• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjollabolla skrev 2008-08-10 09:21:30 följande:
    Ahh du ska med börja? Verkar som att dom flesta ska börja jobba nu i veckorna. Vad jobbar du med?
    Många som börjar nu men så fick många av oss barn oxå första halvåret 07. Men snart kommer väl ni med era syskon och då får ni vara hemma igen

Jag kommer ju aldrig mer få vara hemma , man får njuta av den ledighet man får istället. Kommer längta ihjäl mig då jag kommer jobba 100% nu direkt och barnen kommer man bara se några få timmar om dagen. Helgerna blir heliga.
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2008-08-10 09:31:44 följande:
    Ah, vad bra att kunna pussla ihop det så. Vi har ju bara dagjobb både jag och sambon och även om det såklart är skönt så är ju nackdelen att det blir en del tid på dagis för Milo. Så 70% känns ganska lagom att jobba, inte mer iaf. Sen jobbar min mamma kvällar och helger och hon kommer nog sno honom från dagis så ofta hon kan . Men ÄNDÅ! Jag bävar för att inte få se honom så mkt längre...
    Det är väl tur att det mest är vi föräldrar som tycker att detta är jobbigt, ungarna trivs oftast väldigt bra på dagis så de längtar nog inte lika mycket efter oss som vi gör efter dem.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-08-10 10:18:21 följande:
    Svar på #25042  Trodde jag missat alla lurvar och med tanke på alla "gamar" här så tar det ju slut på nolltid.Ja, Ikea eller rensing passar bra för regn. Eller videofilm och smågodis
    Hejsan

Hur blir det med shoppingen är du på?

Förresten vet du om Anna sålt sin BEE?
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-08-10 10:33:44 följande:
    Hej vännen. Jag är på men vet fortfarande inte om N kommer med eller inte. Anna har gjort sig av med Been. Det var stul med bromsen så säljaren fick ta tillbaka den. Och så köpte hon ena Camen också.Skulle inte ni köpa Bee?
    Vi har redan köpt den men funderar på att sälja, nu i höst kommer man inte ha samma behov av vagn och då duger cammen och så köper vi en billig paraplyis till att ha i bilen istället. Är inte heller hundra nöjd med Been.
  • jompa

Hej tjejer.

Vad finns det för jackor att välja på nu till hösten till en liten tjej men stl 74 eller 80? Pop har ju men vad finns mer?
    Vill helst ha en där luvan inte sitter fast då hon ska vara på dagis. Och helst vind och vattentålig. Tycker att 695 på POP är lite dyrt.

• jompa
    Mosen08 skrev 2008-08-10 15:00:31 följande:
    Didrikssons har ju fina
    Jo de är fina men tyvärr är de för stora för min lilla tjej. Deras minsta storlek 80 hade sonen i våras när han var 2 1/2.
  • jompa
    Mosen08 skrev 2008-08-10 15:28:06 följande:
    Aha ok, den rosa är ju så himla fin tycker jag  Jag har kollat på en sån till min son men då kanske 90 blir för stort.. hur stor va din son vid 2½? Pippilotta har ju helly hansens jackor, men dom kostar ju 599 så det är ju nästan lika mkt som po.p, annars är ju dom också jättefina..
    Mmm de var fina de jackorna men fanns bara från stl 86 och det blir för stort.
    Sonen hade väl precis börjat använda stl 92 då när jag köpte den jackan men han kunde fortfarande ha en del plagg i 86.
  • jompa
    Mosen08 skrev 2008-08-10 15:39:32 följande:
    Oj det såg jag inte, typiskt.. Tack för svaret, då räcker det nog med 80 till min son..
    Hur gammal är han? Jag ska prova hans jacka sen för att se om han kanske kan ha den i höst oxå så får jag köpa ny i vår istället.

Svårt hitta jacka till mindre barn, verkar som att de räknar med att de inte ska kunna gå och så när de har stl 74/80 utan att de mest sitter i vagnen. Ibland är det knepigt att ha små barn.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-08-10 16:04:03 följande:
    Hej hopp.Kikar in efter en liten tur till Poppilopp. Trots rea på Småfolk så shoppade jag inget. Bäst att spara pengarna till nya Småfolk eller Molo Nu har jag i alla fall sett att Cirkusbodyn troligen inte är något för oss. Den är fin men blir nog för blek för N. Bra med fysiska butiker så man kan se plaggen IRL. Vad händer här då?
    Letar efter jacka till M, en höst jacka som är vind och vattentät, skitsvårt att hitta, alla är för stora, börjar på stl 86 och det druknar hon i.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-08-10 16:13:28 följande:
    Aha. Men någonstans borde ju 80 finnas? Ngt särskilt märke?Jag har ju en Nanook-jacka till Noel. Rätt stor men den verkar toppenbra.
    Är det stl 80 du har i din??
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10