• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Antar att det råder Molo-hysteri här fortfarande (kan nog inte läsa bakåt) så jag passar på att fråga.

Tror ni att space-bodyn passar med Lindex gula velourisar?
    Och åhh, vad fin pingvin-heldressen med röda kantband var. Jag har aldrig riktigt gillat Molos tryck innan (förutom stjärnorna), men jag tror att jag börjar smittas av er

Philip har ett par nya Katvig-velourisar ljusblå som han naturligtvis direkt fick gräsfläckar på. Vad ska jag ta på för att ha kvar den blå färgen men inte den gröna?

• Helle

Jo, en fråga till ...
    Hur är Kik Kids kepsar i storlek? Månader tycker jag är så svårt att gå på. Gustav har nog 42 cm runt huvudet. Vad motsvarar det? Är det samma på de mössor som går ner över öronen höst /vår alltså?

• Helle
    jompa skrev 2008-07-19 15:58:30 följande:
    Hej tillbaka från en liten shopping tripp till Stinsen, inget danskt blev handlat och jag var inne i lite andra butiker med men jag tror jag kommer få svårt att hitta roliga kläder i höst. Polarn som annars brukar ha nåt kul hade inget. Molo har inget kul alls till min kille och något enstaka plagg bara till tjejen.Hmmm kanske får de gå med rumpan bar
    Det kanske kommer nåt kul i nåt annat märke
  • Helle
    Duntoffla skrev 2008-07-19 21:53:12 följande:
    Ja, då tar man ju hellre för stort än för litet. Undrar om jag ska slå till på suiten också? Eller om jag ska vänta...*velar som vanligt* Finns det några andra roliga märken? Känner att jag ofta snöar in på Katvig, Molo eller Småfolk.
    Visst är det så att man snöar in på samma märken. Jag vet ett par till som också har fina kläder , men det är ju alltid lättare att välja nytt när man ser det live.
  • Helle

Glömde ju säga förut att jag var på Eleraff i Borgholm. Men jag hittade ingenting spännande. Antagligen har man sett allt för länge nu. Dock packade hon i butiken upp nya NS när jag var där. Enligt henne var det höstens kollektion. Men mannen var inte överförtjust så jag får passa på nån gång när han inte här med Trevlig butik i a f och trevlig tjej som jobbade där.

• Helle

Åhh, vad kul. STORT grattis!

loveliva skrev 2008-07-20 20:03:09 följande:
    TACK!!!!!!!!!!Ja vi har haft väääldigt hemliga planer
  • Helle

Får jag komma in till dig och kika på bilderna också?

loveliva skrev 2008-07-20 20:03:09 följande:
    TACK!!!!!!!!!!Ja vi har haft väääldigt hemliga planer
  • Helle

Jättefin overall, inte alls bebisaktigt tycker jag. Vi hade vinteroverall hela förra vintern och kommer ha i år med, då sonen är 2 år. Så visst kan man ha höstoverall också.

J essica skrev 2008-07-21 14:47:28 följande:
    Är de normala i storlek? Hade tänkt mig den i höst bara så säljer jag den sen igen. Förresten är det bebisaktigt att ha hel overall fortfarande? Tyckler det är så gulligt
  • Helle

Hmm, vill han att sonen skall ha byxa och jacka i vinter ? Det går ju också men är säkert större risk för att få in snö och sånt. Man kan ju ha både och om det passar båda parter bra

J essica skrev 2008-07-21 14:58:53 följande:
    Ah va bra att du tycker det sambon tittade  lite konstigt på den och sa att men den kan han väl inte ha han är ju ingen bebis längre!
  • Helle

Ahh, I see!

J essica skrev 2008-07-21 15:08:43 följande:
    Haha han tycker det är en annan sak med vinteroverall än fleeceoverall
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10