Inlägg från: GROD PRINSARNA |Visa alla inlägg
  • GROD PRINSARNA

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjejtriss skrev 2008-08-20 23:53:19 följande:
    Nu räkanr du lite fel va?
    gör jag?? jag räknar med hjälp av www.xe.com
    ****Folk som säger att de sover som barn är i regel barnlösa****
  • GROD PRINSARNA
    Angelinah skrev 2008-08-20 23:54:24 följande:
    I ytterkläder kör vi mycket fleece med vind/regnbysser över, tunnare mössa o sen stövlarna är ju favoriter här hemma   Det är nog det som kommer brukas mest här under hela hösten tror jag, vi går ju inte på dagis, utan är ute mer när vädret e oki, dagis är ju ute oavsett väder så kanske de är annat som gäller i klädväg där? Under det har vi bara body/byxa eller ev tshirt/velour tröja/byxa om de e lite kyligare
    jag har hört att dagispersonalen blir en evigt tacksamma om man har fodrade regnkläder tillbarna för då slipper dom trä regnstället över overallen när dom är ute o leker
  • GROD PRINSARNA
    Angelinah skrev 2008-08-20 23:56:08 följande:
    Å jag kommer ihåg när Molo släppte en kollektion å jag min lyckos hade feber o va sängliggande!!  Jösses så jag uppdaterade sidor o dregglade över nyheterna i typ 3 dagar *underbara stunder*
    hahaha vilken underbar sjukskrivnings period du hade... kan tänka mig att du var friskare än någonsin när du kom tillbaka
  • GROD PRINSARNA
    Tjejtriss skrev 2008-08-20 23:56:04 följande:
    Fast det var ju pund, inte dollar Det är en engelsk shop!
    va e de?? min syrra sa att den var amerikansk så jag var inte uppmärksam på att kika... ja då e de ju andra priser förståss
  • GROD PRINSARNA
    Tjejtriss skrev 2008-08-20 23:59:08 följande:
    Haha, man måste inte påverkas av dagisfasonerna heller. Fodrade regnkläder kommer jug aldrig nånsin att köpa..
    varför inte??
    visst hade väll katvig fodrade regnställ förra året va?
  • GROD PRINSARNA
    Buttelina skrev 2008-08-21 00:04:22 följande:
    de gör väl barnen varma och andas inte ett dugg... ingen bra kombo
    har aldrig ägt nå fodrade regnställ förr så jag visste inte!! då ska man ju inte ha det!!
    vad ska jag ha för dagis overall till milo och vad ska han ha för overall att ha hemma tycker ni??
  • GROD PRINSARNA
    mortillsju skrev 2008-08-21 00:08:55 följande:
    Funktionsoveraller på dagis (dyyyra). Finoveraller hemma (billiga) 
    vad rekomenderar du för märken till dagis respektive hemma?
  • GROD PRINSARNA
    Buttelina skrev 2008-08-21 00:09:43 följande:
    ajabaja det var 1 in och 3 ut jag har shoppat hummeloverall, molo rödrandig tunika med 3/4 arm, regnbågssuit, svart/orangerandig suit och en katvig boilersuit så nu måste två suits till ut på t sålde lammsuiten idag så nu får jag köpa den turkosa stjärnsuiten
    går det att se på nån sida??

kommer strax... ska lägga gubben
  • GROD PRINSARNA
    Angelinah skrev 2008-08-21 00:15:49 följande:
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!Jag får häva köpet av min vagn!!! Äääääntligen!!! Jädrans OT jag vet, men de känns såååååå skönt!! Slut på eländes historian!! Nu ska vi bara hitta en annan då
    vad hände???
  • GROD PRINSARNA
    mortillsju skrev 2008-08-21 00:18:56 följande:
    På dagis tycker jag overallen ska vara smidig (alla fleecefoder går bort...trögt att ta på) den ska vara vattentät (slippa galonisar) och andas så ungarna vill leka länge och glatt. T ex Reima eller Mikkline. Finns nog några märken till som uppfyller dessa krav. Hemma är ju inte kraven så hårda. Där kan du och barnet ju gå in när det läcker och så. Men satsar du på en kvalitetsoverall (typ ovan) så räcker det med en overall och kanske jacka/byxa som ombyte?
    det lät verkeligen jätte vettigt... tack för tipsen! vet du var jag kan kika på lite reima??
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10