• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Idag har Ava på sig sin FINA rosa velour från Katvig. Åh, är så kär!! Vill ha den i stl 80 också till senare, men nu hittar jag varken den eller rosa/vit på nån rea .
    Jag som inte skulle shoppa mer på ett tag ...
    Och det bröt jag redan nu på dagen. Blev tre par velourbyxor till pojkarna på Lindex och strumpor till Liam . Så var det med det !!

• Jen80

Oj, vi har varit iväg nästan hela dagen och kom på nu att Ava inte har ätit sen hon vaknade i morse vid 10-tiden eller strax därefter och hon sover ff. Jaja, hon borde väl vakna snart...
    Har lagt in några bilder i BT på de nya Lindex-byxorna. OT, men men...

• Jen80

Jaha, så glömde jag bort igen att jag inte skulle shoppa mer. Nu slank det ner en grön/turkos velourjacka till Liam från Rumba. Jag som inte ens velat ha en velourjacka till honom. Dumma dumma mej!! Ilon kan ha Liams gamla brun/vita så han får nog ingen. Tänkte köpa till honom, men fanns inte i hans stl så då fick Liam en. Korkat! Men de ÄR super på vintern under en jacka, då kragen är så bra så jag hoppas det blir att jag använder den på honom. Sen tänker jag hela tiden att han ska börja dagis och då behövs mängder av kläder ...

• Jen80
    Duntoffla skrev 2008-06-26 16:20:22 följande:
    God eftermiddag!Hemma igen efter en dag på stan. Dock bara shopping till mig denna gång Fingrade på Mini Rodinis gitarrer på Åhléns men hejdade mig. Han har rätt mycket bodies nu och tröjan fanns inte.Smileycat- söt Ebba i bla Småfolk och Hugin o Mugin!Jompa- Älskar också Miniapplen! Mycket bättre än Midi tycker jag. M är jättefin! Hoppas att ni hade det bra hos Angelinah *avis* Filip07- fin kille i Småfolk och IdaT!Ängeln- Liam inne och busar som vanligt? Har hunden tom eget rum?Belladona- massa fina fynd du fått tag på!Jen- sötskruttan i Katvig! Och vilka fina Lindexbyxor! Vet du från vilken storlek de finns?
    Finns från stl 86 och uppåt. Tag 3 betala för 2. Jag köpte ett par till Liam och två par till Ilon för 198 kr . Super!
    Sen finns ju de vanliga små kvar också upp till stl 80...
  • Jen80
    J essica skrev 2008-06-26 16:26:56 följande:
    Hej tjejer!!Jen: Fiina bilder i BT!! Sååå avis på Lindex velouren. De har då inte kommit till mitt Lindex Fick hem fiiinja Nova star byxorna idag. 80 satt perfekt på Kevin
    Men de borde väl komma. Känns som lite av ett bassortiment. Får hoppas på det iaf .
    Åh, vilka NS var det?
  • Jen80

Nähe, dags att väcka Ilon... och kanske Ava också. Tänkte åka iväg en sväng, men väntar på att hon ska vakna. Borde ju vara vrålhungrig efter att inte ha ätit sen kl.10...
    Sen måste nog barnen ha lite middag (blev Mc Donalds till lunch ), sen är det snart läggdags igen hehe...

• Jen80

God kväll! Här har jag haft en tråkig kväll då jag var bortbjuden hos en kompis på fika, men Ava satte stopp för det. Hon, en till och jag skulle träffas efter att alla barn kommit i säng, men Ava som är lite gnällig på kvällarna började gallskrika när jag satte henne i bilstolen  så jag fick gå in igen och hon slutade inte förrän jag satte mig i soffan och stack in bröstet i munnen på henne . Sen har hon legat där i nästan en timme och bara myst och jag har suttit och gråtit över att jag för en gångs skull skulle iväg och så blir det såhär. Tappade lusten totalt och har precis fikat en megafika här hemma för att jag skulle må bättre .
    Nä, Ava som är lite skrikig på kvällarna, men inte verkar ha så ont i magen längre, vill nog mest bara ligga och snutta läääänge. Jaja, kan hon väl få om det gör att hon blir glad. Nu sover hon iaf .

Ska INTE shoppa nåt ikväll. Har shoppat tillräckligt och saker jag inte ens hade tänkt att jag ska ha. En velourjacka till Liam?!?! Jag som inte tyckte han passade i såna längre. Jaja, dagis är bra .

belladona: Åh, va fina kläder! Älskar Hollys strumpbyxor. Vart köpte du dem?

• Jen80
    isold2003 skrev 2008-06-26 21:27:50 följande:
    Mitt i mellan Bruna med någon grön ton och beige mudd.. Snygga iaf!
    Och jag tycker de är gröna ...
  • Jen80
    jompa skrev 2008-06-26 21:34:03 följande:
    Lilltjejen då. Hon kanske bara är extra hungrig på kvällarna, det är väl rätt vanligt.Hoppas de släpper snart.
    Ja, idag sov hon hela dagen och åt inte mellan 10-17, så jag kan förstå om hon var extra hungrig ikväll . Men annars är hon nog bara lite kinkigare än pojkarna. Bara att inse det.
    ellenagnes skrev 2008-06-26 21:31:52 följande:
    Min lilla var också så kinkig ända tills vi köpte en babygunga. En sådan med babysitter och en motor som gungar. Underbart. Dyr, men absolut mitt bästa köp.
    Ja, men när Ava är ledsen vill hon bara vara i famnen. Babysittern funkar inte och inte om man står och gungar henne i bilstolen, utan hon vill bara komma upp. Men en bärsjal skulle man egentligen införskaffa, men jag hoppas det blir bättre snart.
  • Jen80
    EmBaRaZaDa skrev 2008-06-26 21:38:36 följande:
    Svar på #9572 Hm.. då kanske jag ska satsa på ett par sandfärgade istället. Tycker det är så svårt att matcha gröna byxor...Någon som vet hur NS byxorna är i storlek. Min kille är 11 mån och ca 76cm lång, 80 eller 86??
    Japp, det är mitt stora problem just att matcha till byxorna. De är superfina, men som sagt svårmatchande. Har några bilder i galleriet när ilon har dem på sig, om du vill kolla. Men de sandfärgade ser jättefina ut också.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10