Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Hej hej
    Läser tråden flitigt-skriver toksällan även om jag är danskabarnklädersfreak
    Nu undrar jag om det är någon mer som har handlat av billiga säljaren på Tradera på sistone *ni vet nog vem jag menar* och då fått lösa ut sitt brev?
    Vet att det nämndes i tråden att 11kr i frakt var liite väl lite och det var det ju då
    Har nämligen en pågående diskussion med säljaren just nu om vems ansvar det är...

• Smultronhjärta
    Tjollabolla skrev 2008-08-11 18:09:32 följande:
    Har inte handlat av henne, men det måste väl ändå vara hennes ansvar? Hon sa ju fel summa. Visst ska köparen betala frakten, men hur ska köparen kunna veta vad frakten är om säljaren säger fel?
    Hon säger att det inte är hennes ansvar eftersom hon var på Pressbyrån och vägde-vilket jag inte tror på då brevet på min våg väger 160g- påpekade att jag anser det vara säljarens ansvar att sköta sådana detaljer korrekt men hon betalar max halva straffavgiften i detta fallet
    Iaf kan jag inte va alltför bestämd i frågan- kommer troligtvis handla där igen
  • Smultronhjärta
    Buttelina skrev 2008-08-11 18:50:35 följande:
    det är absolut till 100% hennes ansvar och HON ska betala hela summan!
    Hon är vääldigt bestämd i tonen och jag fegar lite (brukar inte göra det när det gäller Traderaaffärer)men men..
    Antar att en suit från Katvig väger mer än Molosuits-handlar mest Molo och de har alla slunkit igenom Posten på 11kr men ecobomull kanske är tyngre
  • Smultronhjärta

alex 07 skrev 2008-08-11 19:33:06 följande:

Jag tycker att de skulle införa fraktfritt igen, då skulle jag köpa
    Jag med, var supernöjd med den butiken förut och handlade mycket där
  • Smultronhjärta

Någon mer som hört att Mololurvarna är försenade?
    Pratade med tjejen på Pilutta i Kungsbacka idag och hon sa att lurvarna är försenade ett par veckor eftersom 36000(!)var undermåliga och kasserats (hon hade fått den infon av Molo på Köpenhamnsmässan)

• Smultronhjärta
    loveliva skrev 2008-08-12 20:15:48 följande:
    Nääääääääääääää fyyyyyy vad tråkigt Jaha, då kan man sluta vänta så mycket då
    Men hon sa att beräknad leverans egentligen var vecka 31 för hennes del och att de snart är ikapp så hopp finnes
    Sen var det väl någon shop som redan hade fått? Eller har jag fel?
  • Smultronhjärta

Hej i tråden!
    Fortfarande inga lurvar att spana på?
    Måste ge lite plus till Krumelur för god service
    Köpte mina favoritbilar i byxa och tröja från Molo+katvigbyssor för halva priset och reserverade en lurv idag-orkar inte vänta/leta mer. Supertrevlig är hon som har shoppen
    *grå lurv ska bli min *

• Smultronhjärta
    Tjejtriss skrev 2008-08-15 22:01:42 följande:
    Jamen visst är hon supertrevlig! Jag har lagt undan tre plagg som hon redan fått och bokat en lurv och ska få betala allt när lurven kommer. Hon är toppen, verkligen!
    Det är ju sådan service som gör att man återkommer-lite väl ofta kanske
  • Smultronhjärta
    Saraia skrev 2008-08-17 19:25:47 följande:
    Nån som vet hur d funkar m vattentäthet o hur många mm det ska va för att vara RIKTIGT vattentätt??? såg att miniatures jackor tex hade 3000mm men Helly hansen har 10000mm!!! Stor skillnad!!
    VAttenpelare från 3000 räknas som helt vattentäta, galon är på 5000, så jag anser att 4000 är bra. En del märken kör med vattenpelare på 10000, det är ju väldigt högt,troligen mer än man egentligen behöver. En del har vattenpelare på 2000 och det är väl på gränsen till att vara vattentätt.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10