Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Buttelina skrev 2008-08-17 21:42:30 följande:
    grön med svarta?turkos med gulagrå med blåaBrun med turkosa?blå med rödasen vet jag inte om alla kommer i overall OCH jacka... men det brukar det göra
    Hmm...då kanske jag ska vänta tills en jacka med brunt/blått kommer. Tyckte den var så fin.

Sen finns röd också har jag sett
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-08-17 21:46:07 följande:
    ja, jag skrev mest "pojkfärger" det kommer ju ävengrå/rosaLila/rödröd/?rosa/grön...
     OK Den grå med cerise är skitfin. Undrar om N passar i cerise? Oskyldig
    Den röda såg ut att ha lila kantband.

Blir velig som vanligt. Kanske bäst att vänta tills man ser alla.
    Preggi skrev 2008-08-17 21:46:41 följande:
    Jag har förstått att jag skulle ha satt lägre utpris men jag har inte så mkt koll än så jag körde en safe första omgång och satte det lägsta jag kunde tänka mig att sälja för. Utom NS då.Jag har en påse med småfolk som ska ut med. De kanske går bättre..
    Ja, det är skönt att safa (stavning? ) i början. Nästa runda kan du säkert ha 1 i utrop särskilt på Småfolk.
    nikki2006 skrev 2008-08-17 21:47:05 följande:
    vad betyder ninjade, bud i sista minuten eller???????
    Yapp!
  • Duntoffla
    nikki2006 skrev 2008-08-17 21:53:08 följande:
    hoppas att många ninjor besöker mina auktioner hi hi, dom kan ta med sina vänner också
    Haha...ninjor brukar väl komma i klungor?

Nu ska jag tjata vidare om min sabla Småfolksfråga. Vilken storlek tror ni jag ska ha till N om han väger 11,5 kg och är kanske 76 cm lång? (i långbent småfolkssuit)

Butte- vilken storlek har du nu till Bia? Om du har ngn Småfolkssuit? Det brukar alltid vara att ta en storlek mindre än vad du har till din knodd
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2008-08-17 21:57:45 följande:
    Duntoffla, Många småfolk är ju från när M var bebis så jag vet inte hur eftertraktade de är. Får se om jag vågar sätta 1kr på alla eller om jag safar lite till.. Det känns som molo är ett säkrare kort.. Jag velar om molo lurv jag med. Tycker att dom är så himla fina men så synd att de inte är vindtäta.. Men dom ska nog ha varsin ändå. En grå med rosa och en lila med röd tror jag. Men jag vill se alla först..
    Jag tror ibland att äldre kollektioner kan vara en fördel. Efterttraktade. Du får helt enkelt sondera terrängen innan och se vad de auktioner som är ute går för. Ja, jag kan inte leva utan en lurv här hemma. Hade på den gamla idag. Jag är lurv-frälst
    Lourdes skrev 2008-08-17 21:59:31 följande:
    Äntligen kom jag in på FL! Har inte kunnat komma in på flera dagar.. Kan man hitta Katvigs gamla regnkläder någonstans? Letar och letar
    Go kväll! Hmm...Eleraff har lite Katvig regnkläder. Det beror på vad du är ute efter.
    jompa skrev 2008-08-17 21:59:51 följande:
    Hahahah lilla knubbisen Vägde M i veckan och hon väger 9,2kg och är 74 lång.
    Haha...lite skillnad Han är välmående
  • Duntoffla
    nikki2006 skrev 2008-08-17 22:07:59 följande:
    Båda mina fickor har varit långa och smala. Tycker dock att det är goooosigt med en rultig baby
    Det tycker jag med. Goa knubbiga lår att bita i

Angelinah- läste tillbaka i tråden nu. Jättefint hus! Håller tummarna att det går bra med budgivningen!
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2008-08-17 22:10:22 följande:
    Tack.. Jag får lägga ut lite mer på T..Duntoffla, jag trodde det med att vissa gamla gick rätt bra som tex miniapple men vi får se. Jag håller lite på mina godbitar. Hihi, Noel väger mer än vad Matilda gjorde på 18 mån kontrollen...
    Haha...ja, han är lite bitig. Nu vägde jag förvisso honom på vågen hemma och inte på BVC men det kan ju inte diffa massa i alla fall. Vi får se på kollen i början av sept.
    isold2003 skrev 2008-08-17 22:15:15 följande:
    God kväll! Har nte kommit in på FL på hela kvällen Ska kika igenom dagens tråd nu. Har iaf övertygat maken om att stora killen måste ha Mini A Tures vinterkläder så hans Molo jacka och byxor åkte ut på T ikväll Fina bilder på Maia! Jag har också passat på att syssla med T när jag inte kom in här.
    Go kväll!  Kul att du lyckades övertyga. Härligt med nytt!
    nikki2006 skrev 2008-08-17 22:15:31 följande:
    tack så mycket (i förnekelsens värld så fyller jag 25år)
    Jag också
  • Duntoffla
    Plummy skrev 2008-08-17 22:18:23 följande:
    God kväll på er!Imorgon ska jag ner till Stockholm för första gången på pinsamt många år.. haha!Kan någon lite snabbt tipsa om butiker som ligger ganska centralt och har stort utbud av tex. Katvig, Småfolk, Villervalla..Molo:)
    Vildänglar på Kungsholmen (har Molo, Katvig, Ida T, Kik Kid, Nova star mm)
    Små grodorna på kungsholmen (nära Vildänglar) har Villervalla
    Matador (ligger vid Mariatorget/Slussen) Har Molo, Katvig, Ida T, Småfolk
    Smallkids (söder) har IdaT, Småfolk och Villervalla
    Babyshop (söder) har ida T, Moon Kids och lite annat
    Åhléns City har Katvig (dock inte så mycket)
    Sprall inne på NK har Molo

Kika på resp butik för exakt adress
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-08-17 22:15:41 följande:
    Nä tjejerSängen kallar, måste ladda inför shoppingen imorgon Tofflan: Vi ses kl 11 vid Änglarna.
    Yes, ses imorgon! Go natt!
  • Duntoffla
    mortillsju skrev 2008-08-17 22:17:01 följande:
    Hej alla!Här hålls det på med garderobsrensing. Är det fler än jag som grejar med det?? 
    Go kväll!

Noels byrå har jag gått igenom förut men min egen tar jag lite då och då. Får liksom rannsaka lite och inse att en del plagg aldrig kommer användas
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10