Inlägg från: Kajsan |Visa alla inlägg
  • Kajsan

Vällingby centrum?

Där skulle jag inte bo. Känns lite skabbigt... Kälvesta/Vinsta är trevligt, men övriga Vällingby skulle jag inte överväga ens.

• Kajsan
    vallis skrev 2008-05-31 19:33:34 följande:
    Marina: Menar du Råcksta?Råcksta är ett lugnt område.
    Råcksta är ett av de ställen i Stockholm jag ALDRIG skulle bo.
    Jag har bott där, i samma hus som Christer Petterson bodde i då.
    Vår bensin blev slangad ur bilen typ varje natt , min cykel blev snodd 3 gånger och en dag hittade vi en laddad pistol på marken utanför huset.
    Så jäkla risigt ställe;
  • Kajsan
    vallis skrev 2008-05-31 20:00:19 följande:
    Råcksta är mycket lugnt område.
    Du skojar va?
  • Kajsan
    Folke07 skrev 2008-05-31 20:20:48 följande:
    Känner inte igen mig i Kajsans beskrivning av Råcksta. Var det länge sen du bodde i Råcksta? Jag upplever det som ett lungt område med många barnfamiljer. Villaområdet är ju jättefint och det finns mysiga lekplatser i närheten. Bäst är väl som sagt att gå runt och titta själv men jag trivs väldigt bra.
    Ja, länge sen jag bodde där, men inte länge sen jag arbetade där
    Att villaområdet är fint gör ju ingen skillnad om man har skit runtomkring sig.
    Jag skulle aldrig bo där, det är ju ett riktigt ghetto.
  • Kajsan
    Marnia skrev 2008-05-31 22:10:47 följande:
    Okej.. lite tufft att få råd med hus.. jag jobbar inne i stan och min man norr om stan, så det är jättesvårt att hitta ngt som kostar okej som funkar för oss båda.. (jag har inte körkort heller..) Men om ngn har ngt tips på bra områden där man har råd att bo om man kan betala 3-3,5 miljon kankse... så tar jag tacksamt emot det :)
    Om du ska ditåt skulle jag hellre flytta ut en bit, typ Kälvesta , Vinsta ( bara radhus och villor, nästan inga hyreshus, mycket lugnare )
    eller kanske åt Järfällahållet: Skälby, Barkarby...( Samma sak där)
  • Kajsan
    sakoline skrev 2008-05-31 22:18:39 följande:
    Coolt att ni diskuterar mitt gamla kära köpcentrum!Jag är uppväxt i Hässelby, i Backlura. Där om man bor i villa eller radhus är det rätt lugnt. Men inte Hässelby Gård eller Strand med hyreshusen.Norra Hässelby Villastad alltså
    Ja där är det ju mysigt, men inte för nära Åkermyntan bara.
  • Kajsan
    sakoline skrev 2008-05-31 22:21:23 följande:
    Nälsta är väl rätt lugnt?
    Nä, samma sak där, runt knuten på det hus man bor i kanske, men det är mycket problem i Nälsta.
    Vi var på väg att flytta dit men blev avrådda av poliser vi känner
Svar på tråden Vällingby centrum?