2 månader o mina stora är i skolan och jag har precis sprungit så nu känns mitt hjärta lättare igen
    Det är som vanligt på FL, finns alltid folk som vill missförstå. Skit i det och ta till dig de positiva svaren istället.
  • zandrisen
    veronicaq skrev 2008-08-20 17:05:26 följande:
    var på 1årskollen nu...75cm på jorden och 10.5kg hydda...Stötte på en annan ettåring där i samma veva... HAN VA ENORM 85 cm!!!! ja trodde han va MINST 1½
    Vi var på ettårskontrollen igår, och våra killar är exakt lika stora, eller ja, små kanske
  • zandrisen

Godmorning! Spöregn här idag, vilket innebär att jag ankom till jobbet som en dränkt katt efter min ändå ganska korta cykeltur. Crap.

Lycka till Jessa och Jonali som har syskonverkstad hemma

ang tandborstning så har det aldrig vart nåt problem med mina barn, de har gapat och tyckt att det vart spännande... Använder bamsetandkräm till båda, fast Molly har börjat använda "stark" tandkräm ibland, det tycker hon är fränt

Copernicus, åh så bra att C kan åka tåg! underlättar ju resan till sthlm en hel del, både för er och för honom När är ni tillbaka?

• zandrisen
    Beckah82 skrev 2008-08-21 09:37:48 följande:
    Hepp hepp...men jag tyckte iaf att det var en kul grej. Trist att ingen höll med.
    Du betar av den ena tidningen efter den andra Vad ska repotaget handla om? Kul med plåtning också
  • zandrisen
    Mum23 skrev 2008-08-21 12:38:48 följande:
    Absolut! Vårt bröllop var med i "allt om bröllop" och det är ett fantastiskt minne att ha kvar!!
    Åh, när då??? Vore jättekul att se/läsa!
  • zandrisen

Hallå i tråden! Slänger in en fråga innan jag läser igenom allt: Igår upptäckte vi att Mick håller på att få hörntänderna i överkäken, men det är typ 5 mm jättemörka/svarta fläckar där det är som mest svullet! Är det normalt? Ska försöka få tag på nån tandläkare idag, kan inte minnas att Molly hade nåt liknande, ser onekligen ganska läskigt ut!

• zandrisen
    Mum23 skrev 2008-08-21 12:53:18 följande:
    Vi var med i nr. 4 år 2006. Så det var ett tag sen, vet inte hur man skulle kunna hitta repotaget Men kommer du över ett ex så heter det "Vårt bröllop, Ann-Sofie och Johan"
    Ska kollas upp!
  • zandrisen
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-22 07:18:08 följande:
    Isabel provar vinteroverall och vantar, och försöker samtidigt ta sin napp. och elaka mamman skrattar i bakgrunden

Sööööööt! Elaka mamman, *fniss*
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2