Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

SmillaMilla skrev 2008-06-04 08:46:17 följande:
    Nu behöver jag storlekshjälp! Snabbt Skall köpa den där småfolks suiten, blommig sommar. Svea är 72 cm lång men väldigt rund. Så stl 80 i höstens småfolks kläder är aningen små. Tröjan som jag nu köpte i stl 74/80 var också lute tajt. Men vad tror ni är 86 alldeles för stor?
    ja, 86 är nog för stor. lillebror är tjock och go, och han är 81 lång. 86 är lagom kanske liiiite stort på honom
  • Buttelina
    Buttelina skrev 2008-06-04 08:47:25 följande:
    ja, 86 är nog för stor. lillebror är tjock och go, och han är 81 lång. 86 är lagom kanske liiiite stort på honom
    kan ju tillägga att han har en vanlig bodysuit från småfolk i strl 86 som är för liten för honom...
  • Buttelina
    Angelinah skrev 2008-06-04 11:33:26 följande:
    Hej... jo då... man kommer sakta men säkert tillbaka och accepterar...Det gick bra med barnen igår, Emelie tog det väldigt hårt och hade mycket frågor, vi gick ner till havet och tände ljus och la rosor i vattnet tillsammans med barnen i går kväll det tyckte dom kändes bra och det va vackert..pratade till 24 tiden i natt, bra att dom vågar prata och fråga.. Och äntligen har jag fått sova, det va många sömnlösa nätter..Tack för din omtanke vännen!!
    vad fin stund för er och barnen nere vid havet . Jag tänkte på er hela dagen igår! Kram
  • Buttelina
    jompa skrev 2008-06-04 12:42:21 följande:
    Åh jäkla FL som strular, har varit så länge nu. Nån mer som har problem?
    jag har också problem... blir utkastad när jag ska posta inlägg
  • Buttelina
    jompa skrev 2008-06-04 12:46:17 följande:
    Dåligt tycker jag.Men nåt roligare, shoppar du nåt eller håller du ditt köpstopp?
    jag håller mitt köpstopp men det kommer bli lite villervalla och lindex.
  • Buttelina
    jompa skrev 2008-06-04 12:49:15 följande:
    Jag kollade oxå lite på VV men så hade de inte t-shirts i mindre än 80 så det sprack. Behöver ju nåt till M, men hittar inga fina.
    det ligger en fin på t i strl 74 men stor som en 68 stod det.. du får säga till henne att hon ska växa lite så du kan börja använda 80 på henne ge henne lite växtnärning
  • Buttelina
    jompa skrev 2008-06-04 12:49:15 följande:
    Jag kollade oxå lite på VV men så hade de inte t-shirts i mindre än 80 så det sprack. Behöver ju nåt till M, men hittar inga fina.
    http://villervalla.se/Produktsida/tabid/925/CategoryID/31/List/0/Level/a/ProductID/193/Default.aspx?SortField=ProductNumber%2cProductNumber

http://villervalla.se/Produktsida/tabid/925/CategoryID/31/List/0/Level/a/ProductID/110/Default.aspx?SortField=ProductNumber%2cProductNumber

dessa finns ju i 74
  • Buttelina
    jompa skrev 2008-06-04 12:56:35 följande:
    Ja jag såg det nu, varför har de inte årets i stl 74? Jag vill ju ha randiga ju.
    ja, det är lite konstigt! samma är det med bodysarna.. de fanns upp till 92 innan nu finns de bara upp till 86.. dom i 86 är snart för små för lillebror
  • Buttelina
    Angelinah skrev 2008-06-04 13:01:33 följande:
    Usch va tråkigt!! Synd att du inte hörde med mig innan du budade på den... Håller tummarna att de blir bättre efter tvätt, det kan ju gå..
    har ni råkat ut för samma säljare?
  • Buttelina
    jompa skrev 2008-06-04 13:09:50 följande:
    Ja eller Angelinah kom i kontakt med henne förra året men köpte inget, men jag var inte lika bra så jag har handlat, men det stämmer inte alls med beskrivningen så jag har mailat så får vi se.
    aha, ok gud vad trist
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10