• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

... och så vaknade Ava... ingen målning än.

• Jen80

Här sover pojkarna sedan länge (kl.19). Jätteskönt, men när de väl kommit i säng så vaknade Ava. Hon har varit skrikig och bökig sen dess, men ligger nu i mitt knä alldeles tyst och kikar... eller nu har hon visst slagit igen ögonen .

Ska nog shoppa lite ikväll igen... hmmm... En Katvig bodysuit till Ava (rosa midiapple), men kan inte bestämma om jag ska ha stl 68 eller 74. Är tänkt till hösten och det gör inget om den är lite stor när jag börjar använda den. Men frågan är när hon kan ha 74. Är rädd att hon ska hinna växa ur alla kläder innan jag hinner använda dem, så nu köper jag barar större och större storlekar haha... Har 62 i sin rosa/vita suit och den är perfekt, aningen stor just nu... Beslutsångest!

• Jen80
    seadwarf skrev 2008-06-25 21:50:23 följande:
    Åh, så söt ! Såg inte ditt inlägg förrän jag redan beställt. Blev en i stl 68, men nu när jag ser din tjej så hade jag nog hellre tagit 74. Men äh, idag kom det en rosa/vit suit i stl 74 på posten och den såg så himla stor ut, så 68 blir nog bra om ett tag.

Massa söta barn i BT !! Blir som alltid så glad av att kolla i den tråden. Vilka underbara modeller vi har !!
    nikki2006 skrev 2008-06-25 21:44:23 följande:
    Vill bara ge alla i denna tråden en riktigt STOR KRAM. Idag har varit en riktig skit dag och så kommer man in här och alla är så positiva och gulliga så man kan inte låta bli att bli på bättre humör. MAN BLIR GLAD AV ATT PRATA SHOPPING HELT ENKELTTACK TACK KRAM KRAM
    Ja, men visst är den här tråden härlig !! det jobbiga är bara att det blir så dyrt att vara här inne, men det är det värt ...
  • Jen80
    medow skrev 2008-06-25 21:44:43 följande:
    www.alltforforaldrar.se/gallery/showphoto.php... NU DÅ !!!!!!!!!!!!!
    Den jackan har min äldsta son också och den är jättefin och bra! Jättebra köp då den funkar både när det är ganska varmt och regnigt, men även som en allvädersjacka när det börjar bli kyligare. Liam har väl inte använt sin så mycket egentligen, men jag vet andra vars barn har haft den jättemycket. Kommer spara den till Ilon och försöka använda den mer. Perfekt som dagisjacka på hösten när vädret inte är det bästa.

Loveliva: Har Hilda midiapple-suiten? I vilken stl isf? Beställde en ikväll i stl 68. Fick hem rosa/vit idag i stl 74 och den känns jättestor, men den är ju tänkt till hösten. Hehe, kan inte köpa mer som hon kan ha just nu, så nu får jag börja lagra till hösten ist  ...
  • Jen80
    jompa skrev 2008-06-25 22:12:34 följande:
    Frågar nu när fler är här, nån som provar märket Blingo?
    Nej, har inte testat...

Jag brukar vara på facebook, vem det nu var som undrade ...
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-06-25 22:18:19 följande:
    Jag lagrar också till hösten nu Har tom köpt nåt i stl 86  För just nu svämmar det över i byrån.Nej, Hilda har inte midiapplesuiten, eller jo, men den lila som kom i höstas. I stl 62, men har tröttnat på den nu så den ligger på T Men det rosa/vita känns det som jag inte kommer tröttna på alls, underbar kombo!!
    Åh, 86!! Jag som tycker det känns stort att köpa i stl 74 haha...
    Ja, jag har en body i den lila i stl 62, men den lär nog inte användas så många gånger. Den rosa är mycket finare och det rosa/vita mmmm.. hur mycket av det kan man bunkra upp med !?! haha
    När suiten kom idag så sa sambon att han tycker han har sett just de färgerna på rätt mcyekt här hemma ...
  • Jen80
    svischan skrev 2008-06-25 22:31:09 följande:
    Jen80: Guuud vad fin din lilla tjej är. Jag blir alldeles kär=)
    Åh tack ! Ja, hon är så fin, men tycker det är tråkigt att hon har så mycket hormonplitar. Är nog ännu mer än vad det ser ut som på bilden. Men hon är fin ändå .
    medow skrev 2008-06-25 22:30:40 följande:
    Ja den är snygg så jag behåller den nog .Jag har ju 2 mindre flickor som kan ha den effter J.
    Det bösta med syskon. Vissa kläder man köper som kan verka dyrt kan man alltid tänka att syskon kan ha... även om det inte alltid blir så sen ...

Nähe, läggdags här. Sambon har visst somnat i saccosäcken och Ava ligger här bredvid och sover i soffan. Bara jag som sitter vaken här i mörkret. Ni trevliga människor som håller mig vaken .
    God natt på er !
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-06-26 08:27:21 följande:
    God morgon Här var det trötta barn. Love somnade 17.30 i går och vaknade 7.30  Hilda somnade 19.00 och vaknade nu vid 8.30 UTAN att ha ätit i natt, rekord! Ja, å så Melker då som studsar upp som vanligt vid 06-tiden Nu är även 2 par katvig velourbyxor beställda Ett par gröna och ett par orangeröda
    Härlig morgon !!
    Själv är jag lite bortskämd nu och får slite sovmorgon varje gång. Sambon har ju inte börjat jobba än, så jag tar Ava och han tar de andra två. Ava vaknar ju oftast 1 gång (ibland 2) på natten, men sover lite längre på morgonen. Sen kommer antingen Liam eller sambon och väcker mig efter 8 med att frukosten är färdig. JAg vet att jag har det bra ... Men sen är vi som alla andra hehe...

Börjar bli lika galet med velourisar som det var med lurvisar i vintras (eller när det nu var) .
    Katvigs velourbyxor har jag aldrig riktigt gillat, då mina pojkar är lite runda om magen och då blir byxorna alldeles för långa. Så mudd nertill vore trevligt .
  • Jen80

Men så lyckas ni igen . Ava kanske inte blir formad som killarna så hon kanske skulle behöva ett par rosa velourbyxor ... Kanske passar bättre på henne. Äh, nu får det vara slutshoppat. Blir alldeles utfattig. Har inte sålt på T på över ett halvår tror jag (eller mer), men snart får det nog vara dags .

• Jen80
    loveliva skrev 2008-06-26 09:35:21 följande:
    Låter ungefär som här hemma då När sambon inte är iväg och jobbar är det han som går upp med gossarna och jag & Hilda ligger kvar en stund till, brukar säga att jag varit uppe och matat Hilda på natten Men det gör jag ju varje natt (utom inatt då) men hon somnar alltid om när hon ätit färdigt, så det är inte så värst ansträngande
    Haha, samma här. Ava vaknade inatt vid 3.30, åt en stund och somnade om. Sen vaknade hon vid 6.30 och somnade om efter en ny blöja, så det är inte heller så värst jobbigt.... men det vet ju inte han ...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10