• Anonym

Oklart kön...

Finns det fler föräldrar som har drabbats av att få ett barn där man inte kan se vilket kön det tillhör? I vårat fall tog det 6 veckor innan vi visste säkert.

• Svar på tråden Oklart kön...
  • Anonym

Han fick behandlig i ca 6 mån innan han opererades för hypospadi. Då blev snoppen normalstor.

• mmonika77

Herregud som ni måste haft det under tiden. Mår barnet bra nu då? Kommer det att märka av detta när det blir större? Förlåt att jag frågar så mycket men jag har bara hört talas om detta innan.

• Anonym

Innan han ska in i puberteten måste han opereras igen för att ta bort resterna av livmodern då det är mkt stor risk att även det blir en tumör, sen blir det testosteron behandling som han lär behöva resten av livet. Man har ändrat sig som människa man tar inget för givet längre. Den första frågan man får är ju vilket kön det blev, o vi kunde inte svara det var jobbigt. Han är världens goaste kille idag, inget syns ju utanpå men en dag måste man ju berätta för han kan ju aldrig få biologiska barn...

• Anonym

Den värmer...

• Anonym

Tack för dina svar, ledsamt att läsa er historia. Skickar oxå kramar.....

• Trump

Det maste ha varit en jobbig och oviss tid for er. Varfor opererar man inte redan nu bort resterna av livmodern? Nar fick ni reda pa att allt inte stod ratt till? Vid UL eller under forlossningen? Hur gammal ar er son nu? Jag forstar att ens syn pa livet verkligen forandras och satts pa prov. Jag onskar er och lillen all lycka till med framtiden!

• Anonym

Man väntar med op pga han har gått igenom flera op redan o vid sista förlorade han mkt blod o hans världen är fortfarande ej bra. Det är onödigt att fresta med fler op när han är så pass liten fortfarande. Vi fick veta när vi såg honom vid förlossningen. Idag är han snart 1 år.

• mjukisvicki

massor av kramar!!!!!!!!!

• Aya

10000000000 kramar till er och ert fina barn!!!!!!!!!!!!

• Trump

Visste inte lakarna om det innan? Hur hjalpte dom er och hur talade de om det for er. Hur har ni bearbetat detta? Jag har sa manga funderingar och fragor och hoppas att du inte tar illa vid att jag fragar. Hur mar pojken idag? Hoppas att du kan fa kontakt med andra som har samma erfarenhet. Det bodre lakarna kunna hjalpa er med. Lycka till!

• Anonym

det kallas för intersexualitet och är inte en helt ovanlig åkomma, det är väldigt nertystat det är därför många knappt är medvetna om att det kan hända. I USA finns det många stödgrupper och massa alternativ för människor som föds med ett osäkert kön. Sök o läs all information ni kan få, det var meningen att jag skulle skrivit en uppsats i ämnet men blev ombedd att avstå pga av att det finns så lite information i ämnet i Serige...så jag får suga på den karamellen ett tag till. Jag skickar er tusen kramar och styrka ni kommer fixa detta!!!

• Åsa

Det har varit program om detta på TV åtminstone två gånger. Kanske går det att få en kopia av dem. Enligt programmen var det relativt vanligt med oklart kön eller inget kön i traditionell mening, med mycket varierande orsaker och symptom. I i-länder hände det enligt programmen att åtgärder sattes in t o m utan att läkarna förklarat bakgrunden för föräldrarna (USA).

Enligt webbencyklopedin susning.nu är det 1% av alla barn som föds med oklar könsidentitet (låter mycket). susning.nu/Intersexuell

• Anonym

Jag har sett båda programmen, det ena var katastrofalt dåligt pga bristande info o bortklippt info från läkarna. Det andra var bra men det innehöll inget som jag inte redan visste. Bland vita människor drabbas 1 på milijonen o bland färgade är det mkt vanligare. I sverige op ca 10 barn per år. Det gör inget att du frågar TRUMP. Och ja vi fick se det vid förlossningen o visste inget innan, jag hade mått kanonbra under hela grav. Har varken druckit, rökt el. anv.mediciner utan levt som en hälsosam gravid kvinna bör. Tyvärr så finns ingen stans man kan vända sig i Sverige för att träffa andra som varit i samma sits.Därför tänkte jag att man kanske kunde hitta ngn genom internett...

• Anonym

Hoppas att du ändå snart får tag i nån som är eller varit i samma sits. Det känns alltid bättre att veta att man inte är ensam.

Svar på tråden Oklart kön...