Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

lillronya skrev 2008-06-17 07:13:46 följande:
    Skriver här, efter att ha läst i bloggen, att Maugu är opererad och mår bra, men är trött. Härligt!! Kram till henne!
    Åh det är ju så underbart att allt gick bra!

Här har det varit en hemsk natt. Maia har vaknat minst en gång i timmen och gallskrikit. När jag frågar om hon har ont någonstans så tar hon sig för foten, tror inte hon riktigt har ont där Fundersam Tror det kan vara mardrömmar då hon ibland skriker om vovvar och bilar...

Nu ska hon iaf iväg till dagis...får bära ut henne sovandes för hon har somnat på soffan efter morgonvällingen. Men de ska ju iväg med dagis till en djurgård idag så hon piggnar väl till sen
  • Zvartaliljan
    Tynne skrev 2008-06-17 09:00:23 följande:
    www.litenpalandet.se/ProduktInfo.aspx är dessa tröjor i storlek? Min son har 86/92 i tröjor nu,men ska jag ta 98/104 nu om han ska kunna ha den ett tag? Eller blir det alldelles för stort?
    längd/vikt på honom? De tröjorna är normala i storleken men man kan gå upp lite utan att det ser alldeles dumt ut. Jag har både 86/92 och 98/104 till min smala 2-åring.
  • Zvartaliljan

Jag tycker nanoou-klänningarna var superfina och nu blev jag ju självklart sjukt sugen på en till Maia men fy...nej..ska inte!!

• Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2008-06-17 09:59:32 följande:
    du kan ju köpa preggis preggi: den gröna var sjukt fin på din stora tös, men jag kan hålla med om att den rosa var för blek för din lilla
    men jag vill ju ha en grööööön då jue

Hittar den långärmade billigt på lpl...och Maia behöver faktiskt lite långärmat..men det kanske blir ännu mer nattlinne då??
  • Zvartaliljan
    Preggi skrev 2008-06-17 10:03:35 följande:
    Tycker du? Jag gillade den gröna mest. Men Maia är ju mörkare än tjejerna så hon skulle säkert passa bättre.
    Maia passar bäst i starka färger så den rosa vill jag nog inte ha. Jag är helt tokig i grönt till henne Räcka ut tungan
  • Zvartaliljan
    nicos mamma skrev 2008-06-17 11:26:18 följande:
    en fråga!ida T i storlekarna på byxor, är dom normala/små/stora? har en pojk som brukar ha 98/104, vilket är bäst att ta, 98 el 104
    I bildtråden har min lilla 2-åring strl.98 på kattbyxorna
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2008-06-17 11:24:43 följande:
    Jojoa: Måste bara fråga en ot fråga.Passar villervallas turkosa stjärnor ihop med me&i:s turkosrandiga byxor?
    nje...skulle nog inte tro det. Inte alls samma blåa färg. Me&Is är ju mer koboltblå
  • Zvartaliljan
    nicos mamma skrev 2008-06-17 11:33:55 följande:
    nån som har deras zebra eller lejon leggings å kan svara hur dom är i storlekarna, dom är hel långa va?
    normala i storlek. Har 86 och 92 till Maia. 92 lite stora. Hon är 89cm lång.
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2008-06-17 12:13:37 följande:
    Tack!!!Blev förvirrad här ett tag. Vaddå koboltbå när det står turkos liksom.
    sorry men du har ju visat upp de koboltbå/orange så många gånger nu så jag trodde du menade dom
    Tror tyvärr inte det är samma turkosa ändå.
  • Zvartaliljan
    Saraia skrev 2008-06-17 13:16:54 följande:
    funderar på en apjacka fr småfolk (finns tex på poppilopp) men hur e de i storleken??? drunknar lillan i 98/104 tror ni, hon har annars 86/92 e 86cm o 11kg en smalis!
    de är normala till lite små i storleken. har en kaninjacka (samma modell som apjackan) i 86/92 och den sitter precis perfekt på Maia.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10