Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjejtriss skrev 2008-06-11 22:53:37 följande:
    Jag minns faktiskt inte vad de hade för siffror.. Äldsta tjejen lyckades lura sig igenom fyraårskontrollen, men när hon började ettan tog jag henne till skolsköterskan då jag tyckte att hon kisade. Mellantjejen klarade inte sin fyraårskontroll, sköterskan trodde att det var en liten avvikning, men det visade sig att hon såg ganska rejält dåligt och har dessutom en (dold) skelning. Hon har lapptränats i omgångar och även fått droppar nu under våren för att träna upp sitt dåliga, skelande öga. De var alltså nästan 7 resp 4,5 när de fick sina glasögon.Lilltjejen kollades upp när hon var drygt 2,5 eftersom systrarna har synfel och även hon är översynt. Hon fick sina glasögon en månad innan 3-årsdagen.
    Hmm, 2 månader innan 3-årsdagen menar jag..
  • snigelina

Hej på er! Har inte varit här på hela dagen eftersom jag har varit i Göteborg och pop-rea-shoppat! :)

• snigelina
    Tjollabolla skrev 2008-06-12 16:48:22 följande:
    Oh blev det ngt? Dum fråga va?
    Japp, är riktigt nöjd! Men jag fick panik därinne, sååååå många barnvagnar.. Fundersam
  • snigelina
    jompa skrev 2008-06-12 16:51:37 följande:
    Samma där jag var och då var det övervägande dubblevagnar.
    Ja, flera här också.. Vagnar överallt, ibland kom man ingenstans. Och föräldrar som försökte prova jackor på illskrikande ungar. Näfy
  • snigelina
    Tjollabolla skrev 2008-06-12 17:06:04 följande:
    Nääe... Stackars barn då!! Hmm det är nog bara jag som inte fattat den hela pop hysterin...
    Hihi DU har ju ändå god smak, så du behöver inte fatta den
  • snigelina

Gucce har sänkt en hel del plagg sen jag kikade sist, men det kanske är gamla nyheter? Jag får inte köpa nåt

• snigelina
    Tjollabolla skrev 2008-06-12 17:40:18 följande:
    Det var ju en del Jag väntar på hemligt paket från me and i. 5 plagg för 250 kr! Bör väl komma nästa vecka kanske... Jag funderar fortfarande på om jag ska köpa kik kid sommardressen, den korta, eller inte... Hmm  Jasså du jobbar nu?
    Ooooh.. där påminde du mig! Jag väntar också på me&i-leverans. En grodgrimas-t-shirt och 16 hemliga plagg Det behövs ju
  • snigelina
    Tjollabolla skrev 2008-06-12 17:50:54 följande:
    16!!! *ASG*
    Men jag har ju faktiskt tre barn
  • snigelina
    Tjollabolla skrev 2008-06-12 17:56:29 följande:
    Jaa men ÄNDÅ! Näe, jag tyckte där var mer plagg på Gucce nu än innan... Katvigs midiappelsuit sommar för 99 spänn! Och så har dom ju sänkt frakten oxå, det är verkligen bra. 50 spänn är i överkant tycker jag.
    Ja, det är bra att de sänkt frakten, nu är man inte lika rädd att handla där. Men jag FÅR INTE! Väntar ju hem mitt Batinki-paket (betalt idag), en Didriksons-jacka (nödvändig, faktiskt, till skillnad från det mesta andra..), Molo prick-kjol från Linas fönster och en hel massa plagg från Tradera. Pust..
  • snigelina
    Tjollabolla skrev 2008-06-12 18:02:21 följande:
    Hihi! Jobbigt att inte FÅ.Men du väntar ju massa fina plagg iaf! Jag funderar på om jag ska ha kik kid dresen eller strunta i det. Har velat ha den länge,men nu bara för att jag har hittat den OCH Dessutomhade haft råd med denså tvekar jag. Typiskt Äh, den hamnar väl här förr eller senare ändåKatvigs midiappelsuit är ju med lockande men vi har ju t-shirten.............. Ja,du vet hur man är
    Jag tycker du ska köpa Kik Kid-dressen, det hade jag absolut gjort om jag haft nån som kunde ha den. Mina barn är för stora
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10