Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

nikki2006 skrev 2008-08-18 09:07:04 följande:
    Jag har fytt 25 år i minst 7år nu hi hi
    Grattis på födelsedagen!!!
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2008-08-18 09:12:12 följande:
    Måste bara visa min OT budget shopping igår, har letat efter sånna byxor länge numedia.redcatsnordic.com/ellos/images/products...media.redcatsnordic.com/ellos/images/products...o nya adidasmedia.redcatsnordic.com/ellos/images/products...
    Vad coola skor!!!

Såna byxor köpte jag på rean till Anjelin. Kanske ska lägga de i Emilios hög istället....
    nikki2006 skrev 2008-08-18 09:21:00 följande:
    Var det bara märkes eller? För jag har lite märkes men mest annat typ kapp ahl och lindex. 55 auktioner och mina är bara uppe i 1100 och hälften har inte ens bud suck. Länktar tills jag bara har märkeskläder att sälja.Super kul att dina gick bra
    Jag har inte några mäekeskläder att sälja ännu. Längtar också till dess.
    De få jag hade tingade en kompis så jag får ju de sålda iaf.
  • lillronya
    Emmsan skrev 2008-08-18 09:34:21 följande:
    tyvärr är det ju så att om man köper kläder på hm kappahl mmm så kan man lika gärna kasta pengarna i sjön:( jag handlar bara märkeskläder till mina o har alltid gjort för då vet jag att jag kan sälja dem o köpa nytt!! enstaka plagg har jag köpt på hm som tex jeans nån gång men det är bara att kasta dem tyvärr:( även mina släktingar vet om att det är såhär så vi får bara märkes kläder i present då vet de att de gynnar barnens nya kläder hela tiden o det är ju toppen tex min mamma köper melkers molo overall i sen doppresent då vet hon att hon bidrar till mer än 60% på en ny overall varje år .. pga detta säger heller aldrig min man något om en body tex kostar 200-300 kr för han vet att det är en investering ;) därmot gnäller han om jag köper något på hm
    Jag vet ju att det är så, men upptäckte det inte förrän sent i höstas. Därför har jag ännu nästan inget att sälja av allt det fina och bra jag har köpt.
    Så nu rensas det gamla ut och varje liten krona man får in är ju bra.
    Nu köps nästan enbart märkeskläder och barnen är finare klädda än aldrig nånsin förr.
    Kläderna håller sej fina hela tiden och man får igen en hel del när man är klar med de. Bättre kan det inte bli!

Min man håller också med om att märkeskläderna är smartare att köpa så han gnäller inte han heeller.
  • lillronya
    nikki2006 skrev 2008-08-18 10:36:21 följande:
    Ja det är ju några kronor i alla fall. när jessie växer ur 80 kommer det komma in stålar det vill jag lova hi hi
    Samma här när Emilio tar ett skutt.
  • lillronya

Nu har jag varit duktig och gjort i ordning mina auktioner på T.
    Inga märkes denna gången heller....

• lillronya
    Jen80 skrev 2008-08-18 11:03:59 följande:
    God morgon på er!Så, nu är vi inne i de nya rutinerna med att ha Liam på dagis. Konstigt att det ska vara såhär nu 5 dagar i veckan. När sambon är hemma så passar vi på att lägga Ilon lite tidigare (har precis lagt honom nu) så får vi en lugn stund helt utan barn. Känns jättekonstigt! (Ava sover också såklart ). När jag är själv hemma måste jag försöka hålla Ilon vaken till efter 12 när jag hämtar Liam, så vi får se hur det ska gå... Så nu sitter jag och äter bullar och dricker kaffe, medan sambon äter glass (med uppmaningen "när du slutar amma så MÅSTE vi köpa sån här glass så du får smaka mmmmm"... Ava får ju ont i magen av mjölk.). Tack tack !!Har ff lite grejer ute på T och är sugen på att lägga ut mer nu. Jag som alltid dragit mig för det har helt plötsligt blivit jättesugen. Så kul när man får in lite pengar att köpa mer för. Nån som vet hur det går med grav-kläder? Har lite som är i bra skick. Drar mig för att göra mig av med mina senaste grav-jeans från Pop för de var verkligen super... men då kanske jag drar mig för att skaffa en bebis till om jag har gjort mig av med alla kläder .
    Godmorgon!
    Det känns alltid konstigt när rutiner ändras, tycker jag.
    Här kommer det ju att bli så tomt igen nu när solan börja, på torsdag. Då är det bara småttarna hemma igen.
    Och så ska jag jobba....

Jag vill börja sälja märkeskläderna på T så man får in lite mer... Men kan inte skiljas från de förrän de är för små.
  • lillronya
    J esssica skrev 2008-08-18 11:12:44 följande:
    Ja det är då det blir pengar Kevvan har börjat växa ur massor av sina första molosar nu och det blir en del på t det Fast sen hade de ju en massa po.p och sånt innan och det får man ju oxå en del för på T
    Emilio börjar också växa ur nån molo nu.
    Ska nog snrt lägga ut nån. Mest för att kunna fylla på med annat.
    Hans nanoouvelour börjar också bli för liten.
    Sen har jag en molo i 92 som jag inte är så förtjust i och han kan ju inte ha den ännu heller....

Ja lite kan jag kanske få ihop.
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2008-08-18 11:16:01 följande:
    Såhär ser den ut efter 1 tvätt,
    Vad trist!
    Jen80 skrev 2008-08-18 11:16:12 följande:
    Ja, nu går jag här hemma och kikar hmmm... Skulle lägga ut NS-jeans, men de var lite skitiga såg jag så nu måste jag tvätta dem först. Trist! Vill ha ut ikväll hehe... Så ska Liam få nya NS . Ilons gamla får nog kanske Ava ha. de har jag ändå klippt sönder i midjan... Om nu Ava nånsin kommer få ha jeans - jo, vill ju ha en liten tuff tjej också under klänninghögen .Åh, när ska du börja jobba? Fy, fasar för när det börjar bli dags för det. Har varit hemma i över tre år nu och ska vara hemma i 1,5 år till iaf. Sen vet jag inte vad jag ska göra, men sambon och jag vill väl heslt att jag bara ska jobba 50% eller lite mer. Vilket annorlunda liv det kommer bli jämfört med att vara hemma med barnen...
    Jag har kommit på det ultimata. Klänning och jeans! Jättefint och praktiskt.
    Fast inte lika fint som med liggings....

Jag ska börja jobba 1 september.
    Jag har ju också varit hemma i öer tre år, bortsett från några månader mellan barnen då jag jobbade lite.

Jag jobba 75% och min man 100. Men vi jobbar båda inom handikappomsorgen och kan fixa och trixa så vi lämnar inte barnen. När det krockar för oss tar en av oss ledigt eller så ställer de äldsta barnen upp och passar de små.

Helt underbart att inte behöva lämna bort de!!
    Har hållt på att pussla så här i många år och nu ska vi ju tom få belöning för det. 3000 i månaden i vårdnadsbidrag!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10