• Anonym

Hur ofta byter du binda vid mens?

Lite äcklig fråga jag vet men jag tror inte jag är normal. Jag blöder lite mer i tre dagar men jag skulle nog klara mig med att byta binda två gånger på ett dygn. Det kommer ju knappt nåt blod! Ibland blöder jag inte alls på en hel dag fast det är mitt i mensen. Sista tre dagarna klarar jag mig med trosskydd bara.

Det har blivit mindre och mindre det sista året tror jag. Fattar inte varför bara.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 23:29
    Självklart fattar jag att det beror på hur mycket mens ni har men ni måste ju utgå från er normala mens och svara efter det.

• Svar på tråden Hur ofta byter du binda vid mens?
  • Anonym (Rikligt)

Blir lite avundsjuk på er som inte har så mycket mens! Kör både tampong av största storlek och binda under första 3 dagarna. Byter då när jag blöder igenom tampongen, tar 1,5-2 timmar. På natten räcker det då med två tampongbyten på ca 9 timmar, vaknar när det blöder igenom. Sen är det 2 dagar då det är lite lugnare, men plötsligt kommer stora klumpar (1 dm långa och 2 cm i diameter) följt av en mindre störtflod. Sen 2 dagar med lite småblödning. Gör väl av med ett 30-tal tamponger och lite färre bindor under en mens. Sen börjar allt om igen 17 dagar senare eftersom jag har 24 dagars cykel...

• Botvid

Jag tror det är oerhört viktigt att våga byta binda på den man älskar! Glad

Jag är en influencer som twittrar om skönhet
  • Anonym (H)
    Botvid skrev 2019-09-01 20:22:43 följande:

Jag tror det är oerhört viktigt att våga byta binda på den man älskar!

Wtf???
  • Anonym (--)

Själv får jag ju använda binda och tampong för att slippa springa och byta binda var 30e minut...

• Anonym (Fräscht)

Binda tycker jag känns ofräscht. Länge sedan jag använt. . Menskoppen tvättar jag några gånger om dagen.

• Anonym (E)

Jag blöder alltid rikligt under iaf 2 dagar. Då behöver jag tömma menskoppen/byta binda en gång i timmen och använda dubbla mensskydd på natten.

Sen har jag nästan lika lite som du ts under typ 3 dagar till.

Jag tycker det låter lite att bara behöva trosskydd eller byta 2ggr/dag under hela mensperioden. Som en liten bortfallsblödning på preventivmedel?

• Anonym (123)

Dag 1: knappt alls eftersom det mest kommer på pappret när jag torkar mig efter toabesök. 

Dag 2: Ungefär varje timme under dagen, kan behöva ha två bindor på natten.

Dag 3: ungefär var 15-20 minut alt så har jag tre bindor (två st som överlappar varandra så den är lång som attan plus en ovanpå 'mitten' av de två andra) då kan jag klara det i upp till en timme. 

Dag 4:  Ungefär varje timme under dagen, kan behöva ha två bindor på natten. 

Dag 5: Varannan timme kanske, dagtid. 

Dag 6: Knappt alls. Detta kan även gälla för dag 5 ibland.

Har nu fått några tabletter mot riklig blödning, minns inte namnet. Fick det även när de testade ett annat läkemedel mot detta och det fungerade kanon första gången, men inte alls sen. 
    Detta som jag fått på recept nu var kanonbra första gången. Nu när jag använde det sist (för andra gången) tycker jag inte det gjorde nån direkt nytta. Ska ge det minst en omgång till iaf. 

Kan inte äta så många p piller pga släkthistorian vad gäller sjukdomar etc. 
    Har nog testat mig igenom alla som finns på marknaden. Har även testat spiral, båda sorterna, p-spruta, p-ring... Inget funkar. Eller jo, visst fungerar en del av dem, men jag får absolut noll lust till sex och det vill jag ju ha med min man. 

• Snittan

Jag har bytt tre gånger idag redan! :D

Jag älskar att dansa Aske daske da
  • Anonym (L)
    Snittan skrev 2019-10-17 21:56:54 följande:

Jag har bytt tre gånger idag redan! :D

3 gånger är ingenting, jag brukar byta typ 10 ggr per dag.
  • Snittan
    Anonym (L) skrev 2019-10-17 22:14:37 följande:
    3 gånger är ingenting, jag brukar byta typ 10 ggr per dag.
    Min sambo som brukar säga: "Gör du ingenting annat än att byta binda?" :D
  • Snittan

Min sambo tycker att det är oerhört viktigt att våga byta binda på den man älskar. <3

• Anonym (Theådåra)

Man ska byta binda för å vara hygienisk

• Botvid Blåmes

Jag tror det är oerhört viktigt att våga byta binda på den man älskar! <3

Jag älskar att sjunga, dansa och le!
  • Anonym (Normal)

Två- tre gånger per dygn.

• Anonym (Ofta)

Jag byter varje timme och när jag varit på toa. Sista två dagarna kan det bli mer sällan om bindan är helt tom. Tamponger är jag försiktigt med och om jag har det är den inte inne mer än 2 h.

• Anonym (Beror på)

Beror på hur mycket jag blöder men oftast typ en gång i timmen.

• Botvid Blåmes
    Anonym (Beror på) skrev 2020-05-21 17:47:16 följande:

Beror på hur mycket jag blöder men oftast typ en gång i timmen.

Det byter min hustru också! Glad
    Jag älskar att sjunga, dansa och le!
  • Anonym (Blödig)

Det varierar såklart med vilken dag på mensen det är. Jag blöder rejält, använder nattbindor under 2-3dagar och behöver då byta minst fyra gånger, beroende på vad jag gör och om jag har möjlighet att gå på toa när jag känner att det börjar rinna till. Under de lugnare dagarna byter jag nog två till tre gånger (normal binda) och upplever inte att jag lutar illa emellan då bindan suger upp och neutraliserar det som kommer ut.

Svar på tråden Hur ofta byter du binda vid mens?