Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

mortillsju skrev 2008-06-04 22:36:12 följande:
    Hoppas det gick bra med dagislappen!
    Det gick bra, nu går de längre dagar (from idag) och jag fick sova på dagen Fast nu är jag trööött igen och imorgon ska de på cirkus så de måste vara där senast tio i åtta på morgonen.. pust!
  • snigelina
    Preggi skrev 2008-06-04 22:37:45 följande:
    Jamen, det är ju en bra anledning.. Typsikt nog när jag sitter med bra med pengar och shoppingsug så hittar jag inget... Förslag?
    Molo hos Sweet funky kanske? 40% rabatt om du anger kod förtur.. Hittade tyvärr bara en tröja och det vägrar jag betala 49 kr i frakt för. Mailade och frågade om man kunde få lägre frakt vid ett plagg, men icke.. Fundersam
  • snigelina
    mortillsju skrev 2008-06-04 22:41:42 följande:
    Tufft läge! Se till att vila så mycket du bara kan när de är borta. Bunkra upp så mycket det går! Sen kommer du säkert vara trött ändå när de är hemma men då har du i alla fall gjort vad du kan!
    Ja, precis.. Problemet är bara att jag har svårt att somna, även om jag är trött Skoltjejen verkar inte få vara på fritids dock, för sjukskrivning är inte skäl nog för att få fritidsplats..
  • snigelina
    Tjollabolla skrev 2008-06-04 22:44:23 följande:
    Va! Om inte sjukskrivning är det, vad är då en bra anledning liksom?!
    Jadu, bara vid arbete eller studier enligt kommunens regler. Har fyllt i en ansökan om fritidsplats av särskilda skäl och skickat till rektorn. Min dotter är så gullig, hon säger att det kommer gå bra ändå annars. För hon klarar sig själv.. Javisst, det skulle hon väl göra, men en fritidsplats skulle ju vara för HENNES skull. Jag vet att hon låter mig sova/vila, men hur roligt är det för henne då?
  • snigelina
    mortillsju skrev 2008-06-04 22:48:52 följande:
    Pucko kommun. Dra det ända upp i länsrätten om du måste. Be att få ett beslut (inte bara muntligt!) Klart du har rätt till fritids!
    Ja, det hade jag kunnat om jag orkat. Men det gör jag inte Jag hoppas jag får positivt besked från rektorn imorgon istället..
  • snigelina
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-04 22:56:29 följande:
    Samma i vår kommun. Under sommaren får endast de där båda föräldrarna arbetar ha barnet på dagis, förälderns arbetstid + restid. Så de som är sjukskrivna/föräldrarled. m mindre barn / Arbetssökande får ej ha barnen på dagis.Så i vår kommun gäller följande: Är du arbetssökande får du inte ha barnet på dagis och du får inte vara arbetssökande om du inte har barnet på dagis!! Få ihop den ekvationen... ngn har inte tänkt till....Hoppas iaf du får posetiva besked fr rektorn!!
    Aha.. Här får man ha barnen 15 timmar/vecka vid arbetslöshet, men de ser att de är lediga åtminstone de 4 veckor som flera förskolor är sammanslagna. På fritids får barnen alltså inte alls vara vid arbetslöshet/sjukskrivning/föräldraledighet, inte ens under terminerna. Det är så synd, fritids betyder mycket i den åldern.. Man blir utanför gruppen, eftersom i princip alla är på fritids.
  • snigelina

OT, men jag måste ha en ny skaljacka till Stella. Hennes Pop-jackas dragkedja delar sig hela tiden

Tänkte passa på nu när det är rea. Vill inte ha en från Pop, gillar inte alls vårens modell och priset känns högt. Funderar på Didriksons eller Helly Hansen, men kan inte bestämma mig..

• snigelina
    Buttelina skrev 2008-06-04 23:04:22 följande:
    fina söta thea i nanoou! älskar den färgen! kompisen hade villervalla::: var har hon fått tag i kortärmad regnbåge??
    Kan det vara en klänning?
  • snigelina
    Buttelina skrev 2008-06-04 23:07:16 följande:
    märks det att jag är lite villervalla galen just nu du har inte varit i din butik va?
    Näe, kanske imorgon. Om jag orkar.. Fundersam Fattar inte hur man kan vara så trött..

Nu måste jag gå och sova. Natti natti!
  • snigelina
    Buttelina skrev 2008-06-05 09:28:03 följande:
    gahhhh mäklaren ringde nyss. Dom tog vårt bud!!!!
    OOJ! Grattis!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10