• Lajkie

vattkoppor spädbarn

Jag ringde sjukvårdsrådgivningen igår då min dotter 1½ har vattkoppor nu troligtvis och jag är gravid i v.19 och inte har haft vattkoppor själv heller.
    Hon sa att det oftast inte var ngn vara under tidig graviditet, men att man skulle ta kontakt med BM.

Men om mamman har vattkoppor under förlossningen så kan lilla bebisen bli smittad och det är inte särskilt bra sa hon iaf. Inte att rekommendera.
    Men ta kontakt med BM och hör vad hon säger.

• Lajkie

Glömde skriva det som var väsentligt i ditt fall (sorry): Då borde de ju vara samma sak om storasyskonet smittar det nyfödda barnet med koppor?

Lajkie skrev 2008-06-01 21:00:15 följande:
    Jag ringde sjukvårdsrådgivningen igår då min dotter 1½ har vattkoppor nu troligtvis och jag är gravid i v.19 och inte har haft vattkoppor själv heller. Hon sa att det oftast inte var ngn vara under tidig graviditet, men att man skulle ta kontakt med BM.Men om mamman har vattkoppor under förlossningen så kan lilla bebisen bli smittad och det är inte särskilt bra sa hon iaf. Inte att rekommendera. Men ta kontakt med BM och hör vad hon säger.
  • Lajkie

Då kommer du säkerligen få förebyggande medicin som tydligen fanns.

moonchild83 skrev 2008-06-01 21:13:14 följande:
    okej, tack så mycket för alla svar Jag får nog prata med bm imorgon då. Jag vet nämligen inte om jag haft det eller inte, och det är ingen som kan bekräfta heller...
Svar på tråden vattkoppor spädbarn