Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjollabolla skrev 2008-08-16 09:34:40 följande:
    Ja, fast Liam har väl ganska korta ben? Milo har växt som tusan i sommar, han är säkert 86-87 lång! Hans molo byxor i 86 sitter precis nu, dom gröna starsen byxorna i 92 funkar tom  Jag är sugen på dom som Preggi visade i bt igår!
    Jupp, han har ju det, men han är ju lång i övrigt.
    Då kanske du ska köpa 92 i NS ändå, för att vara på den säkra sidan.
    Liams 86:or i Molo är ju stora på honom, 80 sitter perfekt.

Bra val, det var dom jag beställde
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2008-08-16 09:36:49 följande:
    Ohno, så var fina grön/blåa katvig tröjan slut på freshmilk i 92! Tyyypiskt! Såg färgen live igår och vi måååste ha en sån helt enkelt.
    LPL då? Där finns ju även NS jeansen.
  • ängeln83
    NovJenny skrev 2008-08-16 09:34:31 följande:
    Är det bara jag som tycker NS-jeansen är liiiite opraktiska med tanke på att barnet inte ens kommer upp på en stol?Tycker de mörka stela jeansen var omöjliga men armybyxorna är iaf lite bättre.Men för en klätterapa som Noah får man höra många ilskna vrål för att han inte kommer upp. Det är väl det enda minuset. Positiva jag...
    Jag tycker inte alls dom är stela, Liam har inga problem alls med att komma upp på stolar, fast då har han ju dom ljusa och inte dom mörka.
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2008-08-16 09:47:55 följande:
    Hmm ja där fanns det! Fast jag vet inte om jag ska vänta med katvig tröjan, tänk om det kommer maaassa småfolk snart man vill ha. Åh beslutsångest! Tycker allt katvig blev så fult efter några tvättar sist.
    O där får man ju ett hemligt plagg om man handlar för över 500 kr
    Så tänkte jag också när jag beställde/avbeställde Katvig tröjan, har ju blivit så besviken det sista. Har ju ialla fall köpt en mössa i den färgen.
  • ängeln83
    NovJenny skrev 2008-08-16 09:53:12 följande:
    Men jag älskar ns annars så jag skulle ju varmt rek. dem. att ungarna inte kan klättra kan ju vara något ganska bra också.
    Precis min tanke just nu
    Liam är helt hopplös med sitt klättrande, nu har han dessutom börjat klättra upp på köksbänkarna.
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2008-08-16 09:54:14 följande:
    Jag brydde mig inte om katvig tröjan. Men NS blev det! Tjoho! Tog 92, vågade inte chansa på 86...
    Åååh vad kul, tror 92 blir super bra, hellre lite stora än små/lagom, då kan han ju ha dom länge.
    Vart beställde du ifrån?
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2008-08-16 09:59:21 följande:
    Ja dom raw light tror jag dom hette va? Nog dom enda NS jeans som jag tyckt varit riktigt snygga!
    Jag beställde dom som heter raw red, tror det var dom som Preggi la in i BT igår.
    Dom som heter light tror jag var vidare i modellen och det passar nog inte Liam.
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2008-08-16 10:05:21 följande:
    Ahh har ja beställt fel nu
    Beror ju på vilka du vill ha, men jag är nästan hundra på att Preggi sa igår att hon köpt raw red.
    På minpluddevutt står det ätt raw red är smalare i modellen och raw light vidare, och dessutom mörkare färg än på bilden.
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2008-08-16 10:08:29 följande:
    Åhh... kan man maila och stryka ordern på fresh? Du gjorde det innan va? Den adnra fanns inte i 92 där. Var beställde du ifrån?
    Jupp det kan man göra.
    Jag beställde från Minpluddevutt.
    Men som det skrevs här innan, jag tror inte dom är smalare i midjan, utan mer i modellen.
  • ängeln83

Blev utslängd innan, som vanligt, men då får jag alla fönsterpartier på altanen putsade *duktig*
    Nu ringde precis några kompisar och sa att dom är på väg hit, känns inte riktigt som jag hinner med det, men men.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10