Inlägg från: svischan |Visa alla inlägg
  • svischan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Godkväll!

Tänkte ge mig på lite kvällsshopping, men har fått total nyhetstorka!
    Vilka shoppar har fått in ny molo?
    Jag letar efter en sida jag spanat in 3 grejer jag vill ha, men kommer inte ihåg (!) vilken!
    Inte eleraff, hippo, rackamaja, gucce, est, poppilopp.

Har jag glömt någon mer väsentlig???? Snälla hjälp mig någon????? 

• svischan
    Incommunicado skrev 2008-07-29 22:25:19 följande:
    matadorkids?
    jojoa75 skrev 2008-07-29 22:28:07 följande:
    annacill?
    Näää... de hade jag redan kollat på, men glömt att skriva upp... undrar var det kan vara jag varit och tittat...

Men tack ändå för hjälpen!
  • svischan

Hej!!

Nu sitter jag och våndas lite här... har en beställning på G på Ziggys, men ska jag våga göra min första utrikesbeställning???
    I min beställning där har jag knapptröjan, kattröjan och den grå klänningen med blommor. Men när jag räknar, tycker jag att det blir för billigt.
    Det ligger väl i UK? Så jag inte översätter till fel valuta=)

• svischan
    Preggi skrev 2008-07-30 22:12:18 följande:
    Det är ganska "billigt" det beror ju på hur valutan ligger. Har för mig att jag betalade 305 sek för knapptröjan.. Om du går in på forex så räknar de åt dig..
    den ligger på 294 nu... ska kasnke slå till då *ångest*=)
  • svischan
    Preggi skrev 2008-07-30 22:12:18 följande:
    Det är ganska "billigt" det beror ju på hur valutan ligger. Har för mig att jag betalade 305 sek för knapptröjan.. Om du går in på forex så räknar de åt dig..
    är den lika fin i verkligheten???
  • svischan
    Preggi skrev 2008-07-30 22:18:33 följande:
    Ja, den är fin. Själva färgerna och mönstret är jättefint men jag tycker inte att tröjorna med knapp sitter så bra på min tjej tyvärr. Beställ, du är modig! Jag beställde min via sambeställning men jag tror att jag ska våga utlandsbeställa nångång jag med.. Speciellt när det blir billigt... TRöjorna med knapp kostar ju ändå 349 på de flesta svenska shopparna...
    Ja, det var därför jag blev tveksam, om jag valde fel kurs eller nått! Allt under 300 är juh typ inget=) Men nu är beställningen genomförd iaf, det blev alla tre plaggen.
    Tyvärr fanns inte knapptröjan i 98, men jag tog 104. Den lär juh passa nån gång. Den känns som ett måste i gummans garderob=)

Modellen är inte så bra på henne heller, men de funkar super till jeans tycker jag, och det lär det juh bli en hel del på min tös i höst och vinter iaf.
  • svischan
    svischan skrev 2008-07-30 22:27:25 följande:
    Ja, det var därför jag blev tveksam, om jag valde fel kurs eller nått! Allt under 300 är juh typ inget=) Men nu är beställningen genomförd iaf, det blev alla tre plaggen. Tyvärr fanns inte knapptröjan i 98, men jag tog 104. Den lär juh passa nån gång. Den känns som ett måste i gummans garderob=)Modellen är inte så bra på henne heller, men de funkar super till jeans tycker jag, och det lär det juh bli en hel del på min tös i höst och vinter iaf.
    1034 kr för 2 knapptröjor och en molo klänning plus frakt. På poppen hade det blivit 1127, på matador 1226.  Lite räkning så här på kvällskvisten. Vad jag har tjänat pengar!=) Plus att jag fick den fiina knappen. Såå nöjd!
  • svischan
    svischan skrev 2008-07-30 22:36:03 följande:
    1034 kr för 2 knapptröjor och en molo klänning plus frakt. På poppen hade det blivit 1127, på matador 1226.  Lite räkning så här på kvällskvisten. Vad jag har tjänat pengar!=) Plus att jag fick den fiina knappen. Såå nöjd!
    1134 allt som allt menar jag, inkl frakt.
    Skyller på mjölksyran i benen av min låååånga stavgångspromenad tidigare ikväll=)
  • svischan
    Preggi skrev 2008-07-30 22:40:48 följande:
    Nä, jag vet.. Hur mkt fick du betala för dina plagg nu med frakt till Sverige? Jeans är fint till, vi tänkte ha tajta jeans till den.. Tror att vi måste köpa lite snygga jeans till hösten. Har ju så mkt nya fina tröjor nu.. Hur gammal är din tjej?
    Mina prisuppgifter ovan stämde inte mycket alls märkte jag nu. 1034 allt som allt.
    Min dotter fyllde tre i april, men hon är liten och tunn för sin ålder, är 94 cm lång och ca 12 kg tung.
    98 i molo passar bra upptill, men hon behöver 104 i benen.

hur gammal är din äldsta? ca 3 va?
  • svischan
    Preggi skrev 2008-07-30 23:00:58 följande:
    Vilka fynd du gjort. Drygt 1000 är ju jättebra för alla dom fina..
    Min P blev 3 nu i juli. Hon är normal stor kanske lite liten. Hon har haft 92 länge men nu börjar hon ha 98 och även 104 på vissa. Jag vet inte alls hur lång hon är men jag tror att hon väger knappt 14.
    Oj vad olika det är. Min dotter växte från 92 förra sommaren, och då vägde hon 10 kg. Men hon har långa ben och armar. Hon kan fortfarande ha en del t-shirts i stk 80, för hon är juh så tunn i kroppen.

Jag är nöjd, nu vill jag bara ha hem kläderna och maken och barnet också, de är iväg på egen semester den här veckan, vilket är lugnt och skönt för mamma=)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10