Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

jojoa75 skrev 2008-07-30 22:56:27 följande:
    Mjae, tror inte ens att jag haft några leggings tidigare från MOLO, men eftersom alla andra brallor min tjej har i 92 är långa o 98-orna i de med lång mudd är sjukt långa (men bara snyggt eftersom de blir baggy med den långa mudden) så tog jag det för givet att 98 i leggings till min tös blir för långt.
    Jag hade ju tänkt köpa 98 i leggingsen. Men 92 borde räcka, å andra sidan är det ju bara juli nu så om de ska sitta bra i oktober till mars kanske 98 ändå skulle funka? Velourbyxan i 92 var helt ok till min lilla. OK lite långa men syns liksom onte i den modellen tyckte jag!

Vet du om de har mer kläder i AnnaCills butik än på webben? Dvs är det nån ide att ringa och fråga om leggings i lite olika färger?
  • mortillsju
    jojoa75 skrev 2008-07-30 22:58:21 följande:
    Nej de har tyvärr inte dom i butiken, beställde där tidigare, tror det var förra veckan, men de hade tagit slut, så jag fick inte några  o sen gav jag upp. Nu hittar jag inte heller 92 nånstans när jag letar till dig tyvärr..
    Då är det bara att hoppas att de får påfyllning sen. Lindex har ju rosa men jag tycket Molos modell satt betydligt bättre på min lilla. Tusen tack för hjälpen!
  • mortillsju
    jojoa75 skrev 2008-07-30 23:14:44 följande:
    Jag tycker även att molos velour är betydligt mjukare än lindex. AnnaCill brukar ha en del mer i butiken, ring o kolla, hon är supertrevlig! Annars har Lilla helsingborg en hel del, de öppnar snart webshop, så de kan man ju garanterat ringa o höra om de vill skicka.De hade de rosa velourisarna där i måndags iaf, ring o kolla med dom! www.lillahelsingborg.se sen står telenr under kontakt har jag för mig.Tänkte att jag skulle vänta tills andra kollektioner släpps, stod o höll i de där rosa velourisarna på lillahbg..  Kunde inte bestämma mig, så det blev bara de randiga brallorna då.
    Jag ska absolut ringa dit då. Tycker brallorna är kanonfina. Vilka randiga var det du köpte??
  • mortillsju

God Kväll!

Superfina bilder i bildtråden.

Idag köpte jag två Molotröjor, helt nöjd blev jag med inköpten.

Men sen såg jag PREGGIS fina tröja med katter och prickiga ärmar ahhhh så fin. Vart finns den att köpa??

• mortillsju
    Preggi skrev 2008-08-01 23:32:38 följande:
    Godkväll!Vad köpte du för molo idag?Jag känner mig molosugen men har inte bestämt mig för vad det blir än..Köpte katttröjan på eleraff..
    Idag köpte jag två tröjor från "första släppet" en isbjörnströja till lillebror och en knapptunika med flowerprint till lillasyster. Men sen blev jag ju kär i din lillas tröja. Frågan är om den är för tight om magen till min lilla?  Sen letar jag ju efter tightsen med.

Har ni sett något rosa/orange från katvig än? jag borde gilla en tröja med den färgkombinationen
  • mortillsju
    Preggi skrev 2008-08-01 23:48:28 följande:
    Jag tycker inte att den var speciellt tajt. Men det beror ju på hur stor lilla magen är.. Har inte sett rosa/orange än. Men jag hoppas att det kommer snart för jag är nyfiken och hoppas jag gillar den färgen.. Annars blir det nog ingen katvig i höst för oss som det ser ut nu iaf.. Nu måste jag köpa snygga byxor att matcha alla nya fina tröjor till hösten..
    Precis vad jag tänkte på Vad i hela fridens namn ska hon ha nedtill? *i-landsproblem* Men jag skulle gärna ha velourkjolar (har inte hittat Molos än ...tror pop kommer med velourkjolar och att HM har faktiskt) och leggings. Men även en jeanskjol med mudd (Molo?) skulle nog vara fint. Vet också att pop kommer med typ canvasbyxor (mudd upptill och resår nedtill på benet) i flera fina färger.

Jag tror jag ska testa kattröjan. Förhoppningsvis funkar den till henne. Den var så sött flickig på nåt vis.

Nu blir det sängen här hemma. Hur nyfiken jag än är på Katvig!
  • mortillsju

God Morgon i Tråden!

Nu har jag fejat lite och strykt alla fina kläder

Inget regn i Lund just nu men det har regnat och det är jämngrått ute!

PREGGI

Jag såg att du ju köpt två olika tröjor med de där prickiga ärmarna. Den med katter ...men vad är det på den andra tröjan? Och vilken tycker du är finast live?

• mortillsju
    ängeln83 skrev 2008-08-02 09:55:29 följande:
    Dom här knickersen
    Jag är ju löjligt förtjust i Molos Stjärnor så jag röstar på nån av de två!
  • mortillsju
    mortillsju skrev 2008-08-02 09:56:52 följande:
    Jag är ju löjligt förtjust i Molos Stjärnor så jag röstar på nån av de två!
    den gråa....
  • mortillsju

Kollar precis på Småfolks höstkollektion. Vilka coola jackor. Precis som de jag själv hade på 70-talet. Tyvärr är ju inte modellen så praktisk. Men tuffa är de!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10