Inlägg från: wanderer |Visa alla inlägg
  • wanderer

4-årskontroll på BVC?

Gå balansgång, följa instruktioner, trä pärlor på en tråd fick min son göra först på 5-årskontrollen. Vad olika det är överallt i landet(!).

Min dotter var på 4-årskontroll under veckan och fick (precis som min son då) berätta om sina kompisar, räkna till tre, titta i en bilderbok och berätta vad sköterskan pekade på (för att kolla uttalet bl.a.), rita ett kors + en gubbe, sedan var det syntest. Ja, så vägdes och mättes hon också förstås.
    Imorgon ska hon göra hörseltestet.

• wanderer

Hmm, ska ju dit idag. Ska nog ta och fråga varför min son inte fick göra de där andra sakerna förrän vid 5 års ålder. Och förstås varför min dotter inte heller fick göra dom sist vi var där.
    Det kan väl inte vara så att hon "glömt" det?Förvånad

• wanderer

Var på hörseltestet igår med dottern men det var såklart inte samma person som gjorde det testet. Och den som gjorde testet kunde inte ge mig ett svar utan hänvisade mig till den som gjorde kontrollen. Självklart var ju inte hon där när vi var där så jag får se om jag kan prata med henne nästa gång vi ska dit.
    Dottern var så uppspelt efter dagis och hade inte hunnit varva ner så hörseltestet ska göras om om några veckor.

• wanderer
    Hello Kitty 80: Tycker du ska ringa och fråga! Vi har alltid fått våra kallelser ca 3-4 veckor innan.
Svar på tråden 4-årskontroll på BVC?