• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

God kväll på er!
    Orkar inte läsa igenom tråden, då jag inte varit inne sen i förrgår . Ni har ju t.o.m hunnit byta tråd ju .
    En massa fina bilder i BT !! Härligt somriga bilder.
    Loveliva: Söta Hilda som alltid . Vad har du för stl på hennes suit? Jag har den i stl 62 till Ava, men har inte testat den än. Köpte den när hon låg i magen ... Men jag tror nog den är stor...

Angelinah: Beklagar verkligen . Usch, va hemskt! Kan inte ens föreställa mig hur det känns. Massa kramar till dig !!

Idag har vi varit hos fotografen igen och tagit kort på når nya stora familj . Pojkarna hade svart/vita Katvig-tröjor och Ava hade rosa/vit Katvig-suit. Sen hade jag och sambon vita tröjor. Tror det blir rätt bra, för det är ju Ava som ska sticka ut lite. Var bl.a bild till tidningen och så. Men sen fka vi komma tillbaka nån annan dag och ta lite mer på bara Ava, för hon tröttnade till slut, så det blev inte så många enskilda på henne. Ska bl.a ta när hon ligger naken på sambons arm med huvudet i hans hand. Älskar såna bilder!!

Lade in några OT-bilder i BT, men måste ju visa Ava i sin söta klänning .

• Jen80
    Duntoffla skrev 2008-06-02 20:41:10 följande:
    Jen- vilken liten godbit! Syperfin ESL och vilket POP-fynd som legat och väntat på sin bärare Träligt! OCh jag som nyss sa att Noel somnade så fort. Gissa vem som är vaken igen?
    Hehe, ja det kallar jag fynd . 10 kr och den ser helt ny ut. Knappast så att man sliter på en sån klänning i stl 56. Tyvärr är underbyxorna till alldeles för stora, men men...
  • Jen80
    jompa skrev 2008-06-02 20:50:59 följande:
    HejsanHur är det med hennes mage nu? Är det bättre?
    Ja, faktiskt. Igårkväll var det bra och ikväll har det också varit lugnt, så det är jätteskönt. Har inte druckit nåt kaffe idag och bara en kopp igår, så kanske kan det vara det. Man märker att hon lätt får ont i magen, men i förrgår och kvällen innan var det riktigt jobbigt. Så vi får väl se om det försvinner eller om det kanske kommer ibland. Är glad för varje dag som hon är rätt lugn . Lugnast är hon när hon får ligga som en liten groda i min famn... sååå mysigt !!
  • Jen80
    lillronya skrev 2008-06-02 20:50:50 följande:
    Har ett par frågor om sweetfunkys rea.Hur länge vara 40%-erbjudandet och gäller det nova star?
    Vad har de för rea??
  • Jen80
    jompa skrev 2008-06-02 21:00:09 följande:
    Vet du vad jag tror? Tjejer är lite bökigare än killar, verkar stämma på många jag känner.
    Ja, men så tror jag också. Mina killar är vildingar nu, men världens enklaste som bebisar. De var flera veckor när vi hörde dem gråta ordentligt första gången . Ava låter som de aldrig gjort varje gång hon får en blöja bytt hehe...
    loveliva skrev 2008-06-02 21:01:24 följande:
    Jätte söt liten Ava!!! Vill se lite bilder sen från fotografen. Vi tänkte gå och ta kort när Hilda lärt sig sitta själv. Men som du säger så är ju sådana foto när bebis ligger på armen underbara! Vill också, men lite för sent Hilda har stl 68 i katvigsuiten, men den är stor, hon kan ha den som en vanlig lång suit, benen går ända ner till fötterna Men den funkar ju ändå
    Japp, ska visa korten sen när vi får dem . Hoppas Ava är på bättre humör nästa gång. Hon blev ledsen när vi lade henne på sambons arm. Känns väl lite ostadigt för henne, vilket hon inte gillade.
    Hmm, då lär den ju vara alldeles för stor för Ava också. Kanske ska prova den imorgon. Åh, har så mycket kläder hon inte använt så man är rädd att hon ska hinna växa ur dem hehe... Idag tiggde jag till mig lite galgar från H&M till hennes klänningar . Går ju åt lite galgar nu hehe...
  • Jen80
    jompa skrev 2008-06-02 21:07:29 följande:
    var det inte "förtur" som var koden
    Men gäller det på allt?
    lillronya skrev 2008-06-02 21:08:29 följande:
    *håller för öronen*
    . Äh, nåt behöver du väl alltid ...
  • Jen80
    ss08 Kikkid butterflydress pink
    Ska på bröllop om två veckor. Är sugen på den här klänningen till Ava, men den känns lite på gränsen till för dyr. Men hittar jag ingen annan, så kanske... Nån som har några andra förslag?
  • Jen80
    jompa skrev 2008-06-02 21:22:44 följande:
    Ja det är på allt som är ordinarie pris.
    Åh, svårt att motstå. Så trist att de inte har den rosa klänningen. Den vita har dem, men vet inte om den är lika fin hmmm...
  • Jen80

Lollypop: Jättefin klänning. Men vart finns det märket att köpa? Har aldrig hört talas om det innan...

mortillsju skrev 2008-06-02 22:05:02 följande:
    God Kväll alla!  Hur mås det i tråden? Jag filar just nu på en liten betällning av Katvig. Men herregud vad ska man välja?? Gul/gul eller rosa/vit randig Katvigklänning??
    Men rååååsa såklart !!! Inget svårt val, även fast jag gillar den gula.
    Duntoffla skrev 2008-06-02 22:10:55 följande:
    God kväll! Är det nya gulgula eller gamla? Butte- är du här? *kikar omkring* Vad har du för storlek i Bias lurv? (Tar för givet att du har en lurv liggandes) Funderar på lurv till i höst och är osäker på storlek. N har 74 nu (ja, inte just nu kanske men när det var/är kyligare) 86 måste väl räcka?
    Inte Butte, men jag svarar ändå ... Ilon har 86 i sin lurv och den är precis lagom nu (han har 86 i det mesta nu). Nu är den nog precis lagom, men han har haft den sen han hade 74 i kläder. Här är han 7 mån. En rund kille, så han fyller ju ut den rätt bra. Lite lång i ärmarna och så, men funkar tycker jag.
  • Jen80
    NovJenny skrev 2008-06-02 22:15:42 följande:
    Har läst igenom lite snabbt!Beklagar Angelinah! Stora kramar till dig och din familj! Och sedan fanns det jättefina bilder i bildtråden. Avis på er som varit på lagersalg. Vill också! Har börjat gilla Molo mycket nu på slutet. Antar att jag köpt för mycket katvig. Ha ha.Sötis Ava, måste hålla med om att hon är lik sin äldsta bror. Vi har flyttat klart nu, målat om en del och golven är bytta på nedervpningen nu. Så fräscht, jag är så nöjd. Vitt och fräsch överallt. Har på ungarna färgglada kläder istället.
    Tack . Ja, jag tycker nog hon är rätt lik Liam, även om hon ändå är rätt olika sina bröder. Eller äh, så svårt att säga tycker jag, men är hon lik nån så är det nog Liam ...

Nähe, ska ta och krypa ned i sängen nu. Pojkarna sover i sina sängar och här bredvid på soffan ligger Ava insvept i sin lilla filt och sover och sambon ligger bredvid och sover han med . Hehe, trötta familjen !
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10