• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Såg att Eleraff lagt in lite nya Småfolk, men fortfarande inte nån som föll mig i smaken, har problem denna hösten märker jag att hitta kläder som jag gillar. Behöver ju tröjor till sonen och nån till dottern.

• jompa
    jojoa75 skrev 2008-08-19 08:56:53 följande:
    hej hej..inte mycket man är på Fl nuförtiden, man kastas ju ut direkt Shoppat lite inatt Suttit uppe för att jag ska jobba. Blev lite leggings till mig o Emma, jeans till mig, jeansklänning o en stickad brunrosa klänning till Emma från HM, lila o rosa velourjacka från lindex, molo orangerandiga muddbrallor i en strl större (tänk att jag glömde att de var snyggare på i en strl större ) fr poppilopp o så en matchande molo tröja med prickar från klkids.O så har jag putsat fönster (bara insidan) o målat en dörrkarm fyra ggr, så jag har inte BARA suttit o shoppat i natt
    Oj de var till och vara hurtig
    Kul med shopping oxå.
  • jompa
    NovJenny skrev 2008-08-19 08:59:51 följande:
    Måste berätta en rolig grej. Förra veckan när sambon stod i duschen såg han att det växte en svamp?! i vårat badrum. En riktig svamp alltså. Lite roligt tyckte jag då..Så nu har de varit här och kollat på den och alla tyckte väl att det var lite roande, dock inte så jättehälsosamt så nu blir det till att riva ur allt kan jag tänka.God morgon förresten!
    Oj var det nån god svamp
  • jompa
    Saraia skrev 2008-08-19 09:10:07 följande:
    JACKRÅD TACK! Min älsta tjej 4,5år behöver ny vinterjacka - men vilken??? Pop röd el lila eller molo lila el regnbågsrandig??? el nån annan??
    Tycker Pops är lite tråkiga, skulle köra på Molo eller kanske Mini A Ture. Molos lila är fin.
  • jompa

Butte: Var det inte Bombom som fått in lurvarna? Skulle de komma i butiken på onsdag?

• jompa
    loveliva skrev 2008-08-19 09:23:10 följande:
    Lämnat Melker på dagis nu...han var jätte ledsen när jag gick  Ussh, så tråkigt att lämna då, han sa hela vägen till dagis "inte va dagis". Mammasamvetet är inte kul just nu Jag skulle absolut ta 80!Min Hilda är 66 cm och jag ska köpa stl 80 till henne
    Det är alltid jobbigt om de är ledsna. Första gångerna jag lämnade sonen hade jag tårar i ögonen varje morgon jag gick därifrån eftersom han grät. Vet inte om de berodde på att jag var gravid och extra känslig men jobbigt var det i alla fall.
    Ska bli så skönt nu att det inte är jag som lämnar utan hämtar istället.
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-08-19 09:32:51 följande:
    nä de kom inte...
    Men snart är det för kallt ute för dem ju. Måste kolla upp lite om det finns någon reservjacka till M.
  • jompa
    loveliva skrev 2008-08-19 09:38:04 följande:
    Lite bra också, för nu kan jag ju köpa light också Om de inte är mycket större än raw. Gillar de nya blå muddarna! Niiiice!
    Men vad tycker du om färgen? Jag tycker inte de är så mörka som de ser ut på bilderna.
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-08-19 09:45:57 följande:
    att det är blå muddar gillar jag också! jag gillade inte alls nova star innan men nu tycker jag de är rätt så fina!
    Kööööp
  • jompa
    Fantastiska Skatt skrev 2008-08-19 09:48:56 följande:
    jompa --- Kaptenen, vad heter butiken egentligen, för det är en förkortning va? och vart ligger den? Har den bra Molo utbud? Misstänker att den och Matador i Solna är närmst om man utgår från Täby va? Gucce iof oxå, men lite trist utbud ... Hundra frågor
    Kapten Kaos och Prinsessan, vid Alviks torg.
    Sen har du ju Sweetfunky i Täby och Enzo Kids.
    Tycker utbudet är så varierande, beror ju helt på vad man är ute efter.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10